petersteindl skrev:Strax inmundigas följande bira.![]()
Ska bli spännande. Får se om den behöver ekvaliseras.
Mvh
Peter
Ha, ha... !

Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Strax inmundigas följande bira.![]()
Ska bli spännande. Får se om den behöver ekvaliseras.
Mvh
Peter
PerStromgren skrev:Peter, hur hittar du sådana här glädjeämnen? Är du en PDQ-fan, möjligen?
petersteindl skrev:Får se om den behöver ekvaliseras.
E skrev:petersteindl skrev:Får se om den behöver ekvaliseras.
Visst räckte det ganska bra med rätt temperatur och rätt glas? Det tyckte iallafall jag.
Mvh E*
Morello skrev:Till alla hifi-gubbar rekommenderas Stereo mono el Dorado:
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/to-ol-3550414/
RogerGustavsson skrev:Väl tilltaget pris!
hifikg skrev:RogerGustavsson skrev:Väl tilltaget pris!
44 cl, udda burk, nä Pripps Blå duger fint det, tre rediga halvlitrar för den där slanten, tänk så många "pocent" det blir!
Bill50x skrev:
Men 47;- för 44cl låter ganska dyrt för en öl. Men den ska givetvis provas
/ B
Bill50x skrev:Intressant spörsmål, vilken dryck ger mest alkohol per krona?
/ B
petersteindl skrev:juanth skrev:Peter Steindl skrev: Jag tror detta med mono och högtalarlyssning går att ändra på, men inte med ett system som kräver sweetspotlyssning.
Finns det någon Firma/konstruktör som jobbar på ett sådant system?
Du Peter?
Jag har ett sådant system sedan länge och det kan utvecklas mer och jag vill ha detta i den digitala domänen. Vi har en sådan DAC med dsp men den skall utvecklas mer för att bli med 12-16 kanaler och digitala delningsfilter. Då kan man även tidskorrigera, faskorrigera och rumskorrigera.
Jag har demat detta på Sheraton år 2011 och/eller 2012, om jag minns rätt, och alla i rummet hade samma ljudbild. Mig veterligen finns det ingen annan som har något liknande.
Citaten är från denna tråd februari och mars 2012.Spoiler:Visa
Jag hoppas systemet en gång kommer se dagens ljus och finnas tillgängligt på marknaden.
Med vänlig hälsning
Peter
RogerGustavsson skrev:Dessa smakar alldeles utmärkt, Steam Brew, högprocentigheten till trots och pris ca 0.70 €.
Morello skrev:Givet smaken är det ett prisbilligt öl.
nuffe skrev:RogerGustavsson skrev:Dessa smakar alldeles utmärkt, Steam Brew, högprocentigheten till trots och pris ca 0.70 €.
De verkar tillverkas av Privatbrauerei Eichbaum i Mannheim
Henrik
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster