Naim CD5i, X-CAN V8P & X-PSU V8 (värderingsfråga)

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

jingleyschmidt
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2020-03-22

Naim CD5i, X-CAN V8P & X-PSU V8 (värderingsfråga)

Inläggav jingleyschmidt » 2020-03-23 15:31

Hej allesammans!

Vill först och främst be om ursäkt direkt för att jag som ny medlem kommer in på erat forum och ber om hjälp på det här sättet, men jag är så pass okunnig själv att jag inte riktigt vet vart jag ska vända mig! Fick det här forumet tipsat till mig från en kille på ett annat forum, så jag tänkte att jag provar i alla fall.

Det är så att jag fick ärva lite ljudprylar för ett tag sen. Dessvärre har jag ingen användning av dom själv, så jag tänkte eventuellt försöka sälja dom. Det rör sig om en CD-spelare från Naim, modell CD5i, samt X-CAN V8P hörlursförstärkare med tillhörande PSU. Ni är säkert bekanta med vad det är för något.

Sakerna fungerar och är i rätt gott skick, men de har kanske 10 år på nacken eller sådär. Vad tror ni dom skulle kunna vara värda?

Tacksam för input!
Bilagor
naim_xcan_xpsu_back2.JPG
naim_xcan_xpsu_back2.JPG (212.7 KiB) Visad 1011 gånger
naim_xcan_xpsu_front2.JPG
naim_xcan_xpsu_front2.JPG (159.45 KiB) Visad 1011 gånger

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Naim CD5i, X-CAN V8P & X-PSU V8 (värderingsfråga)

Inläggav Bill50x » 2020-03-23 16:47

Jag skulle kolla på tex E-bay eller https://www.hifishark.com/ för att se vad som erbjuds och vilka priser som erbjuds. E-bay brukar iofs vara lite dyrt, många är optimistiska.
Just din CD-spelare verkar man önska typ €400-600 för, men om man verkligen får ut dessa slantar är tveksamt. Just CD-spelare börjar bli lite kalla bland de entusiaster som kan leva på gröt en månad för att köpa en åtråvärd apparat...

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

jingleyschmidt
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2020-03-22

Re: Naim CD5i, X-CAN V8P & X-PSU V8 (värderingsfråga)

Inläggav jingleyschmidt » 2020-03-23 20:02

Bill50x skrev:Jag skulle kolla på tex E-bay eller https://www.hifishark.com/ för att se vad som erbjuds och vilka priser som erbjuds. E-bay brukar iofs vara lite dyrt, många är optimistiska.
Just din CD-spelare verkar man önska typ €400-600 för, men om man verkligen får ut dessa slantar är tveksamt. Just CD-spelare börjar bli lite kalla bland de entusiaster som kan leva på gröt en månad för att köpa en åtråvärd apparat...

/ B


Tycker du jag borde försöka lägga ut cd-spelaren för kanske 4000:- då till en början och se om någon nappar?

De andra grejerna verkar folk sälja som en bundle för runt 3000:-, give or take. Kanske får prova med det med då eller något. Jag vet inte. Svårt att sätta priser på något man inte har en aning om. :D

Tack för ditt svar!

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Naim CD5i, X-CAN V8P & X-PSU V8 (värderingsfråga)

Inläggav Bill50x » 2020-03-23 20:28

jingleyschmidt skrev:
Bill50x skrev:Jag skulle kolla på tex E-bay eller https://www.hifishark.com/ för att se vad som erbjuds och vilka priser som erbjuds. E-bay brukar iofs vara lite dyrt, många är optimistiska.
Just din CD-spelare verkar man önska typ €400-600 för, men om man verkligen får ut dessa slantar är tveksamt. Just CD-spelare börjar bli lite kalla bland de entusiaster som kan leva på gröt en månad för att köpa en åtråvärd apparat...
Tycker du jag borde försöka lägga ut cd-spelaren för kanske 4000:- då till en början och se om någon nappar?

Varför inte? När det gäller begagnad hifi ser jag gärna att man är lite modest med priserna, det begärs ofta rena fantasipriser. Kolla tex på Nakamichi kassettdäck eller Sansui 70-talsförstärkare. Linns prylar (ofta jämförda med Naim) betingar tex ofta ganska höga priser begagnat.
Lägg ut spelaren på typ 4000:-, testa på selleri.de (linn-forum men har sälj av andra märken), hifitorget.se, blocket.se, på tradera.se lägger du lämpligen ut budgivning med start på typ 1500:- eller lägre och kan du tänka dig sälja utomlands kan e-bay vara ok.

Lycka till / B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

jingleyschmidt
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2020-03-22

Re: Naim CD5i, X-CAN V8P & X-PSU V8 (värderingsfråga)

Inläggav jingleyschmidt » 2020-03-23 20:44

Bill50x skrev:
jingleyschmidt skrev:
Bill50x skrev:Jag skulle kolla på tex E-bay eller https://www.hifishark.com/ för att se vad som erbjuds och vilka priser som erbjuds. E-bay brukar iofs vara lite dyrt, många är optimistiska.
Just din CD-spelare verkar man önska typ €400-600 för, men om man verkligen får ut dessa slantar är tveksamt. Just CD-spelare börjar bli lite kalla bland de entusiaster som kan leva på gröt en månad för att köpa en åtråvärd apparat...
Tycker du jag borde försöka lägga ut cd-spelaren för kanske 4000:- då till en början och se om någon nappar?

Varför inte? När det gäller begagnad hifi ser jag gärna att man är lite modest med priserna, det begärs ofta rena fantasipriser. Kolla tex på Nakamichi kassettdäck eller Sansui 70-talsförstärkare. Linns prylar (ofta jämförda med Naim) betingar tex ofta ganska höga priser begagnat.
Lägg ut spelaren på typ 4000:-, testa på selleri.de (linn-forum men har sälj av andra märken), hifitorget.se, blocket.se, på tradera.se lägger du lämpligen ut budgivning med start på typ 1500:- eller lägre och kan du tänka dig sälja utomlands kan e-bay vara ok.

Lycka till / B


Tack! Ja, det är lite samma i cykelsvängen, folk verkar inte tro att värdet sjunkit något överhuvudtaget när dom ska sälja sina begagnade cyklar. ;D


Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster