Om ni kör med Auro-3D, vad har ni för erfarenheter?
Hur är setupen konfigurerad, hur många kanaler använder ni osv?
Moderator: Redaktörer
paa skrev:Jag har uppfattat det som att några hävdar att Auro är bättre än Dolby Surround (den nya senaste aktuella versionen) på att skala upp t.ex musik i stereo till ambiofonisk flerkanal, eller vanlig Dolby 5.1 till mångkanal, även med höjdinformation, än de andra systemen. Det är grunden för frågan.
Johan_Lindroos skrev:Nu till takhögtalarlagret: Här har jag gjort så att de vinkelmässigt i både sidledd och bakåt-framåt så kan man se det som tre vinkelsektorer och då har jag gett dessa vinkelsektorer samma vinkel i sidledd (tänk alltså som att det blir 3 stycken tårtbitar som är lika stora) och så blir det förstås en annan vinkel i ledden framåt-bakåt.
Nattlorden skrev:Jag frågade om svar på om man kunde sätta mellanlagret som takhögtalare bara man fick vinkeln rätt, men svaret jag fick från Auro var negativt på det.
Johan_Lindroos skrev:Tack för pappret, Adhoc!
Jag har just skummat igenom det, och det verkar lite oklart om de ens själv bestämt sig vilka vinklar de vill ha.Kompatibilitet med andra liknande format skriver de; ja tjena! - Lycka till att koppla om alla 4 topphögtalare ”VOG” till de som ska vara för Atmos. Men jag ska läsa igen.
Vad menar du när du skriver ”LP”?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 11 gäster