Nattlorden skrev:Plocka ned diskanten lite?
Menar du Mike Oldfield eller mig?

Prosonhögtalarna och Kenwoodreceivern är sålda, tillsammans med min Pioneersvarv.
Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Plocka ned diskanten lite?
NADifierad skrev:Nattlorden skrev:Plocka ned diskanten lite?
Menar du Mike Oldfield eller mig?.
Prosonhögtalarna och Kenwoodreceivern är sålda, tillsammans med min Pioneersvarv.
Nattlorden skrev:Ah... det där tror jag mig minnas från första gången jag har på en Hifi-klubb..... i Tullhuset i Helsingborg.... På den tiden de sålde lösa element, hade byggritningar i sin katalog och hade SME i sortimentet....
NADifierad skrev:Nattlorden skrev:Ah... det där tror jag mig minnas från första gången jag har på en Hifi-klubb..... i Tullhuset i Helsingborg.... På den tiden de sålde lösa element, hade byggritningar i sin katalog och hade SME i sortimentet....
Var det, det som sedan blev Audioscan i Helsingborg?
Där hängde jag en del under sena åttiotalet. De sålde Fostexprylar och Stax mm. Tog man sedan färjan över till andra sidan sundet, så fanns en dansk audioscan där. De hade Corals element sortiment. Coral smällde lite högre än Fostex då. De hade fetare basar, tyngre diskanthorn och fräna mid-domar
.
Jag byggde en hel del hemmabyggen på den tiden, med Fostex, Coral och någon enstaka Gamma....Nostalgi....
genstruktur skrev:Tjugo moment. Antar att det bara är du själv som brukar den?
DVD-ai skrev:Detta tycker jag är otroligt viktigt!
Jag har ordnat så att jag, startar hela stereon med en knapp, sedan måste jag, såklart välja att, separat starta den signalkälla jag vill bruka.
Så två starknappar i alla fall.
Jag önskar att det vore EN, bara välja att starta källan så startar allt, det är, drömmen... Men det kräver mer eller mindre hembioreceiver.
Dartman skrev:Asbra tycker jag, tummarna upp!![]()
//Jonas
NADifierad skrev:Najdan använder multifjärr. Den har inga Triggerutgångar.
Eller hur menar du?
HenrikTornquist skrev:NADifierad skrev:Najdan använder multifjärr. Den har inga Triggerutgångar.
Eller hur menar du?
Den kan väl kopplas på en strömlist som bara öppnar en del uttag när den startas? Min Receiver ligger på ett "ständigt inkopplat" uttag, och när den startas så kopplas de andra uttagen in. Då startar ju det som är kopplat i dessa uttag. Multifjärren medför ju att ingång kan väljas på försteget, så rätt källa kommer igång.
Återgå till Medlemspresentationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster