goat76 skrev:Ingvar, nu får du ta och tagga ner lite.
Du behöver tagga ned MYCKET!!!
goat76 skrev:Jag är öppen för att folk ska testa sig fram själva.
Öppen för att folk SKA...
Är du på riktigt?
Att ha åsikter om vad folk skall göra är nog så oöppet man kan vara. DU HAR INTE MED ATT GÖRA HUR FOLK SKAFFAR SIG KUNSKAP!!!!! Speciellt inte som de flesta har bättre förstånd.
Varför inte låta folk välja själva?
Och varför inte sluta vara så förbannat inskränkt och istället satsa på just öppenhet? Vara öppen för alla de förklaringsmodeller som du har kvar att sätta in dig i?
Med öppen menar jag motsatsen till att som du tro saker utan goda skäl. Du tror istället för att undra och lära dig. Det är att vara så oöppen/inskränkt som man kan vara. Att vara öppen är att hålla saker öppna, inte att tro på tokerier.
goat76 skrev:Du vill att alla endast ska lyssna på dig och göra precis så som du säger.
Trots att jag berättat vad jag vill MÅNGA gånger så fattar du fortfarande inte!
Jag vill att alla (du inkluderad) skall tro på ingenting men undra över allt som intresserar er och ni inte ännu behärskar. Från det kan man lära sig.
Tro inte på auktoriteter (mig inkluderad oavsett om någon ser det så eller inte), tro inte på tumregler, tro inte på majoriteten, tro inte något på grund av okunskap om bättre förklaringar!
Tro BARA på det som du inser är riktigt - av egen insikt, en insikt du fått av det du erfarit, att du lärt dig saken på djupet och verkligen förstår frågan och alla fallgropar! Innan du (och alla andra) kommit dit så finns det inget skäl att tro något, i betydelsen hålla något för sant.
Att hålla saker för sanna utan att se helheten är motsatsen till att vara öppen! Det är djupt inskränkt!
goat76 skrev:Det jag skriver i tråden är skrivet av mig och utifrån hur jag ser på det hela, ingenting annat.
Jag har aldrig påstått att jag som person är viktig, men jag behöver nog påminna dig om att trådtiteln heter [b]spikes vs mjukfötter - igen, inte Ingvars egna värld.
Tråden är alltså öppen för alla att tycka, veta eller bara förmedla sin åsikt.
Tråden är till för den diskussion som du gör allt du kan för att underkänna!
Du har sysslat med diskussionssabotage från början till slut. Om allt du har att bidraga med är att berätta att du är ointresserad av de objektiva orsakerna till hur olika fötter får högtalarna att bete sig. Det borde du klara med några få ord, och sen låta dem som ÄR intresserade få diskutera det som intresserar dem. Med ditt beteende visar du bara att ditt verkliga intresse av tråden är att trolla i den.
goat76 skrev:Är mina åsikter på något sätt ett hot mot din verksamhet, man börjar ju undra?
Tragiskt att du tror att allt är kommersiellt, tragiskt och kanske väntat att du har en sådan världsbild...
Och tragiskt att du igen sätter dig i centrum och tror jag bryr mig om dina åsikter. Dina åsikter är för mig totalt ointressanta, lika ointressanta som alla andras åsikter (mina inkluderade), men dina är absolut de mest tröttsamma, eftersom du ältar dem i all ände.
Jag tror alla redan vet att du inte bryr dig om de objektiva egenskaper som olika typer av fötter ger upphov till! Du struntar i det.
Men vad skall man ha den informationen till? Okej du bryr dig inte. Bra, du behöver inte bry dig! Ingen har så vitt jag sett har något att erinra mot att du inte bryr dig.
Okej?
Men får andra bry sig? Du verkar inte tycka det.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).