Låt mig tydliggöra mig: Att låta bli att gnälla över enstaka inlägg (som man inte förstår helt) betyder ju inte att man inte får fråga!
Tack! Det var ett diplomatiskt svar, men gott nog.
MVH Björn//
Moderator: Redaktörer
Låt mig tydliggöra mig: Att låta bli att gnälla över enstaka inlägg (som man inte förstår helt) betyder ju inte att man inte får fråga!
Jag vet just ingenting om diplomati, annat än att det oftast är en sorts oärlighet, och sådan tycker jag inte om.
IngOehman skrev:Det var ett ärligt svar.![]()
Jag vet just ingenting om diplomati, annat än att det oftast är en sorts oärlighet, och sådan tycker jag inte om.![]()
Vh, iö
screen skrev:För mig var det ett något kort, men väl genomtänkt svar som var lite lätt överslätande (medlande). Vet inte om diplomatiskt är rättvisande men innebörden av ordet är troligen olika för olika personer tydligen.
Bill50x skrev:Diplomati behöver inte vara någon sorts oärlighet, men precis som vid all annan kommunikation måste man känna till spelreglerna...
...Man brukar för övrigt säga att:
En diplomat är en person som kan säga "Dra åt helvete" på ett sådant sätt att man ser fram emot resan!
IngOehman skrev:Bill50x skrev:Diplomati behöver inte vara någon sorts oärlighet, men precis som vid all annan kommunikation måste man känna till spelreglerna...
...Man brukar för övrigt säga att:
En diplomat är en person som kan säga "Dra åt helvete" på ett sådant sätt att man ser fram emot resan!
Jag tror vi har väldigt olika definitioner på ärlighet och oärlighet. Skulle för övrigt vilja påstå (helt ärligt och otaktiskt, men det tål du nog) att ditt inlägg är mycket kontradiktivt.
Att lura någon att missförstå "dra åt helvete" är väl inte ärligt alls?
Nej, tyvärr kan jag inte minnas vem alla är
Det blir inte ett dugg lättare av att folk inte kan använda sina egna namn...
I vissa fall så GÅR det inte att förklara enkelt och kort, med mindre att det blir en tumregelförklaring. Det kan samtidigt vara så att det inte heller går att förklara enkelt samt rätt, eftersom en sådan förklaring måste innehålla alla de kunskaper som saknas hos den som man förklara för.
Och det finns varken plats på faktiskt för läroboksinlägg på 200 sidor, eller tid för mig att skriva dem.
Det är orimligt att lämpa över det på någon som man (mot den utnämndes vilja) har utnämnt till sin lärare.
I vissa fall har jag ett hum, och ibland så kan jag gissa och göra det rätt!
screen skrev:Nej, tyvärr kan jag inte minnas vem alla är... ...Det blir inte ett dugg lättare av att folk inte kan använda sina egna namn...
Det är ju bara lilla jag...![]()
MVH Björn//
IngOehman skrev:Det vore en välgärning om default-Hilton-bilden byttes mot en rak vit text på svart botten som sa:
Bildblyg
mesfis.
![]()
Vh, iö
IngOehman skrev:PPS. Menar du verkligen, Bill50x (appropå ditt påstående att båda dina exempel är ärliga) att utöverna av dansbandsmusik borde begravas levande?![]()
Jag tror att du, om du funderar på det, kommer att komma fram till att det i de flesta fall faktiskt bara finns två ärliga sätt: Att inte säga vad man tycker - och att säga vad man tycker! Man kan natruligtvis säga det på flera olika sätt, men är de ärliga så betyder de samma sak. Alla diplomatiska uttanden ÄR oärliga.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster