petersteindl skrev:Den tråden är skapad av en medlem på detta forum innan jag ens blev medlem på faktiskt. Jag hade dessförinnan enkom läst några inlägg som var en schism mellan Carlssonstiftelsen och John Larsen där mitt namn nämndes. Bekanta tipsade mig om detta forum där mitt namn nämndes och jag såg redan där att en massa falsk information fanns. I övrigt var jag helt ointresserad av forumet. Sedan kom tråden med mitt namn. Jag hade aldrig gått med om inte den tråden funnits. Det är till 100 % enkom den tråden som var anledning att jag gick med och detta för att ge trådskaparen förstahandsinformation istället för en massa lösrykta spekulationer och lögner från tredje person. Att jag skulle skriva något i en medlemstråd är helt befängt. Skulle aldrig falla mig in. Det här är inte min hobby, det är mitt levebröd. Jag är alltså helt ointresserad av att vara medlem på faktiskt eller på något forum överhuvudtaget. Hade jag sluppit vara medlem på forumet men ändå hade kunnat svara i den tråden så hade jag aldrig blivit medlem.
Men nu fanns tråden där och det spekulerades friskt och frågan var ju riktad explicit till mig som person och inte till företaget Bremen. Då valde jag att svara men det medförde tyvärr att jag behövde bli medlem. Därefter har jag försökt förmedla kunskap och erfarenhet i fler trådar, men jag borde kanske skrivit allt i Steindl?-tråden istället. Nu är det som det är.
Tell, de enda inläggen som jag noterar att du kommer med är anklagelser och ogillanden och allmänt kverulanta och osmakliga inlägg som inte tillför hifi ett endaste dugg. Det är gång på gång i alla möjliga trådar. Vad beror det på? Något är definitivt inte som det sig bör. Kan du inte börja skriva något positivt och intressant om hifi istället? Prova gärna! Om inte, så kan du väl låta dem som har kunskap i ämnet och kan skriva och förmedla kunskap få skriva ifred. Du överträder personlig integritet gång på gång med spekulationer och lögner. Vad ditt syfte är bryr jag mig inte om, that's your business. Jag ser resultatet. Du vill styra och ställa och tycker allt är fel. Under alla år har jag endast startat 44 trådar och oftast har det varit en enkel fråga. Jag är inte intresserad av att starta trådar. Du har redan totalsabbat den här tråden som var tänkt att vara en positiv tråd till Erik Andersson efter ett långt liv i audiovärlden då hans idéer kanske förverkligas på ett fint sätt. Jag unnar Erik framgång och denna produkt kan vara tillfället. Att gömma den i vintageavdelningen ser jag som fel och en otjänst. Därför startade jag denna tråd i denna avdelning. Det är inte för min skull, det är för Eriks skull. Du kallar det för hyckleri.
Tell, vad är du för människa egentligen? Agerar du på likartat sätt mot andra i ditt övriga liv också? Det blir väl mest problem för dig själv. Jag ser inget positivt, fruktbart eller lärorikt från din tunga. Då finns det ju heller inget positivt där innanför som tänker ut och frammanar dina ord, de ord du förmedlar. Det är mest synd om dig själv.
MvH
Peter Steindl
Jag var genuint nyfiken på vad som skulle kunna anses som världsbäst med den här prylen men fick inte så mycket tillbaka, mest bara subjektivt flum. Dock var väl det bara en parentes. Men om du själv inte kan se konstigheterna med att skapa en tredje tråd om exakt samma sak bara för du tyckte dom andra trådarna var på fel ställe, samtidigt som du har en tråd som _uppenbarligen_ är en medlemstråd som ligger på fel ställe visar ju på hycklerin (eller dubbelmoral, som jag tycker är ett lite snällare ord som passar bättre här). Dock var det ändå inte riktigt menat som nånting jätteilla eller som en attack mot dig eller det du skriver i varken den här eller den tråden, utan mer bara att jag inte förstod varför du var tvungen att skapa en tredje tråd om samma grej bara för den låg i fel forumdel, samtidigt som du själv har en annan tråd i fel forumdel. Men anser du att den inte ligger fel så fine, det gör man egentligen inget. Det var mest en observation jag gjorde o som jag påtalade, som blev en större grej än vad det egentligen hade behövt att bli.
Men sen har jag väl inte uttryckt mig Eriks apparat skulle vara dålig? Tvärt om så tror jag den låter finfint, men eftersom ingen verkar ha hört den så kanske man inte ens borde spekulera.
Skriver för övrigt gärna om hifi här o var, o definivit inte alltid på ett negativt sätt. Men oftast så läser jag mest o tar in saker. Är allting rätt o som det ska så skriver jag oftast inget, utan det är när nåt inte rikgt stämmer som jag oftast skriver, vilket råkade bli här, o vilket jag antar kan ses som att jag bara är negativ. Borde alltså skriva nånting när jag tycker nåt är rätt också..
juanth skrev:Tell skrev:Jo, o vad gör att den har världens bästa ljud då?
Ofantligt trist attityd Tell.
Hur svårt kan det vara att låta bli att hänga upp sig på en trådrubrik? Som dessutom inte alls bör vara svår att förstå med det frågetecken som avslutar den.
Är man inte intresserad av ämnet så behöver man inte skriva något.
Jag ser det som högst osannolikt att du inte har sett den här typen av rubriker förut. Alltså som ett påstående och fråga på en gång.
Peter framstår för mig som en genuint frikostig och snäll person som ständigt delar med sig av sin kunskap och tålmodigt även hjälper många med högst begränsade kunskaper i huvudämnet som avhandlas på forumet. Jag tycker det är jättetråkigt att trådar ska behöva saboteras så här oavsett vem som råkar ut för det. Om inte annat så är det off topic och allmänt ohyfsat att fortsätta tjata om rubriken i svar efter svar. Sen kan jag tycka att när sådant händer så borde fler kunna ignorera skräpet och gå vidare med ämnet istället. Att fortsätta svara på negativism göder den bara.
Vaddå ofantligt trist attityd? Det var en genuin fråga, som jag dessutom frågade igen för jag uppfattade det som att han missförstog frågan första gången. För skriver man nåt sånt i rubriken så måste man väl ha en mening med det? Jag menar vi hänger ju på faktiskt.io, ett forum jag trodde skulle vara lite mer åt det vetenskapliga hållet där tyckandet är mer åt det audiofiliga flumhållet inte riktigt hör hemma. Jag är ju dessutom en sån som anser att en ljudprodukt inte kan vara objektivt bättre än "transparent", så därför tror jag inte en förstärkare kan vara direkt världsbäst utan bara bli lika bra (men inte mer) som alla andra transparenta förstärkare. O om den nu istället skulle vara subjektivt världsbäst så blev det istället bara flum. Jag menar en gammal klockradio kan för nån annan vara subjektivt världsbäst, så därför är det här med "världsbäst" ändå ganska intetsägande.
Men aa, ogillar det här själv, när man råkar skriva nåt litet som blir till en stor hetsig debatt trots att det inte var meningen o inte finns nåt direkt att få ut av det heller. Händer alltför ofta, både för mig o för andra, att man påpekar nånting litet, eller frågar nånting o sen råkar det bli trettioelva sidor hetsig debatt om en liten fjuttsak egentligen. Jag skriver faktiskt mindre o mindre här bara för jag vet hur folk här på forumet funkar tyvärr. Men idag råkade det bli att jag skrev ändå, att jag dessutom var på allmänt dåligt humör redan hjälper väl inte heller.