Tangband skrev:dewpo skrev:Tangband skrev:Det ser ju bra ut

Kanske för tidigt att fråga- men kan du rekommendera de där reckhorn-basarna efter att du spelat lite på dem ?
Hur stor är lådvolymen för varje element ?
Är man medveten om att så små element har begränsad kapacitet, Att det behövs många för ’normala’ ljudvolymer.
Och att de ’kräver’ DSP för att justera frekvensgången, Så ser jag inga större problem med dem.
Det finns ett par små problem,
Skruvskallarna på de medföljande skruvarna är gränsfall till försmå för skruvhålen i elementen.
Flat stiften hade lite trög passning, Men på det hela taget verkar de välbyggda för priset -
Men jag uttalar mig helst inte om kvalitén än. De är ju inte ens inspelade.
18-20 liter nånstans per element är lådorna och de är dämpade med en Jysk F10 Madrass
Jag tror att om jag bra får klart de 6 tänkta modulerna så blir det bra, Men 2 moduler är lite klent.
Nu har det gått en tid . Skulle du rekommendera dessa baselement fortfarande, dvs skulle du göra samma köp igen ?
Jag funderar på att köpa några

För summan dessa element kostar finns ju inte många alternativ,
Och ner till 30Hz tycker jag att dom fungerar prima
Så har man ansträngd budget så tycker jag att de är ett alternativ.
Men har man råd med bättre element med högre pumpkapacitet så finns det nog många bättre alternativ?
Jag har egentligen för liten erfarenhet av subwoofer element för att veta?
Jag vet att de två basarna jag byggde i somras 4x6.5” har väldigt mycket lägre distorsion än den 10” basen jag hade innan.
När jag mäter på dem så är distorsionen låg på låga och måttliga volymer,
Men sen kommer distorsionen lavinartat när man överbelastar dem.
10” Basen jag hade innan distade på alla volymer

Så för små rum alternativt måttliga volymer tycker jag inte mycket talar emot dem,
Det som talar emot är ju kapaciteten!
Ja och så dom dåligt passande medskickade skruvarna då!
Jag skall få fult fungerande drivning till dem i veckan

Då kan jag mäta mer korrekt.
Jag har läst att IÖ´s basar har 0,5% distorsion och att allt under 2% är ohörbart så 1% distorsion känns som ett rimligt mål.
Kapacitets mässigt så vet jag att dom inte skulle räcka till basknarkare,
Men jag bor inte så jag kan spela på högre volymer ändå

OT jag har investerat i full version av signalyst HQPlayer i dagarna så snart kör jag helaktivt,
För hoppnings vis utan brumm

- Delningen till topparna är klar bara basarna kvar!
- FB6BF95C-DE49-46CC-B038-63E6EE208035.jpeg (104.22 KiB) Visad 4254 gånger