"För att jag gillar bra ljud" är ju mycket märkligt svarsalternativ eftersom det ändras beroende på mjukvara. Ett vettigare alternativ tycker jag är "För att jag gillar god återgivning (av bra ljud)"
Ibland vill jag doppa tån i vattnet men förnuftet säger mig att det blir kallt om tån. Mina vänner kallar mig då ibland för badkruka. Men rösten som pratar om självbevarelsedrift kan vara starkare.
Jag gillar musik, det är det viktigaste, och därför vill jag ha bra ljud när jag lyssnar. Hur häftiga prylarna är och ser ut skiter jag i, de är gömda i ett skåp i alla fall och ingen ser dem.
Jag gillar prylar, i synnerhet de som är användbara för mig. Just den här delmängden av mina prylar låter mig njuta av musik och ett och annat sinussvep.
För att jag gillar musik MEN jag vill ha bra ljud, speciellt sen jag har blitt drabbad av tinnitus. Det måste låta bra annars kan det kvitta. Dåligt ljud kan bli outhärdligt när man har tinnitus men musik återgiven i en bra ljudanläggning är den bästa medicinen mot eländet.
Svaret alternerar med min ålder. Började med att köpa skivor när jag var runt 7 år, så då var musik det enda som intresserade mig. I tonåren slog prylgalningen klorna i mig på allvar (och är nog det fortfarande:wink: ). När man blev vuxen så har ljudåtergivningen blivit viktigare. Så det är nog en fördelning på ca 50% musik, 25% återgivning och 25% prylgalning.
/Jonas