Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
juanth skrev:Läckert! Jag har Satori i ett par OD11 som låter superfint. Hur upplever du dessa i basen jämfört med original om du hört dem?
Filtkringlan kring diskanten har jag för mig att Carlssonkult inte rekommenderar va?
carlssonkult skrev:Filten som ligger över diskantelementen i originalversionen kan gärna läggas tillbaka, jag kan dock inte se att den har någon större betydelse.
STDI skrev:juanth skrev:Läckert! Jag har Satori i ett par OD11 som låter superfint. Hur upplever du dessa i basen jämfört med original om du hört dem?
Filtkringlan kring diskanten har jag för mig att Carlssonkult inte rekommenderar va?carlssonkult skrev:Filten som ligger över diskantelementen i originalversionen kan gärna läggas tillbaka, jag kan dock inte se att den har någon större betydelse.
Jag instämmer i lovsången. Snyggt.
Fredag, vi bor ju nära varandra. Jag har original OA50. Ska jag komma över med ett par sådana en dag så vi kan jämföra?
Nattlorden skrev:Hur bra lyft blir det med Satori? Aldrig tyckt OA-50 var något lönt med tanke på hur långt efter OA-52 de spelade.... men skillnaden är kanske mindre med denna upgrade:n ?
juanth skrev:Nattlorden skrev:Hur bra lyft blir det med Satori? Aldrig tyckt OA-50 var något lönt med tanke på hur långt efter OA-52 de spelade.... men skillnaden är kanske mindre med denna upgrade:n ?
Distorsionen minskar på ungefär samma vis eller faktiskt mer, än i jämförelsen OA51->.N så mycket vet jag iaf.alltså jämfört med SC-165, det är ett jättelyft i sig såklart. Wavecor i OA50 skulle vara en mer prisvärd uppgradering men då behövs förstås ett nytt filter.
juanth skrev:STDI skrev:juanth skrev:Läckert! Jag har Satori i ett par OD11 som låter superfint. Hur upplever du dessa i basen jämfört med original om du hört dem?
Filtkringlan kring diskanten har jag för mig att Carlssonkult inte rekommenderar va?carlssonkult skrev:Filten som ligger över diskantelementen i originalversionen kan gärna läggas tillbaka, jag kan dock inte se att den har någon större betydelse.
Jag instämmer i lovsången. Snyggt.
Fredag, vi bor ju nära varandra. Jag har original OA50. Ska jag komma över med ett par sådana en dag så vi kan jämföra?
Den jämförelsen vore kul att få ta del av här i så fall!
Kalejdokom skrev:Och jag är fortfarande lika nöjd med mina OA50.XLR med Scanspeak Revelator-element i (nästan) dubblerad lådvolym.
Alltid lika överväldigad av ljudet i "lilla" salongen hemma:
Nattlorden skrev:Kalejdokom skrev:Och jag är fortfarande lika nöjd med mina OA50.XLR med Scanspeak Revelator-element i (nästan) dubblerad lådvolym.
Alltid lika överväldigad av ljudet i "lilla" salongen hemma:
[ Bild ]
De där är X ggr snyggare än originalet.... Jag såg 50-50 resonemanget ovan.... men jag tycker personligen att denna fördelningen är mycket mer elegant.
(Sätter du lite lagom tjocka tassar på bänken så kan du nog linjera in höjden också...)
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster