Genstruktur - Ett HiFi-liv

Läs medlemarnas presentationer och om deras anläggningar.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Re: Genstruktur - HiFi-sorg

Inläggav Nattlorden » 2019-04-23 18:53

Rydberg skrev:
Nattlorden skrev:
Morello skrev:Jag tror Nattlorden behagade skämta om det faktum att du har flera försteg i din ägo.

...som kostar mer än all min elektronik i tre anläggningar sammanräknat.... :lol:

Fast framför allt... jag sitter på Metavox, Sentec, Holographic och Krell som möjliga försteg här hemma.... Rummen är bra, Ino-högtalarna och NAD208/Rotel1090 vet du vad de går får.... Jag kan inte höra någon skillnad på dessa - alltså är det Hr. Rydberg som har mer kritiska öron än jag.

Har faktiskt bara två försteg i skrivande stund, ett Bryston BP-25 som jag köpte för 14 år sedan och Sybarite Audio no1200. Skulle inte tro att de två kostar mer än all din elektronik. Slutstegen däremot...... :wink:

Jag har råd att ha kritiska öron 8)

I vilket fall som.... så tror jag att du lämnat nivån detta gällde bakom dig för minst 14 år sedan då. 8)

Bara att gratulera; man må vara avundsjuk - men inte missundsam!
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Frisk

Inläggav Frisk » 2019-04-23 23:03

genstruktur skrev:Med reservation för att Yamahan är trasig och kan ha varit det ett tag kanske. Men Cambridge lät riktigt fint. Får prova Yamman igen sen när den är lagad men just nu känns det som jag får börja leta efter en mer modern receiver som låter lika bra eller bättre än Cambridge.

Det kan vara värt att jämföra lite! Jag var tveksam till hur stor skillnad egentligen försteg gjorde, alltid tänkt det är minst kritiska biten (vilket det eventuellt också är) jämförde med Yamaha WXC-50 och hörde någon skillnad men egentligen inte så mycket bättre. Spontan-köpte en Onkyo TX-SR876 och upplevde en påtagligt skillnad, men lyckades i samband med det få bort ett litet jordbrum, det störde nog mer än jag tänkte, tyckte inte jag hörde det på lyssningsplats. Våndas nu över om jag ska skicka Onkyon vidare eller använda slutstegen i den.

Jag börjar nog bli övertygad om att försteget gör skillnad och funderar även på om det inte ganska "tidigt" lönar sig, vist att rummet är en av de viktigaste delarna, men jag börjar tro att ett bra försteg upplevs positivt även i ett sämre rum, inte bara effekter som läggs på varandra. Sen behöver ju rummet vara bra för att nå hela vägen. Men ett dåligt rum döljer som jag börjar misstänka nu inte försteget eller hur man ska uttrycka sig.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2019-04-23 23:34

Frisk skrev:
genstruktur skrev:Med reservation för att Yamahan är trasig och kan ha varit det ett tag kanske. Men Cambridge lät riktigt fint. Får prova Yamman igen sen när den är lagad men just nu känns det som jag får börja leta efter en mer modern receiver som låter lika bra eller bättre än Cambridge.

Det kan vara värt att jämföra lite! Jag var tveksam till hur stor skillnad egentligen försteg gjorde, alltid tänkt det är minst kritiska biten (vilket det eventuellt också är) jämförde med Yamaha WXC-50 och hörde någon skillnad men egentligen inte så mycket bättre. Spontan-köpte en Onkyo TX-SR876 och upplevde en påtagligt skillnad, men lyckades i samband med det få bort ett litet jordbrum, det störde nog mer än jag tänkte, tyckte inte jag hörde det på lyssningsplats. Våndas nu över om jag ska skicka Onkyon vidare eller använda slutstegen i den.

Jag börjar nog bli övertygad om att försteget gör skillnad och funderar även på om det inte ganska "tidigt" lönar sig, vist att rummet är en av de viktigaste delarna, men jag börjar tro att ett bra försteg upplevs positivt även i ett sämre rum, inte bara effekter som läggs på varandra. Sen behöver ju rummet vara bra för att nå hela vägen. Men ett dåligt rum döljer som jag börjar misstänka nu inte försteget eller hur man ska uttrycka sig.

Men vänta lite nu :). Köpte inte du en Anthem?

