Tråden om ARCAM AVR!

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav genstruktur » 2020-05-12 17:00

Fick mejlsvar av Arcam. De ser tydligen över Amirs recension och mätningar av 390, svarade de.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
philipbtz
 
Inlägg: 2708
Blev medlem: 2010-11-18

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav philipbtz » 2020-05-12 18:08

genstruktur skrev:Fick mejlsvar av Arcam. De ser tydligen över Amirs recension och mätningar av 390, svarade de.


Nice, fick typ samma svar ett år sedan när jag frågade om firmware. De ser fortfarande över det verkar det som utan att något händer :lol:

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav genstruktur » 2020-05-12 18:16

Mirage skrev:.

När jag läser om att det tar år att lära sig att ställa in ljudet med Dirac så känns det inte riktigt så automatiskt som jag trodde. För mig är det nog bättre att ta hem någon som gör jobbet när jag byter grejer.


Vet inte riktigt om det måste ta år men helt automatiskt kan man nog inte räkna med att det är om man vill maximera välljudet.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav genstruktur » 2020-05-12 18:17

philipbtz skrev:
genstruktur skrev:Fick mejlsvar av Arcam. De ser tydligen över Amirs recension och mätningar av 390, svarade de.


Nice, fick typ samma svar ett år sedan när jag frågade om firmware. De ser fortfarande över det verkar det som utan att något händer :lol:


Åh fan 8)
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav genstruktur » 2020-05-13 12:17

philipbtz skrev:
genstruktur skrev:Fick mejlsvar av Arcam. De ser tydligen över Amirs recension och mätningar av 390, svarade de.


Nice, fick typ samma svar ett år sedan när jag frågade om firmware. De ser fortfarande över det verkar det som utan att något händer :lol:


Vad saknade du i nuvarande firmware?
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
philipbtz
 
Inlägg: 2708
Blev medlem: 2010-11-18

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav philipbtz » 2020-05-13 12:29

T.ex. att delningen för Atmos-lagret nollställs till 40Hz om man stänger av receivern. Finns några andra smågrejer jag glömt av vid det här laget med. Ingen dealbreaker men störigt att de inte bryr sig och att jag måste dubbelkolla varje gång jag ser på något att det är rätt så jag inte spränger mina små a1:or i taket.

Användarvisningsbild
-Palle-
 
Inlägg: 2652
Blev medlem: 2009-04-18
Ort: Muppsala

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav -Palle- » 2020-05-13 13:41

philipbtz skrev:T.ex. att delningen för Atmos-lagret nollställs till 40Hz om man stänger av receivern. Finns några andra smågrejer jag glömt av vid det här laget med. Ingen dealbreaker men störigt att de inte bryr sig och att jag måste dubbelkolla varje gång jag ser på något att det är rätt så jag inte spränger mina små a1:or i taket.


För mig hade det tveklöst varit en dealbreaker!
LJUD: Denon AVR-X7200WA - cr80es - 2 x Rotel RB-1090 - Ino i64s - 2 x Rotel RB-1092 - Ino InfraZ-4 - Ino i16s - 8 x Ino a2
BILD: Oppo UDP-203 & Toshiba HD-XE1->Sony VW95ES->Seymour UF

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav Knuttebaloa » 2020-05-13 14:19

philipbtz skrev:
Knuttebaloa skrev:
philipbtz skrev:
Hur högt upp i frekvens lät du Dirac korrigera? Det har visat sig att mikrofoner för någon tusenlapp eller två inte duger för att köra fullfrekvens-korrigering. Det är min slutsats av det hela för de mikrofonerna lurar rumskorrigeringsprogrammet att lägga till skräp i diskantområdet. Finns såklart begränsningar i mjukvaran med att korrigera hela frekvensbandet.


Jag har korrigerat lite olika spann, oftast under 300-500 Hz. Just nu under 400 Hz vill jag minnas.

Har du exempel på en mikrofon som kan duga?


Jag har ingen aning vad man "egentligen" borde ha men jag använder en kalibrerad miniDSP UMIK-1 och den funkar fint att kalibrera med 20Hz-500Hz. Funkar säkert mycket högre upp med men jag har aldrig fått resultat som jag varit nöjd med under längre tid när jag testat. Det är mycket trixande med att få till det bra och fram till ett år sedan hade alla implementationer så mycket buggar att man fick ta extrema omvägar om det ens gick. Dirac 2.5.3 och en uppdaterad AVR kan man få det att funka. Använder än så länge något äldre version av Dirac, 2.3 eller vad det är(och det låter bra) men jag har hört att de fixat det mesta nu med 2.5.3.


Ok, jag har en kalibrerad xtz mic. Laddade hem 253 igår och tänkte nu testa korrigerad fullrange en tid. Jag har bara provat i kortare perioder tidigare och inte tyckt att det låtit så bra. Men ibland är det som om jag måste vänja mig innan jag gillar.
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
philipbtz
 
Inlägg: 2708
Blev medlem: 2010-11-18

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav philipbtz » 2020-05-13 14:24

-Palle- skrev:
philipbtz skrev:T.ex. att delningen för Atmos-lagret nollställs till 40Hz om man stänger av receivern. Finns några andra smågrejer jag glömt av vid det här laget med. Ingen dealbreaker men störigt att de inte bryr sig och att jag måste dubbelkolla varje gång jag ser på något att det är rätt så jag inte spränger mina små a1:or i taket.


För mig hade det tveklöst varit en dealbreaker!


Såklart störigt men det finns inga alternativ i prisklassen, man får gå upp på HTP-1 med separata slutsteg för allt för att det skall bli bättre. Vill man ha Dirac känner jag inte till något bättre alternativ än AVR390. För mig så är basen med Dirac bättre i nuvarande rum än mitt totalt ombyggda förra rum utan Dirac. Typ så mycket gör det. Man får ha extremt bra förutsättningar i rummet om man vill köra utan rums-kalibrering. Och den analoga delen av AVR390 mäter bra så det är prisvärd drivning av högtalarna.

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav genstruktur » 2020-05-13 15:54

philipbtz skrev:T.ex. att delningen för Atmos-lagret nollställs till 40Hz om man stänger av receivern. Finns några andra smågrejer jag glömt av vid det här laget med. Ingen dealbreaker men störigt att de inte bryr sig och att jag måste dubbelkolla varje gång jag ser på något att det är rätt så jag inte spränger mina små a1:or i taket.


Förstår att du vill ha det ordnat. Borde ju inte vara så svårt tycker man.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav genstruktur » 2020-05-13 17:56

Spännande Knuttebaloa! Återkoppla :).

Jag har korrigerat upp till 450hz men landar hittills alltid i att det låter bättre endast upp till 250hz.
Edit: Kan ju säkert bero på rum och vem som sitter bakom spakarna med :D
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
philipbtz
 
Inlägg: 2708
Blev medlem: 2010-11-18

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav philipbtz » 2020-05-14 10:27

genstruktur skrev:Spännande Knuttebaloa! Återkoppla :).

Jag har korrigerat upp till 450hz men landar hittills alltid i att det låter bättre endast upp till 250hz.
Edit: Kan ju säkert bero på rum och vem som sitter bakom spakarna med :D



Hur blev det med 2.5.3?

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav Knuttebaloa » 2020-05-14 18:33

Laddade min senaste mätning i diracs nya mjukvara med följande resultat. Notera spannet under 20 Hz och bortse från min och diracs målkurva. Det är alltså samma mätning i de båda fallen. Översta bilden är med nya mjukvaran. Var har infran tagit vägen månne?


IMG_20200514_181402_copy_800x599.jpg
IMG_20200514_181402_copy_800x599.jpg (73.05 KiB) Visad 4174 gånger
IMG_20200514_181516_copy_800x600.jpg
IMG_20200514_181516_copy_800x600.jpg (77.65 KiB) Visad 4174 gånger
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
Bubben
 
Inlägg: 595
Blev medlem: 2005-11-09

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav Bubben » 2020-05-14 19:11

Dra för gardinen som i nedre bilden så ser de likadana ut, eller?
Jag förstår inte vad du menar skiljer. För mig ser mätkurvan identisk ut. Det som skiljer är målkurvan och gardinen.

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav Knuttebaloa » 2020-05-14 19:57

Bubben skrev:Dra för gardinen som i nedre bilden så ser de likadana ut, eller?
Jag förstår inte vad du menar skiljer. För mig ser mätkurvan identisk ut. Det som skiljer är målkurvan och gardinen.


De är identiska, ner till ca 17 Hz. I tidigare mjukvara ser man att infran går till iaf 10 Hz. Detta oavsett var gardinen står/hänger.
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav genstruktur » 2020-05-14 20:18

philipbtz skrev:
genstruktur skrev:Spännande Knuttebaloa! Återkoppla :).

Jag har korrigerat upp till 450hz men landar hittills alltid i att det låter bättre endast upp till 250hz.
Edit: Kan ju säkert bero på rum och vem som sitter bakom spakarna med :D



Hur blev det med 2.5.3?


Tyckte den kändes mer stabil. När man skulle avsluta programmet och så. Har inte mätt om utan laddade in mätningar jag gjorde med 2.4 nånting. Fick för mig att ljudbilden kändes lite mer fokuserad. Lite bättre stereoperspektiv. Men jag har väldigt lite tid att lyssna just nu så ta det inte för på stort allvar.

Mitt system spelar ingen infra så märkte ingen skillnad på hur mätningen såg ut tyckte jag med nya versionen jämfört gamla. Systemet faller av vid cirka 16hz.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
Bubben
 
Inlägg: 595
Blev medlem: 2005-11-09

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav Bubben » 2020-05-14 21:16

Knuttebaloa skrev:De är identiska, ner till ca 17 Hz. I tidigare mjukvara ser man att infran går till iaf 10 Hz. Detta oavsett var gardinen står/hänger.

Ok, men jag ser inte det på dina bilder, för gardinen blockerar från 17Hz och nedåt på den gamla. Eller missförstår jag dig?

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav Knuttebaloa » 2020-05-14 21:31

Bubben skrev:
Knuttebaloa skrev:De är identiska, ner till ca 17 Hz. I tidigare mjukvara ser man att infran går till iaf 10 Hz. Detta oavsett var gardinen står/hänger.

Ok, men jag ser inte det på dina bilder, för gardinen blockerar från 17Hz och nedåt på den gamla. Eller missförstår jag dig?


Nej, du förstår mig. Om du tittar noga så ser du kurvan fortsätta efter 17 Hz. Det är mätningen man ser och inte målkurvan. Jag har tyvärr inte någon bild med gardinen helt fråndragen.
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
Bubben
 
Inlägg: 595
Blev medlem: 2005-11-09

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav Bubben » 2020-05-14 22:02

Ha! Nu blev jag irriterad och tog fram stora 10-tummaren. Då syntes skillnaden, i telefonen syns den fortfarande inte. Trots att jag nu vet att den är där.
Tillbaks till frågeställningen; Vad hände med infran?

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav Knuttebaloa » 2020-05-15 11:27

Bubben skrev:Ha! Nu blev jag irriterad och tog fram stora 10-tummaren. Då syntes skillnaden, i telefonen syns den fortfarande inte. Trots att jag nu vet att den är där.
Tillbaks till frågeställningen; Vad hände med infran?


Det var ju förstås lite synd, att du behövde bli irriterad :)

Av den händelse det är svårt att se även för andra kan jag förtydliga att i gamla mjukvaran fortsätter mätkurvan ner mot och bortom 10 Hz. I nya mjukvaran rullar mätkurvan av kraftigt strax under 20 Hz. Det ser alltså ut som att det inte finns någon infra längre... Mätningen med mic är en och densamma.
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
philipbtz
 
Inlägg: 2708
Blev medlem: 2010-11-18

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav philipbtz » 2020-05-15 11:54

Knuttebaloa skrev:
Bubben skrev:Ha! Nu blev jag irriterad och tog fram stora 10-tummaren. Då syntes skillnaden, i telefonen syns den fortfarande inte. Trots att jag nu vet att den är där.
Tillbaks till frågeställningen; Vad hände med infran?


Det var ju förstås lite synd, att du behövde bli irriterad :)

Av den händelse det är svårt att se även för andra kan jag förtydliga att i gamla mjukvaran fortsätter mätkurvan ner mot och bortom 10 Hz. I nya mjukvaran rullar mätkurvan av kraftigt strax under 20 Hz. Det ser alltså ut som att det inte finns någon infra längre... Mätningen med mic är en och densamma.


Men du gjorde en ny mätning när du gick till nya mjukvaran? För det brukar man behöva ibland. Något otydligt mellan vilka versioner gamla mätningar är kompatibla. Det under 20Hz verkar vara lite smått knepigt med Dirac och jag verkar inte kunna påverka det området. Min target curve är ett rakt sträck(Dirac 2.3) men jag får fortfarande detta när jag mäter i REW
Bild

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav Knuttebaloa » 2020-05-15 12:05

philipbtz skrev:
Knuttebaloa skrev:
Bubben skrev:Ha! Nu blev jag irriterad och tog fram stora 10-tummaren. Då syntes skillnaden, i telefonen syns den fortfarande inte. Trots att jag nu vet att den är där.
Tillbaks till frågeställningen; Vad hände med infran?



Det var ju förstås lite synd, att du behövde bli irriterad :)

Av den händelse det är svårt att se även för andra kan jag förtydliga att i gamla mjukvaran fortsätter mätkurvan ner mot och bortom 10 Hz. I nya mjukvaran rullar mätkurvan av kraftigt strax under 20 Hz. Det ser alltså ut som att det inte finns någon infra längre... Mätningen med mic är en och densamma.


Men du gjorde en ny mätning när du gick till nya mjukvaran? För det brukar man behöva ibland. Något otydligt mellan vilka versioner gamla mätningar är kompatibla. Det under 20Hz verkar vara lite smått knepigt med Dirac och jag verkar inte kunna påverka det området. Min target curve är ett rakt sträck(Dirac 2.3) men jag får fortfarande detta när jag mäter i REW
[ Bild ]


Nej, mätningen är som sagt densamma. Det första att testa är förstås en ny mätning i nya mjukvaran.
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav genstruktur » 2020-05-15 17:22

Knuttebaloa skrev:Laddade min senaste mätning i diracs nya mjukvara med följande resultat. Notera spannet under 20 Hz och bortse från min och diracs målkurva. Det är alltså samma mätning i de båda fallen. Översta bilden är med nya mjukvaran. Var har infran tagit vägen månne?


IMG_20200514_181402_copy_800x599.jpg
IMG_20200514_181516_copy_800x600.jpg


Hörs det skillnad avseende infran också?
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav genstruktur » 2020-05-15 17:42

philipbtz skrev:
Knuttebaloa skrev:
Bubben skrev:Ha! Nu blev jag irriterad och tog fram stora 10-tummaren. Då syntes skillnaden, i telefonen syns den fortfarande inte. Trots att jag nu vet att den är där.
Tillbaks till frågeställningen; Vad hände med infran?


Det var ju förstås lite synd, att du behövde bli irriterad :)

Av den händelse det är svårt att se även för andra kan jag förtydliga att i gamla mjukvaran fortsätter mätkurvan ner mot och bortom 10 Hz. I nya mjukvaran rullar mätkurvan av kraftigt strax under 20 Hz. Det ser alltså ut som att det inte finns någon infra längre... Mätningen med mic är en och densamma.


Men du gjorde en ny mätning när du gick till nya mjukvaran? För det brukar man behöva ibland. Något otydligt mellan vilka versioner gamla mätningar är kompatibla. Det under 20Hz verkar vara lite smått knepigt med Dirac och jag verkar inte kunna påverka det området. Min target curve är ett rakt sträck(Dirac 2.3) men jag får fortfarande detta när jag mäter i REW
[ Bild ]


Såg ju fint ut den kurvan! Själv har jag inte haft tid att mäta med REW när Dirac är aktiverat. Hur ser det ut med vattenfallsdiagram?
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav Knuttebaloa » 2020-05-15 19:21

genstruktur skrev:
Knuttebaloa skrev:Laddade min senaste mätning i diracs nya mjukvara med följande resultat. Notera spannet under 20 Hz och bortse från min och diracs målkurva. Det är alltså samma mätning i de båda fallen. Översta bilden är med nya mjukvaran. Var har infran tagit vägen månne?



IMG_20200514_181402_copy_800x599.jpg
IMG_20200514_181516_copy_800x600.jpg


Hörs det skillnad avseende infran också?


Nej, den känns :wink:

Skämt åsido, infran är nog kvar. Har inte testat så mycket men i början på Edge of tomorrow går infraX bananas, som vanligt.
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav genstruktur » 2020-05-15 20:25

Knuttebaloa skrev:
genstruktur skrev:
Knuttebaloa skrev:Laddade min senaste mätning i diracs nya mjukvara med följande resultat. Notera spannet under 20 Hz och bortse från min och diracs målkurva. Det är alltså samma mätning i de båda fallen. Översta bilden är med nya mjukvaran. Var har infran tagit vägen månne?



IMG_20200514_181402_copy_800x599.jpg
IMG_20200514_181516_copy_800x600.jpg


Hörs det skillnad avseende infran också?


Nej, den känns :wink:

Skämt åsido, infran är nog kvar. Har inte testat så mycket men i början på Edge of tomorrow går infraX bananas, som vanligt.


Puh! Skönt att mellangården får sitt :wink:
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
philipbtz
 
Inlägg: 2708
Blev medlem: 2010-11-18

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav philipbtz » 2020-05-15 21:51

genstruktur skrev:
philipbtz skrev:
Knuttebaloa skrev:
Det var ju förstås lite synd, att du behövde bli irriterad :)

Av den händelse det är svårt att se även för andra kan jag förtydliga att i gamla mjukvaran fortsätter mätkurvan ner mot och bortom 10 Hz. I nya mjukvaran rullar mätkurvan av kraftigt strax under 20 Hz. Det ser alltså ut som att det inte finns någon infra längre... Mätningen med mic är en och densamma.


Men du gjorde en ny mätning när du gick till nya mjukvaran? För det brukar man behöva ibland. Något otydligt mellan vilka versioner gamla mätningar är kompatibla. Det under 20Hz verkar vara lite smått knepigt med Dirac och jag verkar inte kunna påverka det området. Min target curve är ett rakt sträck(Dirac 2.3) men jag får fortfarande detta när jag mäter i REW
[ Bild ]


Såg ju fint ut den kurvan! Själv har jag inte haft tid att mäta med REW när Dirac är aktiverat. Hur ser det ut med vattenfallsdiagram?


Dom ser bra ut. Har dom i en annan dator jag inte orkar plocka fram men Dirac fixar den biten med.

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav genstruktur » 2020-05-15 22:01

@Philipbtz. Ok! :D
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
Beakungen
 
Inlägg: 2670
Blev medlem: 2009-11-14

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav Beakungen » 2020-05-21 23:01

Dessa verkar ändå intressanta iom Dirac live.


Har någon jämfört med eller möjligtvis provat Anthem? Jag har idag en mrx 520 men funderar på att byta mot något med Dirac live då det kanske är bättre? :)

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Tråden om ARCAM AVR!

Inläggav genstruktur » 2020-05-22 16:25

Körde precis Rattatouille på volym 60. När damen skjuter med hagelbrak i början stängde Arcam av sig. Samma problem som jag har postat om i denna tråden med andra receivers och sub off.

viewtopic.php?f=9&t=58348&start=90


Konstigt då jag är nästan helt säker att jag testade detta när jag köpte Arcam och att det då inte hände. Hade nog inte Dirac påslaget då och inget lyft i basen iofs :?

Får testa med Dirac avslaget.....

Edit: Med Dirac av går det att köra samma scen vid volym 60. Om det är exakt lika starkt vet jag ej. Känns subjektivt ganska lika i alla fall.

Edit: Vid volym 62 och Dirac avstängt stängde den ned.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster