Gurun har mediterat länge nu...

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Gurun har mediterat länge nu...

Inläggav hifikg » 2019-01-09 22:44

http://py.masv.is

Någon som känner någon som är bekant med en granne som gått i skola med en syster till bästa kompisen till hen som driver sidan?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Stefan
 
Inlägg: 494
Blev medlem: 2003-07-24
Ort: Värmdö

Re: Gurun har mediterat länge nu...

Inläggav Stefan » 2019-01-11 18:24

tror han håller till på fejjan

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Gurun har mediterat länge nu...

Inläggav goat76 » 2019-01-11 20:06

Saknar den där jag också, den vanliga masvis vill inte fungera på min dator med Windows 10.

Någon sa att man ska vara inloggad som administratör för att det ska funka men det verkar jag redan vara, så vad är felet?
Programrutan blinkar bara till och sen försvinner den.

Användarvisningsbild
JB
 
Inlägg: 3671
Blev medlem: 2006-07-31
Ort: Övik

Re: Gurun har mediterat länge nu...

Inläggav JB » 2019-01-12 00:02

goat76 skrev:Saknar den där jag också, den vanliga masvis vill inte fungera på min dator med Windows 10.

Någon sa att man ska vara inloggad som administratör för att det ska funka men det verkar jag redan vara, så vad är felet?
Programrutan blinkar bara till och sen försvinner den.


Om du högerklickar på .exe filen och väljer "Kör som administratör" då?

Ifall det fungerar så kan du högerklicka, välja Egenskaper, klicka på fliken "Kompabilitet" och sedan välja "Kör det här programmet som administratör" (eller vad det nu står) så körs det alltid i admin läge.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Gurun har mediterat länge nu...

Inläggav goat76 » 2019-01-12 01:27

JB skrev:
goat76 skrev:Saknar den där jag också, den vanliga masvis vill inte fungera på min dator med Windows 10.

Någon sa att man ska vara inloggad som administratör för att det ska funka men det verkar jag redan vara, så vad är felet?
Programrutan blinkar bara till och sen försvinner den.


Om du högerklickar på .exe filen och väljer "Kör som administratör" då?

Ifall det fungerar så kan du högerklicka, välja Egenskaper, klicka på fliken "Kompabilitet" och sedan välja "Kör det här programmet som administratör" (eller vad det nu står) så körs det alltid i admin läge.


Tack så mycket för informationen, nu funkar det!
Trodde först det räckte att bara vara inloggad som administratör.

Användarvisningsbild
JB
 
Inlägg: 3671
Blev medlem: 2006-07-31
Ort: Övik

Re: Gurun har mediterat länge nu...

Inläggav JB » 2019-01-12 01:37

goat76 skrev:
JB skrev:
goat76 skrev:Saknar den där jag också, den vanliga masvis vill inte fungera på min dator med Windows 10.

Någon sa att man ska vara inloggad som administratör för att det ska funka men det verkar jag redan vara, så vad är felet?
Programrutan blinkar bara till och sen försvinner den.


Om du högerklickar på .exe filen och väljer "Kör som administratör" då?

Ifall det fungerar så kan du högerklicka, välja Egenskaper, klicka på fliken "Kompabilitet" och sedan välja "Kör det här programmet som administratör" (eller vad det nu står) så körs det alltid i admin läge.


Tack så mycket för informationen, nu funkar det!
Trodde först det räckte att bara vara inloggad som administratör.


Aha, nej Admin läget för program är separat, körs inte program i Admin läge så är det begränsat vars dom kan skriva (och läsa tror jag) till/från hårddisken (för att förhindra att folk råkar köra oseriösa program som rensar bort halva innehållet på systemdisken) vilket gör att vissa program (speciellt äldre program som inte är anpassade för detta och tex inte sparar sina inställningar i AppData) inte fungerar som dom ska såvida man inte ger dom Admin rättigheter.
Så om du kör ett program (som du vet är ett seriöst program) som inte startar eller inte kan spara sina inställningar så brukar det gå att lösa genom att köra det i Admin läge.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Gurun har mediterat länge nu...

Inläggav goat76 » 2019-01-13 13:20

Fungerar inte vanliga masvis för 24-bit filer? Pymasvis hade inga problem med det.
Finns det något sätt att kringgå denna begränsning?

Edit: Japp så är det, jag är sen in i matchen. :)


Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster