Moderator: Redaktörer
Bjorn_ skrev:Brummade det från traforna eller högtalaren, eller båda?
Bjorn_ skrev:Hur ska jag tänka kring BR-rör? 50mm diameter får jag 5,7m/s och 69mm får jag 3m/s. Har förstått att det är långt ifrån någon gräns (under 10m/s), men är något att föredra?
Bjorn_ skrev:Det får bli 69mm. Hittar jag några i varandra skjutbara rör i den storleken så kan det ju vara kul att testa lite, men har ej hittat det än så länge. Får väl leta i något byggvaruhus...
Bjorn_ skrev:alltså, det finns ju dessa:
https://www.conrad.se/p/monacor-mbr-70-basreflexror-utdragbar-inre-diameter66-mm-1331997?gclid=CjwKCAiAzJLzBRAZEiwAmZb0anhb8C2M7PbaBeseC9lJhXbKWP9YRrasWaDEdS_ihsY9AI55qr7vRhoC890QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&vat=true
Men de har ju inga trattar...
Bjorn_ skrev:Någon som jobbat med kopparplåt? Jag tänkte göra en apparatlåda i just det. Har en design i huvudet som jag tror blir snyggt. Min fundering gäller tjocklek. Har hittat från 0,5 till 2 mm. Eftersom det har ett respektabelt kilopris så är det inte till att beställa en massa provbitar![]()
Räcker det med 1mm tro? Den skall ju helst inte skramla itu...
MagnusÖstberg skrev:Jag rekommenderar med trattar på basreflexröret.
Gör det något längre än du räknat på. Det är väldigt mycket lättare att korta ett rör än tvärtom.
Bjorn_ skrev:Råkade få en lite större säkringshållare än vad jag hade tänkt (många produkter på elfa).
Men den funkar nog ändå. Vad skall jag ha för värde på säkringen?
2A Trög tänkte jag. Alltså på inkommande fas
Bjorn_ skrev:Jaha, du tänker så
Tror inte jag kommer maxa uttaget, men det märker jag väl i så fall
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster