FBK skrev:petersteindl skrev:FBK skrev:Jag fastnade för den här kommentaren då du har helt fel, det är snarare tvärtom. Jag har alltid försökt att vara snäll och hjälpsam och ge vettiga råd då jag har en enorm lyssningserfarenhet då jag lyssnat på så mycket genom livet då jag tycker det är kul att lyssna på alla möjliga grejer och uppleva det. Så vem fan tror du är

Din ilska över att jag frågar om varför han inte har en medlemstråd då det skulle vara intressant att se vad han har då han verkar ha mycket kunskap förstår jag inte. Jag är bra nyfiken och det skulle vara roligt att se vad fler medlemmar med stor kunskapsbank har för grejer. Man kan lär sig något nytt och det är det som varit en del av hobbyn med musik och Hifi att upptäcka nya saker som drivit mig i 30år.
Att bara prata grafer och mätningar har aldrig intresserat mig utan lyssningen är det som intresserar mig, så jag tänker inte gå kurser inom elektronik och akustik och andra ämnen inom fysik så jag återkomma som lärare och knäppa de andra som du hatar på näsan
för jag hatar ingen på forumet.
Vad fan får du allt ifrån 
. Så du har dömt mig till något som inte är jag alls, och det får stå för dig. Du verkar vara på ett mycket dåligt humör och det har gått ut över mig och jag förtjänar jag det ? Svar nej

Har upplevt dig som en människa som tycker att rätt ska vara rätt, men nu får jag nog omvärdera dig totalt då du verkar vara en mycket otrevlig person som hackar på min okunskap och skriver att jag i princip att jag ska hålla tyst för att jag inte har den kunskap som andra har.
Är det här forumet enbart för dem med stor kunskapsbank
Eller är det ett forum för alla oavsett kunskapsbank
Det vill jag har svar på ifrån dig Peter, vad anser du 
: Och sluta anklaga mig för att vara Domare och som Polis och även som Skarprättare och Bödel för jag är ingenting av det

Det är mycket svårt att förstå vad all den ilska kommer ifrån som du häver ur dig och låter det gå ut över mig och anklagar mig för allt möjligt som inte är jag. Det var länge sedan som man såg sådan här skit på det här forumet som du hävt ur dig idag, hoppas du är nöjd med dig själv

Japp, rätt skall vara rätt, du har fått se dig själv i spegeln utan att du ens vet om det. Men det är så det fungerar. Ser du inte dina egna inlägg? Du förkastar kunskap och fortsätter kräva en massa från andra och speciellt från dem med kunskap. Det är inte bara från I-or, HCL fick sitt och då sa DQ-20 snällt till. På det sätt du agerar så är du fortfarande helt förblindad. Ditt vittnesbörd om dig själv gäller inte. Du skriver om vad du vill och vad du vill och vad du vill och om andra vill något och tycker annat som inte passar dig då går du till angrepp. Varför gör du det? Det är dina angrepp på andras integritet, speciellt hos dem med högre kunskap, jag vänder mig emot. Kunskap har ett värde och istället för att se det värdet så värderar du enkom ditt eget tyckande och nedvärderar andras kunskap och speciellt genuin kunskap. Då har du passerat rimliga gränser. Det accepterar inte jag. Alla har inte kunskap i frågan. Det är heller ingen som begär. Men de som inte har kunskap kan åtminstone ha någon form av ödmjukhet, dels inför kunskapen i sig dels mot dem som på ett förtjänstfullt sätt delar med sig gratis av sin insikt och kunskap.
/Peter
Det var inte mycket till svar utan mer anklagelser bara som inte stämmer. Jag nervärderar inte andras kunskaper och är sällan i sådan trådar där det handlat om konstruktioner eller mätningar osv för jag har inget att bidra med. Men jag har en stor lyssningserfarenhet då jag lyssnat på mycket grejer genom åren då jag haft en del tokstollar runt mig som testat mycket saker precis som jag gjort och det är det som jag oftast försöker förmedla när jag ser bra grejer till bra pris. Sedan så saknar jag ödmjukhet, undra hur det är med din ödmjukhet? Den ser jag inte alls utan du bara fortsätter och sätter dig själv och andra på höga stolar och vi andra som inte är konstruktörer eller kan allt om Hifi ska visa er ödmjukhet så fort vi öppnar munnen. Hur vore det med lite ömsesidig respekt och ödmjukhet ifrån alla oavsett utbildning. Sådan här diskussioner är det inte på andra forum som jag deltar på utan alla beter sig med vanligt folkvett och det innebär att man respekterar varandra oavsett vad man kan eller inte. Men du kräver något annat som inte handlar om ömsesidig respekt och ödmjukhet, och det kan jag inte acceptera då jag ser alla människor som lika värda oavsett om det är en uteliggare eller högtalarkonstruktör. Så du får fortsätta sitta på din höga stol och tro att du är en bättre människa.
Du har fortfarande inte förstått.
Jag har ingen som helst respekt för okunskapen. Det betyder att jag under inga omständigheter vad det än vara må oavsett konsekvens vill ta in okunskap. Det betyder inte att de som inte har kunskap skall ringaktas eller ses ner på. Det är ju så att om läraren ser ner på elever så ligger det i sakens natur att hålla eleverna nere i okunskapens vrår. Men om läraren vill förmedla kunskap och eleverna gärna vill ta in kunskap så finns en ömsesidig strävan mot samma mål. Då skall man komma ihåg att pilen i princip är enkelriktad där kunskap går i en riktning.
Du skriver att du inte har någon som helst respekt för kunskapen. Du är inte intresserad av den. Det är det du förmedlar och du gör det genomgående och fortfarande. Det betyder att du, under inga omständigheter vad det än vara må oavsett konsekvens vill ta in kunskap och du föraktar förmedlare av kunskap och kräver att de skall rätta sig efter din pipa. Det är som om du gillar ljudet från en produkt som teori och fysikalisk kunskap visar på att motsatsen skulle kunna råda så blir du upprörd om den som förmedlar kunskap förmedlar något som du motsätter dig. Vad betyder då det? Jo det betyder att den som förmedlar kunskap och enligt ditt förmenande skall rätta sig efter din pipa och skriva att hen hade fel i kunskapen. Då blir du glad oavsett om hen ljuger eller talar sanning. Det är detta fenomen som jag under inga omständigheter accepterar. Nu råkar det vara så att jag har mycket snarlik syn som I-or på det mesta I-or skriver och det får till följd att om I-or skulle välja att ljuga för att behaga ditt lynne så skulle det i så fall innebära att I-ors lögn står i motsats till min sanning och vice versa om jag faller i sådan fälla. Det betyder i klartext att okunskap och lögn kan ge incitament till att få dem med kunskap att se mellan fingrarna och att det i så fall blir fajt mellan de som ser mellan fingrarna och de som inte ser mellanfingrarna. Många heltokiga beslut på den här planeten har uppstått ur sådana lögner och falsarier från okunskapens tunna. Det åligger var och en att snappa upp kunskap som leder framåt i strävan efter förståelse av helheten. Det gäller alla på alla områden.
Där har vi skillnaden. Men om du vill lära dig kunskap så kan du haka på. I-or förmedlar gladeligen kunskap, åtminstone fram till nu. Huruvida han tycker det är lika roligt efter detta låter jag vara osagt. Det är hans integritet. Det jag vänder mig emot än mer är Tangbands explicita förkastande av den kunskap som I-or eller jag eller Morello eller Jansch eller Adhoc eller andra förmedlar på forumet. Då blir det inte längre intressant för min del att förmedla kunskap på detta forum. Det blir liksom fel. Då har en ännu värre gräns passerats. Men då kommer vi in på ekonomiska intressen vad IP och Know-how är värt och vad dess värde är om det förmedlas gratis officiellt sett och det lämnar jag därhän, åtminstone i övriga delar på forumet annat än möjligtvis i petersteindl?-tråden.
Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.