För vist kommer jag klara cirkelfräsningen med denna

Moderator: Redaktörer
Vinylcalle skrev:Får man fråga vad det är för filer/spår du använder när du mäter med REW. Gärna en länk dit det går att ladda ner![]()
Mvh Carl
paa skrev:Prova lite försiktigt på en spillbit först, eller på baffelns baksida för att kolla om håldiametern blir som tänkt.
När du fräser ut cirkulära bitar ur en skiva, så ta först ca 1/3 djup från båda hållen, om du kommer åt baksidan.
Kör sedan helt igenom skivan, men lämna tre st korta förbindningar (liksom ekrar) som du tar med sticksåg eller stämjärn. Om man kör loss det sista med fräsen så kan det hända "roliga saker" precis när den runda biten släpper. Om man är extremt noga kan man sedan köra rent där dom tre förbindningarna satt med ett kullagerfrässtål. Men det är förstås helt onödigt.
gopnik skrev:Man får dubbelt så många strålningspunkter helt gratis om man sätter elementen på lådans yttersidor i stället för mitt i. Dessutom kan man göra yttermåtten mindre.
Är det distreduktionen av att vända element du är ute efter kan du realisera den ändå eftersom du har två element i var ände. Vänd på det ena av de två bara.
dewpo skrev:Senaste planen![]()
PekkaJohansson skrev:dewpo skrev:Senaste planen![]()
Kul projekt! En fråga mest av nyfikenhet: varför använder du inte bara en enda lång skiva upp- och nedtill? Du får mer orubblig sammankoppling av de två lådorna och slipper arbeta med en massa småbitar.
Med vänlig hälsning
Pekka
Belker skrev:Du kanske redan gjort det, men om jag skulle kapa det där skulle jag se till att blå, lila och ljusblå togs i samma kap. Resten är mindre kritiskt. Hellre rationella, raka kap än optimerad yield. Det kommer stackarn vid skivsågen också tycka... Om du inte laser-/vattenskär, vill säga.
Återgå till Medlemspresentationer
Användare som besöker denna kategori: doppler och 0 gäster