Jag är mest sugen på att prova Anthem, Arcam eller de nya NAD med Dirac. Tyvärr är de alla rätt dyra. Men jag börjar kanske komma till insikten att det kanske är värt det? En kandidat som är billigare är Onkyo TX-NR838 som LTS gillade mycket för några nummer sedan. Den har ett mycket mer överkomligt pris också. Är det någon som har en av ovanstående till försäljning kan ni pm:a! :)

Efter gårdagens lyssning hade det även varit kul att prova en modernare Cambridge. Även fast de har få modeller att tillgå.

Jag kör inte Atmos, 4k och HDR etc och klarar mig egentligen i dagsläget med Hdmi 1.4.

Jag tror också att försteget gör skillnad. Visst är det störst skillnad med högtalare och rum absolut! Men har man kommit till vägs ände med rummet antingen genom att akustikregleringen är på topp eller att det estetiska inte tillåter mer kan man väl satsa lite på försteg, dac, slutsteg etc med? Det ena behöver inte utesluta det andra tycker jag. Sen hur mycket det är värt i pengar får väl var och en avgöra själv.

Kontaktade i alla fall en firma som är auktoriserad Yamahareparatörer idag och de menade att min receiver skulle gå och laga. Börjar väl där och lyssnar på den igen när den är frisk och kry :).

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2019-04-24 07:20

genstruktur skrev:...
Jag tror också att försteget gör skillnad. Visst är det störst skillnad med högtalare och rum absolut! Men har man kommit till vägs ände med rummet antingen genom att akustikregleringen är på topp eller att det estetiska inte tillåter mer kan man väl satsa lite på försteg, dac, slutsteg etc med? Det ena behöver inte utesluta det andra tycker jag. Sen hur mycket det är värt i pengar får väl var och en avgöra själv.

Håller med, men skulle dra det ett snäpp till. Olika delar i kedjan ”bidrar” (negativt) till försämringen på sina respektive sätt. Signalkälla och försteg på sitt sätt, slutsteg på sitt, högtalare och rum på sina sätt. Precis som antyds ovan (och dess för innan) lönar det sig tämligen ofta med bra grejer även om man inte har perfekt rum. Vi har en god förmåga att höra igenom rummets brister, men f.f.a. signalkällans brister kan vara svårare att höra igenom. För min del tenderar signalkällans brister att grumla ihop sig med inspelning och t.o.m. framförandet. Försteg och slutsteg påverkar på liknande sätt, men allt i mindre grad (påverkan på hur jag uppfattar musiken, inte explicit hur musikens ljud låter - om det nu är en begriplig beskrivning ... ? ).

Om man tycker olika elektronik kan påverka mycket så skulle ni höra hur även små ändringar kan ha stor inverkan, allt från mikrofonval, mikrofonplacering, val av mikrofonförstärkare, interface (DAC), hur det mixas (...). Det är dessutom tydligt hur mixning kan göras så att brister tidigare i kedjan inte blir lika påtagliga. Lite på liknande sätt som väl vald slutsteg/högtalarkombination i viss mån kan dölja brister hos musikmaterial och signalkälla.
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Frisk

Inläggav Frisk » 2019-04-24 08:21

Jo... Köpte en Anthem, men det blev lite dumt där... Började kolla, den jag kollat begagnat gick till en annan köpare. Jag tog beslutet att uppgradera senare och sitta lite lugn. Hittade en Onkyo NR-SR 876 begagnat och slog till, då dök det upp en till Anthem som jag ganska kvickt gav bud på i samma härrad som den som gick till en annan, säljaren tyckte det var lite lågt men återkom efter några veckor efter att bara fått riktiga skambud. Gått två Anthem MRX 720 på kort tid nu och ligger nu en Anthem MRX 1120 ute som legat ute rätt länge, jag tror kanske begagnatmarknaden för de är lite mättad, verkar så, så kanske går få ett bra pris på den, annonspriset är bra högt tycker jag.

Tänkte vid köpet av Onkyon att jag i förlängningen skulle ha en processor och nyttja bara slutstegen i den men börjar tänka om och kanske borde avyttra den istället.

Bra beskrivet hcl, var nog det jag ville ha fram att man hör igenom rummet och kan filtrera bort dess brister i viss mån och ändå kan detektera de förhållandevis små skillnaderna försteget gör ganska tydligt ändå.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2019-04-24 14:21

Frisk skrev:Jo... Köpte en Anthem, men det blev lite dumt där... Började kolla, den jag kollat begagnat gick till en annan köpare. Jag tog beslutet att uppgradera senare och sitta lite lugn. Hittade en Onkyo NR-SR 876 begagnat och slog till, då dök det upp en till Anthem som jag ganska kvickt gav bud på i samma härrad som den som gick till en annan, säljaren tyckte det var lite lågt men återkom efter några veckor efter att bara fått riktiga skambud. Gått två Anthem MRX 720 på kort tid nu och ligger nu en Anthem MRX 1120 ute som legat ute rätt länge, jag tror kanske begagnatmarknaden för de är lite mättad, verkar så, så kanske går få ett bra pris på den, annonspriset är bra högt tycker jag.

Tänkte vid köpet av Onkyon att jag i förlängningen skulle ha en processor och nyttja bara slutstegen i den men börjar tänka om och kanske borde avyttra den istället.

Bra beskrivet hcl, var nog det jag ville ha fram att man hör igenom rummet och kan filtrera bort dess brister i viss mån och ändå kan detektera de förhållandevis små skillnaderna försteget gör ganska tydligt ändå.

Har du både Anthem och Onkyon nu då? :)

Den där Anthem MRX 1120 är liiite för dyr för mig 8).

Frisk

Inläggav Frisk » 2019-04-24 20:20

genstruktur skrev:

Det råkade bli så, funderar som sagt dock på att avyttra Onkyon igen, men låter riktigt fint så känns lite trist, men lär knappast gå upp i värde..

Ja, den känns inte helt rätt prissatt, men har legat ute ett tag nu, kanske går pruta, 10000 under annonspris känns rimligt, eller kanske t.o.m. bra. Fast fortfarande mycket pengar.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2019-04-24 21:48

Frisk skrev:
genstruktur skrev:

Det råkade bli så, funderar som sagt dock på att avyttra Onkyon igen, men låter riktigt fint så känns lite trist, men lär knappast gå upp i värde..

Ja, den känns inte helt rätt prissatt, men har legat ute ett tag nu, kanske går pruta, 10000 under annonspris känns rimligt, eller kanske t.o.m. bra. Fast fortfarande mycket pengar.

Hur upplever du eventuella skillnader, om det finns några, mot din Anthem?

Ja även för 10000kr mindre känns den lite för dyr för mig. Kan även tycka att det är mycket att lägga på en begagnad reciever med. Finns mycket som kan gå sönder och strula och att då vara utan garanti gör mig lite nervös.

Frisk

Inläggav Frisk » 2019-04-24 22:03

genstruktur skrev:
Frisk skrev:
genstruktur skrev:

Ja även för 10000kr mindre känns den lite för dyr för mig. Kan även tycka att det är mycket att lägga på en begagnad reciever med. Finns mycket som kan gå sönder och strula och att då vara utan garanti gör mig lite nervös.

Jag tyckte nog det var lite mer lugn med Onkyon, har lite lite jordbrum med Anthemen som jag tyckte var borta med Onkyon, men det kan mycket väl vara inbillning och även möjligt att komma till rätta med med en till utredning. Onkyon var ett tydligt lyft mot min Yamaha RX-V795RDS jag hade innan, men den var ju nästan 20 år också... skillnaden mot Anthemen var inte alls lika stor, men hann inte ordentligt lyssna in mig på Onkyon och har inte heller hunnit lägga så många timmar på musik med Anthemen. De uppenbart stora skillnaderna är stöd för Atmos och DTS:x samt HDMI 2.0, även om ingen av de fördelarna har betydelse för stunden, HDMI går komma runt och takhögtalare saknas även om jag hoppas vara på gång med det snart.

Något har hänt med ljudet men det är jättesvårt att sätta fingret på, det känns mer levande och inspirerande på något sätt.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2019-04-25 12:31

Frisk skrev:
genstruktur skrev:
Frisk skrev:

Jag tyckte nog det var lite mer lugn med Onkyon, har lite lite jordbrum med Anthemen som jag tyckte var borta med Onkyon, men det kan mycket väl vara inbillning och även möjligt att komma till rätta med med en till utredning. Onkyon var ett tydligt lyft mot min Yamaha RX-V795RDS jag hade innan, men den var ju nästan 20 år också... skillnaden mot Anthemen var inte alls lika stor, men hann inte ordentligt lyssna in mig på Onkyon och har inte heller hunnit lägga så många timmar på musik med Anthemen. De uppenbart stora skillnaderna är stöd för Atmos och DTS:x samt HDMI 2.0, även om ingen av de fördelarna har betydelse för stunden, HDMI går komma runt och takhögtalare saknas även om jag hoppas vara på gång med det snart.

Något har hänt med ljudet men det är jättesvårt att sätta fingret på, det känns mer levande och inspirerande på något sätt.

Du har väldigt fina högtalare och rum och torde om någon uppmärksamma skillnader mellan dem om det finns några. Du får gärna återkoppla när du lyssnat in dig mer! :)

På tal om något helt annat. Jag får för mig att det var dig som jag köpte mitt NAD 208 av. Kan det stämma? :)

Igår lämnade jag in min Yamaha. Skall bli spännande att jämföra den mot Cambridge sen när den förhoppningsvis är hel.

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2019-04-25 15:28

genstruktur skrev:Igår lämnade jag in min Yamaha. Skall bli spännande att jämföra den mot Cambridge sen när den förhoppningsvis är hel.

Det är bra med en verklighetskoll emellanåt.
Min (mycket begränsade) uppfattning är att det visst är skillnad på förstegen. Till förmån för rena försteg.
Så det blir spännande att se vad du själv kommer fram till i det här fallet.

Tänk bara på att göra jämförelsen så lika som det är möjligt.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2019-04-25 17:01

2-ch skrev:
genstruktur skrev:Igår lämnade jag in min Yamaha. Skall bli spännande att jämföra den mot Cambridge sen när den förhoppningsvis är hel.

Det är bra med en verklighetskoll emellanåt.
Min (mycket begränsade) uppfattning är att det visst är skillnad på förstegen. Till förmån för rena försteg.
Så det blir spännande att se vad du själv kommer fram till i det här fallet.

Tänk bara på att göra jämförelsen så lika som det är möjligt.

Jo! Kan ju varit så att det varit fel Yamahan en tid. Tyckte någon vecka innan den gick sönder att det lät lite dovare än jag mindes och skruvade då på bcX en del.

Men är alltid svårt att jämföra ur minnet. Kommer aldrig att gå att jämföra helt lika hemma hos mig. När jag lyssnade på Cambridge i förrgår så tog jag fram min dB - mätare och försökte höja till en nivå då både mätare och hörsel kändes stämma överens med hur jag brukar lyssna med Yamaha. Det är väl så när jag kan komma tror jag.

Jo tycker också det skall bli spännande! Firman skulle komma med ett kostnadsförslag i nästa vecka sa de när jag lämnade in receivern.

Frisk

Inläggav Frisk » 2019-04-25 21:43

genstruktur skrev:Du har väldigt fina högtalare och rum och torde om någon uppmärksamma skillnader mellan dem om det finns några. Du får gärna återkoppla när du lyssnat in dig mer! :)

På tal om något helt annat. Jag får för mig att det var dig som jag köpte mitt NAD 208 av. Kan det stämma? :)

Igår lämnade jag in min Yamaha. Skall bli spännande att jämföra den mot Cambridge sen när den förhoppningsvis är hel.

Klippte lite citat, blev så långt. Uppdaterar min melemspresenation om jag har något att komma med. Dock är mitt lyssningsminne väldigt kort och känns som det blivit ännu kortare än tidigare så har nog väldigt svårt att komma med något jämförelse om jag inte kopplar mellan och jämför. Men kanske kan komma med lite info hur det låter eller någon aha-upplevelse om det dyker upp något.

Nä, det stämmer inte, jag har en NAD 208 men aldrig sålt någon.

Hoppas det löser sig snabbt med Yamahan! blir intressant att höra hur du upplever skillnaderna sen!

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2019-04-26 08:33

genstruktur skrev:Men är alltid svårt att jämföra ur minnet. Kommer aldrig att gå att jämföra helt lika hemma hos mig. När jag lyssnade på Cambridge i förrgår så tog jag fram min dB - mätare och försökte höja till en nivå då både mätare och hörsel kändes stämma överens med hur jag brukar lyssna med Yamaha. Det är väl så när jag kan komma tror jag.

Tänkte mest på att när du får tillbaka din lagade Yamaha låt den spela en vecka eller två.
Byt sen tillbaka till Camebridgen och låt den vara ungefär samma tid.
Lyssna kritiskt och känn efter vilken du tycker bäst om.

Med så lika som möjligt menade jag att inte använda någon extern/intern dac tex. så långt lika du kan med dina förutsättning helt enkelt.
Kör bara analogt från CD:n ut i bägge fallen (eller samma dac) och ställ in nivån så nära det går. Du har ju i alla fall en dB mätare.
Man får göra så gott man kan.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2019-04-26 10:26

2-ch skrev:
genstruktur skrev:Men är alltid svårt att jämföra ur minnet. Kommer aldrig att gå att jämföra helt lika hemma hos mig. När jag lyssnade på Cambridge i förrgår så tog jag fram min dB - mätare och försökte höja till en nivå då både mätare och hörsel kändes stämma överens med hur jag brukar lyssna med Yamaha. Det är väl så när jag kan komma tror jag.

Tänkte mest på att när du får tillbaka din lagade Yamaha låt den spela en vecka eller två.
Byt sen tillbaka till Camebridgen och låt den vara ungefär samma tid.
Lyssna kritiskt och känn efter vilken du tycker bäst om.

Med så lika som möjligt menade jag att inte använda någon extern/intern dac tex. så långt lika du kan med dina förutsättning helt enkelt.
Kör bara analogt från CD:n ut i bägge fallen (eller samma dac) och ställ in nivån så nära det går. Du har ju i alla fall en dB mätare.
Man får göra så gott man kan.

Ah, ok! Ja det är väl ungefär så det brukar gå till när jag jämför hemma. Har lyssnat på Cambridge nu några dagar och jag vidhåller att den låter riktigt fint. Nu har jag inte testat slutstegen eller dac:en i den men känns som en riktigt bra musikförmedlare så här långt.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2019-04-26 10:29

Frisk skrev:
genstruktur skrev:Du har väldigt fina högtalare och rum och torde om någon uppmärksamma skillnader mellan dem om det finns några. Du får gärna återkoppla när du lyssnat in dig mer! :)

Klippte lite citat, blev så långt. Uppdaterar min melemspresenation om jag har något att komma med. Dock är mitt lyssningsminne väldigt kort och känns som det blivit ännu kortare än tidigare så har nog väldigt svårt att komma med något jämförelse om jag inte kopplar mellan och jämför. Men kanske kan komma med lite info hur det låter eller någon aha-upplevelse om det dyker upp något.

Nä, det stämmer inte, jag har en NAD 208 men aldrig sålt någon.

Hoppas det löser sig snabbt med Yamahan! blir intressant att höra hur du upplever skillnaderna sen!

Tack! :D

Och återkom gärna med uppdateringar som sagt om det nu blir några.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2019-04-27 08:24

Morello skrev:Skulle vara intressant att kika närmare på Cambridge slutsteg, som Douglas Self ritat många av.

Är han duktig tycker du? Ritar han deras recievers med?

Användarvisningsbild
Fostex

Inläggav Fostex » 2019-04-30 14:32

Jag håller med Morello! Douglas Self är lite av en legend i sammanhanget, som inte bara är konstruktör, utan även författare av väl ansedd litteratur om audioteknik. Går i förhoppning om att någon ska köpa ett Cambridge Audio 851W-slutsteg och hylla det till skyarna. Tycker nämligen att det ser helt strålande ut på papper och till det yttre. :)
Mycket kul - lite tid

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2019-04-30 16:14

Fostex skrev:Jag håller med Morello! Douglas Self är lite av en legend i sammanhanget, som inte bara är konstruktör, utan även författare av väl ansedd litteratur om audioteknik. Går i förhoppning om att någon ska köpa ett Cambridge Audio 851W-slutsteg och hylla det till skyarna. Tycker nämligen att det ser helt strålande ut på papper och till det yttre. :)

Kanske du? :)

Fint steg det där. Var och smekte de på klubbens hemsida några gånger när de sålde det.

Användarvisningsbild
Fostex

Inläggav Fostex » 2019-05-02 10:19

Det vore något! Hade jag inte varit nöjd med Nad 208 så hade det nog hänt. :D
Mycket kul - lite tid

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2019-05-03 13:43

Reparatören av min Yamaha reciever ringde idag och berättade att han inte kunde mäta upp något fel eller provocera fram felet (DC protect) igen heller. Han skulle köra receivern idag och på måndag också för säkerhets skull men om det inte visar sig något fel trodde han att eventuellt fel låg i övrig utrustning jag har hemma. Eller möjligtvis att någon kabelkardel legat emot någonstans på receivern och orsakat kortslutning som nu ramlat av i transport till reparatören eller liknande. Det var inget i receivern som var trasigt/bränt/förstört (jag som frågade med de vokabuläret 8) ) eller på annat sätt såg onormalt ut menade han. Firman skall vara certifierade reparatörer av Yamahaprodukter så man får anta att de vet vad det talar om.

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2019-05-03 13:53

genstruktur skrev:...men om det inte visar sig något fel trodde han att eventuellt fel låg i övrig utrustning jag har hemma.

Det kan inte vara så att Yamman skickar samma felkod för DC på utgången som kortis på utgången.
Bägge fall borde resultera att den går in i protection mode.
Du kanske lyckades få till en kortis på högtalarutgången när den la av?

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2019-05-03 14:14

2-ch skrev:
genstruktur skrev:...men om det inte visar sig något fel trodde han att eventuellt fel låg i övrig utrustning jag har hemma.

Det kan inte vara så att Yamman skickar samma felkod för DC på utgången som kortis på utgången.
Bägge fall borde resultera att den går in i protection mode.
Du kanske lyckades få till en kortis på högtalarutgången när den la av?

Nu vet jag inte om jag är helt med i det tekniska men kanske det han menade med att de kan ha varit en kardel som legat emot någonstans?

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2019-05-03 14:21

genstruktur skrev:Nu vet jag inte om jag är helt med i det tekniska men kanske det han menade med att de kan ha varit en kardel som legat emot någonstans?

Vad han menade vet jag naturligtvis inte.
Men ja, det räcket med att en kardel i högtalarkabeln ligger mellan + och -

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2019-05-03 14:22

2-ch skrev:
genstruktur skrev:Nu vet jag inte om jag är helt med i det tekniska men kanske det han menade med att de kan ha varit en kardel som legat emot någonstans?

Vad han menade vet jag naturligtvis inte.
Men ja, det räcket med att en kardel i högtalarkabeln ligger mellan + och -

Ja jag vet i tusan, möjligheten finns ju så klart även om jag inte såg något tycker jag.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2019-05-06 20:37

Nu är receivern hemma igen. Reparatören hade kört den i torsdag och fredags förra veckan samt idag utan några problem. Han har inte kunnat provocera fram problemet och inte kunnat mäta eller se något fel. Han rekommenderade att köra utan pre out och mitt slutsteg för att se om det fungerade. Gör de det kunde jag koppla in slutsteget via pre out och se vad som händer. Så jag får väl göra så :). Pi60 spelar solo för tillfället.

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2019-05-07 07:21

genstruktur skrev:Han rekommenderade att köra utan pre out och mitt slutsteg för att se om det fungerade. Gör de det kunde jag koppla in slutsteget via pre out och se vad som händer.

Uteslutningsmetoden, ett helt normalt förfarande.
Hoppas allt fungerar nu.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2019-05-07 09:30

2-ch skrev:
genstruktur skrev:Han rekommenderade att köra utan pre out och mitt slutsteg för att se om det fungerade. Gör de det kunde jag koppla in slutsteget via pre out och se vad som händer.

Uteslutningsmetoden, ett helt normalt förfarande.
Hoppas allt fungerar nu.

Tack! :)

Det fungerade igår i alla fall när jag körde utan preout för frontarna. Tänker att jag kör så ett par dagar och fungerar det fint provar jag preout med NAD 208.

Användarvisningsbild
genstruktur

Re: Genstruktur - HiFi-förväntan

Inläggav genstruktur » 2019-05-08 15:22

Receivern går fint utan pre out. Skall man våga koppla in 208an nu då? 8O

Användarvisningsbild
2-ch

Re: Genstruktur - HiFi-förväntan

Inläggav 2-ch » 2019-05-09 08:28

genstruktur skrev:Receivern går fint utan pre out. Skall man våga koppla in 208an nu då? 8O

Självklart.

FöregåendeNästa

Återgå till Medlemspresentationer