Morello skrev:På vilket avstånd börjar dom fungera? 10 meter?
vilka? JBL? Nä de sprider oväntat bra
Moderator: Redaktörer
Morello skrev:På vilket avstånd börjar dom fungera? 10 meter?
Max_Headroom skrev:sportbilsentusiasten skrev:JBL 3677, planerar skaffa matchande sub
Sånna gillar vi! Annat än dom små bokhyllehögtalare som handeln försöker prångla ut.
VintageHiFi skrev:Dax att lyfta denna tråd då jag totalt missat den tidigare.
I Drift:
TV högtalare: QLN System One , Sub: Paradigm PS-1200 V3
Vardagsrum: RCF BR-200 (3 vägs aktivt drivna)
Biblioteket: Audio Pro Avantek Nine med aktiva basdelar, Sub Audio Pro Avantek Sub
Sovrummet : Technics SB-10
Garaget: Pioneer Prolouge 70
Labbänken: Audio Pro Stage 22 & Wharfedale Diamond III
Biorummet: Diy JBL Bas=JBL 2226, Mellan=JBL 2105 Diskant=JBL 2405, Diy sub ca 250L med Fostex L569 18"
Gillestugan: Diy aktivt 3vägs Bas=Eartquake EQ18, Mellan=JBL 2123H, Diskant=Fountek NeoCD3.0
Undanställda:
Dali 18 MKII
Audiotronic CM3
KLH Reseach Ten CT-38
RJohan skrev:VintageHiFi skrev:Dax att lyfta denna tråd då jag totalt missat den tidigare.
I Drift:
TV högtalare: QLN System One , Sub: Paradigm PS-1200 V3
Vardagsrum: RCF BR-200 (3 vägs aktivt drivna)
Biblioteket: Audio Pro Avantek Nine med aktiva basdelar, Sub Audio Pro Avantek Sub
Sovrummet : Technics SB-10
Garaget: Pioneer Prolouge 70
Labbänken: Audio Pro Stage 22 & Wharfedale Diamond III
Biorummet: Diy JBL Bas=JBL 2226, Mellan=JBL 2105 Diskant=JBL 2405, Diy sub ca 250L med Fostex L569 18"
Gillestugan: Diy aktivt 3vägs Bas=Eartquake EQ18, Mellan=JBL 2123H, Diskant=Fountek NeoCD3.0
Undanställda:
Dali 18 MKII
Audiotronic CM3
KLH Reseach Ten CT-38
Något högtalarfritt rum? ()
Japp fast i några av dom står det Logitech Squeezebox Boombox![]()
hifikg skrev:
Popboxlådorna ser exakt ut som mina falska, synd att mina är omöjliga att lyssna på utan att få kramp i stigbygeln!
STDI skrev:hifikg skrev:
Popboxlådorna ser exakt ut som mina falska, synd att mina är omöjliga att lyssna på utan att få kramp i stigbygeln!
Jag tror absolut inte att dina är falska. Men de är modifierade. Dina OA52 är också modifierade. Dock till en lyckad variant.
Vi gör så här att vi snävar ned lite och väljer endast huvudhögtalare dvs stereo eller biofrontar, alltså ingen center eller bak eller sub utan bara huvudhögtalare. Om du har flera par väljer du det som lirar mest frekcent i centerstage.
Chopha skrev:Senast jag skrev i den här tråden var den 5:e september 2011.
Då hade jag piP, idag spelar jag på pi60+bs60
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 14 gäster