Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Nu går det en serie på svt.se. Har ni sett den? Det här är första delen.
https://www.svtplay.se/video/20119388/ar-1-miljon--berattelsen-om-din-framtid/ar-1-miljon-berattelsen-om-din-framtid-sasong-1-alska-ai
Totalt är det 6 avsnitt. Lockar det med det nya levernet?
Med vänlig hälsning
Peter
DorreN skrev:Dessa kom upp för diskussion på Facebook och även till salu på Tradera.
https://www.tradera.com/item/340874/345 ... n-steindl-
Finns det någon info om dessa att förtälja?
petersteindl skrev:Det är Frédéric Chopin - Prelude in E-Minor (op.28 no. 4)
Mvh
Peter
petersteindl skrev:2 dagar kvar. Rekommenderas att se.
https://www.svtplay.se/video/21448678/isorkestern
Väldigt intressant film om Terje Isungset. Det är musik på instrument som görs i is. Fruset vatten som man kan spela musik på.![]()
Med vänlig hälsning
Peter
Oj, det är alltså stöldgods på tradera. Borde ju anmälas.petersteindl skrev:Det är element som jag slängt på återvinningsstation.
petersteindl skrev:...
Total failure från Scan Speak. Det hör till saken att jag betalade en stor summa pengar i förskott för basarna i den då nya godkända serien X27. Men den förra VDn skrev i deras bokföring att Bremen gått i kk innan han sålde bolaget Scan Speak för att få sina siffror att se bättre ut. Men Bremen har aldrig gått i kk. De har utövat svindleri. Jag är inte den enda som råkat illa ut enligt insiderinformation. Det Taiwanesiska bolaget med ny VD betedde sig ganska oförskämt.
Nåväl, det hände för 5-6 år sedan och är idag historia. Idag använder jag SB-Acoustics, som är helt överlägsna.
Mvh
Peter
paa skrev:petersteindl skrev:...
Total failure från Scan Speak. Det hör till saken att jag betalade en stor summa pengar i förskott för basarna i den då nya godkända serien X27. Men den förra VDn skrev i deras bokföring att Bremen gått i kk innan han sålde bolaget Scan Speak för att få sina siffror att se bättre ut. Men Bremen har aldrig gått i kk. De har utövat svindleri. Jag är inte den enda som råkat illa ut enligt insiderinformation. Det Taiwanesiska bolaget med ny VD betedde sig ganska oförskämt.
Nåväl, det hände för 5-6 år sedan och är idag historia. Idag använder jag SB-Acoustics, som är helt överlägsna.
Mvh
Peter
Tror du det är problem med kvaliten från Scan-Speak även idag, t.ex med deras hyllade subwoofers m.m.?
Michael skrev:Oj, det är alltså stöldgods på tradera. Borde ju anmälas.petersteindl skrev:Det är element som jag slängt på återvinningsstation.
//Michael
Rydberg skrev:Ingvars element är ju även de (iaf w121x) tillverkade av Scanspeak. Tror mina b88x är tillverkade av Vifa dock, hur är det med b88z?
petersteindl skrev:...
Rekommenderas varmt att se alla 3 avsnitt.
RIP Eric Ericson.
Med vänlig hälsning
Peter
paa skrev:petersteindl skrev:...
Rekommenderas varmt att se alla 3 avsnitt.
RIP Eric Ericson.
Med vänlig hälsning
Peter
Trots en anings tidsnöd hann jag se alla avsnitten, tack för rekommendationen.
Det verkar som att om man börjat titta så kan man se färdigt, även när tiden för start gått ut.
petersteindl skrev:Stig var nämligen ägaren till alla masterband som Stig spelat in, således inte musikerna och inte musikproducenterna och inte skivbolagen eller någon uppdragsgivare, utan inspelningsteknikern!![]()
Det är faktiskt ofattbart och egentligen uppåt väggarna helt fel. Hur Stig Carlsson lyckades med detta konststycke är för mig en gåta och även en gåta för Bertil Alving. Det är helt otroligt och det vittnar om en mycket stark personlighet som verkligen kunde slåss för sin sak.
petersteindl skrev:Det är inte många som haft den äran att få lyssna på Stigs masterband och hemma hos Stig själv. Då får man inte glömma att det faktiskt var premiär för Stig själv att själv lyssna på sina egna masterband på OA-52, som då var i .2-modellen.
hifikg skrev:petersteindl skrev:Det är inte många som haft den äran att få lyssna på Stigs masterband och hemma hos Stig själv. Då får man inte glömma att det faktiskt var premiär för Stig själv att själv lyssna på sina egna masterband på OA-52, som då var i .2-modellen.
Wow
(Jan Bark &) FolkeRabe skrev:Jan Bark/FolkeRabe: Bolos for four trombones
In 1962, when still studying at the Royal College of Music in Stockholm, JanBark and I were asked by the Swedish Broadcasting Corp. to make a radio programabout unconventional playing techniques on brass instruments. We are bothtrombone players with a jazz background so many of our examples were compiledfrom jazz records. In the end of the program we decided to give a demonstrationof how these playing techniques could be used in a contemporary compositioncontext, i.e. picked out of their jazz tradition environment and used in a graphicscore of the kind we were working with in the '60:ies. We definitely did notwant to make any kind of "third stream" mixture between the two traditions.
The radio programcaused some sensation and we were asked to perform this new composition live.The piece was given the name "Bolos" and was also given a new ending.When the expression reached a peak of violence where it did not seem possibleto continue with sounds only we allowed the form to blast into other meansof expression.
We formed an ensemblefor performing Bolos, The Culture Quartet. We also composed new works fortrombone quartet and performed them internationally in concert and televisionduring the '60:ies and early '70:ies. Bolos has been performed by other trombonequartets as well, especially in the U.S.A.
February 1997
hifikg skrev:Den här skivan går att köpa digitalt, kan Stig vara inblandad?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster