Moderator: Redaktörer
Strmbrg skrev:Kan någon förklara vad Squeezebox är, vad den är bra för och så vidare? Har försökt läsa på men det hjälpte inte...
Jag har datorn ansluten direkt till min D/A-apparatur och förstår inte vad någon ytterligare manick däremellan kan fylla för funktion.
Enklare fråga: Vad är syftet med den?
Strmbrg skrev:Kan någon förklara vad Squeezebox är, vad den är bra för och så vidare? Har försökt läsa på men det hjälpte inte...
Jag har datorn ansluten direkt till min D/A-apparatur och förstår inte vad någon ytterligare manick däremellan kan fylla för funktion.
Enklare fråga: Vad är syftet med den?
Strmbrg skrev:Åfan!
Men jag måste väl ändå ansluta den till något så att jag hör något?
Strmbrg skrev:Är det en högtalare i klämboxen? Eller måste den anslutas till något annat för att det skall bli ljud?
Måste jag slå igång datorn för att få den att spela upp BBC3 eller vad jag nu vill lyssna på? Eller kan jag trycka fram BBC3 direkt på klämboxen?
Finns det ett hörlursuttag på klämboxen? Vad blir då skillnaden mot att lyssna på BBC3 med hörlurar anslutna till mobiltelefonen?
Den här verkar ju vara allt i ett förstås. Men det är ju laptopen också. Kanske lite sämre ljud i den senare, men sannolikt inte såpass bra ljud i den förra för annat än nyheter eller ett gammalt sommarprat...
PerStromgren skrev:B, visst kan du väl bläddra bland albumen och se skivomslagen? Det kan i alla fall jag i mina klienter av olika slag.
Bill50x skrev:PerStromgren skrev:B, visst kan du väl bläddra bland albumen och se skivomslagen? Det kan i alla fall jag i mina klienter av olika slag.
Om jag går till ett specifikt album ser jag givetvis omslaget (om det är inlagt i taggen eller finns tillgängligt i mappen). Men jag får inte upp omslagen på rad i appen så jag kan välja musik efter albumbilden. Finns det ngt trick för att göra detta?
/ B
avr7000 skrev:Annonserade ut och sålde precis min Transporter... så visst intresse verkar ju finnas för produkten än.
Mirage skrev:avr7000 skrev:Annonserade ut och sålde precis min Transporter... så visst intresse verkar ju finnas för produkten än.
Förmodar att det var din som var på Hifitorget tidigare i dag då? Såg annonsen och var faktiskt lite sugen. Vet inte riktigt vad jag skulle ha den till, men det är en gammal dröm att ha en sådan. Eftersom jag kör digitalt ut från min Touch till försteget så har jag nog inget att vinna med en Transporter här. Tänker mig dock att jag nån gång ska göra en tvåkanalsanlägigning med mitt Advantage P1 och då skulle det sitta fint med en Transporter med XLR ut.
Med tanke på hur snabbt den blev såld finns det helt klart intresse för dessa gamla apparater än!
Bill50x skrev:PerStromgren skrev:B, visst kan du väl bläddra bland albumen och se skivomslagen? Det kan i alla fall jag i mina klienter av olika slag.
Om jag går till ett specifikt album ser jag givetvis omslaget (om det är inlagt i taggen eller finns tillgängligt i mappen). Men jag får inte upp omslagen på rad i appen så jag kan välja musik efter albumbilden. Finns det ngt trick för att göra detta?
/ B
PerStromgren skrev:Vad använder för app?
Vad händer om du väljer "My music"->"Albums" (eller vad det nu heter i din app)?
Bill50x skrev:Jo, jag kan välja "Album" och då finns det en pytteliten miniatyr på albumet. Med albumen ligger då sorterade i bokstavsordning - efter albumtiteln
Bill50x skrev:PerStromgren skrev:Vad använder för app?
Vad händer om du väljer "My music"->"Albums" (eller vad det nu heter i din app)?
En app som heter Squeeze Commander.
Jo, jag kan välja "Album" och då finns det en pytteliten miniatyr på albumet. Med albumen ligger då sorterade i bokstavsordning - efter albumtiteln
Har även testat Squeeze Orange och Logitechs egna.
/ B
Användare som besöker denna kategori: Wolfie och 33 gäster