Rydbergs medlemstråd

Läs medlemarnas presentationer och om deras anläggningar.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
genstruktur

Re: Rydbergs medlemstråd - nyinkommet: Bryston 28B3

Inläggav genstruktur » 2019-04-14 09:17

RMA skrev:
genstruktur skrev:Jättefina steg! :)

Funderade ett tag på att köpa ett Brystonsteg I 40-årspresent till mig själv. Det blev inte så. Kanske vid 50! :D

Klart du ska ha Bryston :) .
Mjukt och öppet ljud, svårt att veta innan man provat själv hemma! Sybarite kan ju vara ett alternativ, har inte hört dessa dock.
Helst ska du nog satsa på försteg också, minst lika stor skillnad!

Ja Sybarite kanske kan vara ett alternativ om de finns kvar när jag fyller 50 år. Ett fint försteg hade varit kul också. Jag är sugen på HAs med peq om det någonsin kommer dvs.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2019-04-14 14:46

28Bcubed är inte illa, utan att ha läst på: är NO1200 bättre eller ”samma lika” i prestanda fortsett från effekt ?
Mvh/David
| lite högtalare här | lite högtalare där | till höger stärkande i två | i mitten några givande lådor små | framför allt sitter gubben den grå |

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2019-04-14 18:52

28B är ett monosteg (internt bryggkopplade kanaler). No1200 är ett stereo/mono-steg.
Driver: SYBARITE AUDIO.
Konsult åt Guru Pro Audio.
-- Innehar F-skattsedel --

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2019-04-14 22:46

Jo det vet jag, men frågan kvarstår :)
Mvh/David
| lite högtalare här | lite högtalare där | till höger stärkande i två | i mitten några givande lådor små | framför allt sitter gubben den grå |

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2019-04-15 09:10

Tror inte S-philen mätt på detta steg så det är svårt att veta.

Det enda jag vet är att No1200 akterseglar det mesta med avseende på bla SNR och THD.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2019-04-15 10:20

Jo jag tvivlar inte en sekund på att NO1200 är ett av de absolut bästa stegen i världen, därav intresset :)
Jag har högsta förtroende för dig som ingenjör när det kommer till dessa delar och av just denna orsak så är jämförelsen mellan (enligt mig det absolut våtaste dröm-steget 28Bcubed) och NO1200 så intressant. :)

Men vet jag att du ej har motsvarande mätningar gjorda på NO1200 som stereophile har på 28B.
Mvh/David

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2019-04-15 10:49

Stereophile har väl inte mätt på 28B cubed?

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Re: Rydbergs medlemstråd - Abstinensen blev för stark....

Inläggav Rydberg » 2019-04-15 13:18

RMA skrev:Hur upplevde du skillnaden mellan BP25 och Sybarite försteget?

Har båda inkopplade, BDP-25 via xlr-kablar (både in och utgång) och spontant spelar no1622 renare och mer detaljerat, BP-25 har kanske lite mer rondör i ljudet dock. No1622 är dessutom betydligt mycket tystare än BP-25 och generellt på en annan högre nivå. BP-26 (nu mer sålt) kom närmare no1622.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2019-04-15 13:23

DVD-ai skrev:28Bcubed är inte illa, utan att ha läst på: är NO1200 bättre eller ”samma lika” i prestanda fortsett från effekt ?

Här mätprotokollet från ett av mina steg, som synes högst anständiga siffror. No1200 mäter om jag inte minns en smula bättre men det är kanske mer av akademiskt intresse.

När jag har fått hem no1200 kommer jag göra långtidstester och kan säkert berätt amer om hur jag upplever respektive steg.

Satt för övrigt igår kväll och lyssnade, no1622 och 28B3 spelar fantastiskt fint ihop!! :P
Bilagor
28b3_measurement.JPG
28b3_measurement.JPG (97.79 KiB) Visad 710 gånger

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2019-04-16 11:22

Morello skrev:Stereophile har väl inte mätt på 28B cubed?

Nej det verkar dom ej ha gjort, hade fått för mig det... :roll:

Rydberg skrev:
DVD-ai skrev:28Bcubed är inte illa, utan att ha läst på: är NO1200 bättre eller ”samma lika” i prestanda fortsett från effekt ?

Här mätprotokollet från ett av mina steg, som synes högst anständiga siffror. No1200 mäter om jag inte minns en smula bättre men det är kanske mer av akademiskt intresse.

När jag har fått hem no1200 kommer jag göra långtidstester och kan säkert berätt amer om hur jag upplever respektive steg.

Satt för övrigt igår kväll och lyssnade, no1622 och 28B3 spelar fantastiskt fint ihop!! :P

Ja det ser fint ut, utan att vara någon expert inom området så känns det där som absoluta topp prestanda. :)

Ja gör gärna det, det är mycket intressant :)
Mvh/David

MorganM

Inläggav MorganM » 2019-08-15 11:11

Hur har det gått med basmodulerna?
Oppo 105D,Holografic Audio pre 25 (remote),Cr 80es,(Rotel rb 1590-Pi 60),(Rotel rb 1590-px2).

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2019-08-15 14:12

MorganM skrev:Hur har det gått med basmodulerna?

De står fortfarande och samlar damm :( De kan inte ha fått mer än några tiotal timmar, säkert inte ens inspelade alltså. Funderar faktiskt på att sälja dem och komplettera med bs60 alternativt investera i större fullregisterhögtalare.

Användarvisningsbild
philipbtz

Inläggav philipbtz » 2019-08-15 14:18

Rydberg skrev:
MorganM skrev:Hur har det gått med basmodulerna?

De står fortfarande och samlar damm :( De kan inte ha fått mer än några tiotal timmar, säkert inte ens inspelade alltså. Funderar faktiskt på att sälja dem och komplettera med bs60 alternativt investera i större fullregisterhögtalare.

Det är faktiskt ganska lurigt att få det att låta riktigt, riktigt bra. Jag har spenderat många år att finslipa integrationen mellan mina i32s och slutna basar i slutet krävdes det Infra Y-6 med tre basar där fram och tre där bak. Den sista och viktigaste detaljen nästan är att kalibrera det med Dirac. Utan allt detta får man nog vara extremt noga med passivt dämpa och placera helt perfekt. Jag lyckades aldrig med detta med cr80s och helt ombyggt rum(det förra rummet var iof ett ganska dåligt rum men ändå). Nya har jag ingen basfälla ens och det låter 1000% bättre. Mäter jag på det så är det typ +- 4dB ner till 7Hz.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2019-08-15 14:45

I mitt fall har brum varit den stora boven och nu kommer vi att flytta ifrån denna lägenhet då jag sagt upp mig och skaffat ett nytt jobb i en annan stad. Antar att beslutet att sälja/behålla kommer att fattas först efter en flytt (om jag nu inte får ett bud jag inte kan säga nej till innan dess).

Användarvisningsbild
philipbtz

Inläggav philipbtz » 2019-08-15 16:04

Rydberg skrev:I mitt fall har brum varit den stora boven och nu kommer vi att flytta ifrån denna lägenhet då jag sagt upp mig och skaffat ett nytt jobb i en annan stad. Antar att beslutet att sälja/behålla kommer att fattas först efter en flytt (om jag nu inte får ett bud jag inte kan säga nej till innan dess).

Spännande, du flyttar runt i tyskland och lever loppan?

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2019-08-15 16:26

philipbtz skrev:Spännande, du flyttar runt i tyskland och lever loppan?

Lever loppan vet i tusan! :D Var trött på mitt jobb och sedan blev vi föräldrar för ett halvår sedan så kommer även flytta närmare mormor och morfar. Resan går tillbaka till Ulm och från Automotive tillbaka till Aerospace/Defence, blir nog bra ett tag :)

Föregående

Återgå till Medlemspresentationer