Det säljs mycket Vintage. Stor efterfrågan.
Är gammal elektronik lika bra som ny?
Det kommer ny elektronik men vad skiljer nytt från gammalt?
Moderator: Redaktörer
LeifB skrev:Det kommer ny elektronik men vad skiljer nytt från gammalt?
FBK skrev:Enligt mina öron och de som jag pratat med som gillar Vintage så är det så att det oftast är ett mer naturligt ljud enligt dem och mig. Dagens ljud är mer analytiskt på ett konstigt sätt skulle man kunna beskriva det som. I mina öron så är det mer diskant i många av dagens byggda högtalare och tillverkare kallar det oftast för mer detaljerat ljud. Men det är det ju balansen mellan registren som har förändrats. Skulle vara intressant att ställa upp några högtalare som var populära på 90-talet mot dagens bästsäljare och jämföra.
Ps. Är det ingen som har ett par av tidiga piP och dagens för att beskriva/höra skillnaderna. Det är ju en högtalare som många på forumet har hört. Men sedan tror jag inte att IÖ direkt skulle göra en sådan klar skillnad som jag skrivit ovanför.
LeifB skrev:Det säljs mycket Vintage. Stor efterfrågan.
Prozac skrev:LeifB skrev:Det säljs mycket Vintage. Stor efterfrågan.
Älskar dina lakoniskt och distanserat ställda frågor LeifB...ibland tror jag du trollar med forumet
LeifB skrev:Prozac skrev:LeifB skrev:Det säljs mycket Vintage. Stor efterfrågan.
Älskar dina lakoniskt och distanserat ställda frågor LeifB...ibland tror jag du trollar med forumet
Nej set var elekt skrivit. Jag har varit borta från hifi cirkusen några år. Vill bara få klarhet i hifi branchen. Har det hänt något på typ 20 år?
Är det bara dyrare nu att få ett bra ljud?
Har tillverkarna slutat att göra hifi för oss?
Har läst hifi & musik ett antal år och nu tittade jag i senaste numret. Verkar som de har svårt att finna nya saker att skriva om. Går det utför med hifi?
LeifB skrev:Prozac skrev:LeifB skrev:Det säljs mycket Vintage. Stor efterfrågan.
Nej det var elakt skrivit. Jag har varit borta från hifi cirkusen några år. Vill bara få klarhet i hifi branchen. Har det hänt något på typ 20 år?
Är det bara dyrare nu att få ett bra ljud?
Har tillverkarna slutat att göra hifi för oss?
Har läst hifi & musik ett antal år och nu tittade jag i senaste numret. Verkar som de har svårt att finna nya saker att skriva om. Går det utför med hifi?
JonasB skrev:Det är väl som med bilars elektronik, ju äldre bilar desto bättre elektronik. Helst ska det vara så gammal bil så det knappt finns någon elektronik
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster