Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:Dessutom om man har välkonstruerade tunga apparater så ska återkoppling inte vara något problem!
woland skrev:Förstärkeri o dyl behöver självklart inte något "vibrationsdämpande".
OlA-68 skrev:Nefilim skrev:Dessutom om man har välkonstruerade tunga apparater så ska återkoppling inte vara något problem!
Så vad du menar e att cdfix skulle vara skit vad har du själv för skitspelare
Nej, jag har inte menat att den är skit! Sorry om du tog illa upp![]()
OlA-68 skrev:Jag kan för egen del skriva här och nu av egen erfarenhet![]()
jag har en cdfix som är tusan så bra, men när jag spelade infected mushroom på lite för hög nivå erhölls återkoppling via vägg till hyllan och upp i cd som fick den att balla ur.
jag har tidigare trott att detta berodde på att cdspelaren ej fullkomligt stödde formatet som cd var pressad i (digipac),
men jag hade besök av en som varit ute för samma problem och han bad mig sänka ljudet en aning det försvann ej så han sa sänk lite till när vi var under 20(åttiondelar ) på stärkaren så slutade det att fladdra mellan spåren(hoppa)
jag köpte en omgång solid-tech billigaste fötter med fjädrar och två plattor åkte hem monterade dessa och skruvade upp ...
Problemet var väck och det var en lite klarare lugnare återgivning.
495: för 3 st det tycker jag är billigt !
JConsul skrev:Vad jag inte kan förstå är hur folk kan påstå att stenhårda fötter kan dämpa en CD-spelare t.ex. Jag menar, hur skulle det gå till?!?
diamant är ju så hårt att det ej kan leda vibrationer...
Haakan_W skrev:MusicMan skrev:Skulle vara kul att sätta på personen som sade detta en hjälm av diamant som man får gå lös på med en hammare.Undrar om personen fortfarande tycker att diamant inte kan leda vibrationer sen.
![]()
![]()
![]()
![]()
adagio skrev:Hur många har sett lantmäteriet eller när man planerar för en nybyggnation, de instrument man vill ha stående stadigt och still står på "spikes". Skulle vilja se någon mäta ut med fjädrande utrustning "-Ungerfär här ska vi bygga? Och ca den här nivån."
adagio skrev:Vill man att något ska stå still, vara fixerat så säger min instinkt att tre små, hårda punkter är att fördra.
Det är bara en teori, jag tror inte man ska förkasta den ena eller andra skolan utan acceptera att det finns olika vägar att gå.
Användare som besöker denna kategori: Trassel och 35 gäster