Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Grand Soir
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2021-03-21

Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Grand Soir » 2021-03-22 18:03

Hej på er

Jag är en gammal hifi-entusiast som är nu på jakt efter ett par bra högtalare, som jag kan leva med länge.

Då jag varit borta från hifi-världen under ett par år, så har jag lyssnat runt på diverse högtalarkonstruktioner och kan inte släppa minnet som jag har av att lyssna på pi60s hemma hos Ingvar Öhman för längesen och jag minns att jag gillade det.

Jag har talat med Ingvar lite på tel och kanske går förbi honom om det är lugnt.

Men det jag är mest intresserad av är ju de stora toppsystemen.

Är det någon i Stockholmsområdet som sitter på värstingmodellerna? Jag skulle gärna vilja ha en dialog med ägare till dessa i68es via Pm eller tel.

Stort tack på förhand.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57178
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Nattlorden » 2021-03-22 20:10

i68es-s finns väl inget par kvar av i sverige och det än nog tveksamt om det kommer att gå att beställa några. Så du får nog inrikta dig på es enbart.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Grand Soir
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2021-03-21

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Grand Soir » 2021-03-22 20:22

Aha ok, tack för infon!

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17879
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Almen » 2021-03-22 22:29

Hej och välkommen te forat!

Bara för att kolla, du vet att det som skiljer es och es-s är att de senare är byggda i sten? Så att du inte tänker att det är extra-special-super-modellen. :)
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Morello » 2021-03-22 22:36

Vem bygger Ino i sten numera då Komorok inte längre är verksam i stenbranschen?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35480
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav paa » 2021-03-23 00:37

Morello skrev:Vem bygger Ino i sten numera då Komorok inte längre är verksam i stenbranschen?

Låter som en retorisk fråga!
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Grand Soir
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2021-03-21

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Grand Soir » 2021-03-23 10:22

Ok, kikade precis i manifestet, så sten är inte aktuellt nej :P

Är det någon som äger i68es i Stockholm alls? Jag kan åka landet runt annars, spelar ingen roll om jag får chans att prova på innan jag bestämmer mig för ett par högtalare som jag kan leva med livet ut.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Morello » 2021-03-23 10:26

paa skrev:
Morello skrev:Vem bygger Ino i sten numera då Komorok inte längre är verksam i stenbranschen?

Låter som en retorisk fråga!


Absolut inte!
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Fostex
 
Inlägg: 2709
Blev medlem: 2003-10-09
Ort: Stockholm

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Fostex » 2021-03-23 12:45

DVD-ai är ju ägare av ett par i64s, om det är nära nog. Han är dessutom mycket trevlig, och duktig på att förklara sitt resonemang bakom sitt högtalarval och hur de når hans mål med den lyssningsupplevelse han vill nå. Dessutom har han ägt pi60s och i32s bland många andra Ino-modeller.
Mycket kul - lite tid

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9627
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Johan_Lindroos » 2021-03-23 14:13

Grand Soir, om du är intresserad av i68es är jag tämligen säker på att Ingvar önskar se till så att förutsättningarna är de bästa och därmed vill vara involverad. Det torde inte vara märkligt då det är hans toppsegment. Jag vet att han vill gärna förklara för dig om hur det är tänkt med högtalarna. Kanske du inte ens behöver ha just es-verisionen? Det kanske mest är så att du villhöver? :wink: Om man ska ha de högtalarna skulle i alla falljag rekommendera att du tar ett helhetsgrepp med både högtaleri (inkl. delningsfilter/förstärkeri/basmoduler/toppar/EQ) samt rumsakustisk planering. Det kan tendera till att bli en ganska avancerad rigg som det krävs en del kunskap att få i ordning på bästa vis. Så antingen att du skaffar dig viss kunskap i frågan eller i kombination med att du får systemet installerat och kalibrerat, vilket Ingvar kan stå till tjänst med också. Det kostar förstås en del enligt överenskommelse, men kan vara värt i slutänden.

En annan sak, även om jag inte tror att du är någon skum filur, så kan det vara tänkbart att man som ägare till ett toppsystem kanske inte alldeles helt självklart ger sig till känna på grund av stöldrisk el.dyl., och berätta gladeligen med kontaktuppgifter till en anonym person. Man kanske har andra saker hemma som kan vara värdefulla också. Men som sagt, jag tror inte att du är den sorten. Men något att fundera över i alla fall... Därav att jag tycker det är bra att låta Ingvar få ordna med en demo för dig. Det var så han ordnade demo åt mig för läääänge sedan av det system jag var intresserad av.


Och... Lycka till! :)
//Johan Lindroos

Grand Soir
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2021-03-21

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Grand Soir » 2021-03-23 17:23

Tack för infon Johan!

Jo, tyvärr ser väll samhället ut så, att man nästan behöver misstänka varenda ny människa och jag är också försiktig, men jag tänkte mer att jag kan tala med en ägare av dessa högtalare förs och främst. :)

Jag skall kolla med Ingvar om jag får komma förbi honom och lyssna på Pi60, men det är de större systemen jag vill åt, då jag lyssnat på dem för en herrans massa år sedan. Jag har lyssnat på de som är i sten :) Men detta är över 10år sen.

Mvh

Sebastian

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17879
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Almen » 2021-03-23 17:28

Jag tror Johan med följande
Johan_Lindroos skrev:Därav att jag tycker det är bra att låta Ingvar få ordna med en demo för dig. Det var så han ordnade demo åt mig för läääänge sedan av det system jag var intresserad av.

menar att Ingvar kan ordna demo av ett större system också. Inte helt tydligt, men... :)
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Grand Soir
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2021-03-21

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Grand Soir » 2021-03-23 17:53

Jaha ok, det trodde inte jag var körbart, men då kollar jag det med honom först.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9627
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Johan_Lindroos » 2021-03-23 20:38

Almen skrev:Jag tror Johan med följande
Johan_Lindroos skrev:Därav att jag tycker det är bra att låta Ingvar få ordna med en demo för dig. Det var så han ordnade demo åt mig för läääänge sedan av det system jag var intresserad av.

menar att Ingvar kan ordna demo av ett större system också. Inte helt tydligt, men... :)



Precis! Det var det jag menade. Alltså att Ingvar tar dig till ”lämpligt ställe” där det du önskar, finns.
//Johan Lindroos

Grand Soir
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2021-03-21

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Grand Soir » 2021-04-15 08:33

Stort tack till Mr. Öhman och D för att jag fick lyssna på i64S med infrasystemet. Det var magiskt bra! :D

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26590
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav hifikg » 2021-04-15 08:38

Johan_Lindroos skrev:...Ingvar tar dig till ”lämpligt ställe” där det du önskar, finns.


Ser framför mig hur han får sina ögon förbundna och packas in i den vita skåpbilen för färd till hemlig plats :)
Sitter nöjd :)

MacBruce
 
Inlägg: 3603
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav MacBruce » 2021-04-15 14:10

hifikg skrev:
Johan_Lindroos skrev:...Ingvar tar dig till ”lämpligt ställe” där det du önskar, finns.


Ser framför mig hur han får sina ögon förbundna och packas in i den vita skåpbilen för färd till hemlig plats :)


Ja-a, jag undrar hur många högtalare som skulle "kvala in", om köparen vore beredd att bygga om kåken för att passa dem. Dessutom påhejade av (netopp) ett helt forum av devota tillskyndare...

Märkligare "marknadsföring" har jag inte sett, trots att jag har varit "egenföretagare" sedan 60-talet.
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav DVD-ai » 2021-04-15 17:09

Nja, nu handlar detta nog mest om att det är ett bra sätt att kunna få lyssna på det system man är intresserad av.
Det är väll bra att Ingvar kan hjälpa till med att ordna en provlyssning på system han inte själv kan erbjuda demo av ?
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav DVD-ai » 2021-04-15 17:10

Grand Soir skrev:Stort tack till Mr. Öhman och D för att jag fick lyssna på i64S med infrasystemet. Det var magiskt bra! :D


Tack själv och hoppas att du blev klok på hur du ska göra framledes :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57178
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Nattlorden » 2021-04-15 18:31

MacBruce skrev:
hifikg skrev:
Johan_Lindroos skrev:...Ingvar tar dig till ”lämpligt ställe” där det du önskar, finns.


Ser framför mig hur han får sina ögon förbundna och packas in i den vita skåpbilen för färd till hemlig plats :)


Ja-a, jag undrar hur många högtalare som skulle "kvala in", om köparen vore beredd att bygga om kåken för att passa dem. Dessutom påhejade av (netopp) ett helt forum av devota tillskyndare...

Märkligare "marknadsföring" har jag inte sett, trots att jag har varit "egenföretagare" sedan 60-talet.


Det är väl många högkapabla högtalare som man i princip inte kan få provlyssnade på ett vettigt sätt för att inte ens hifibutiker har rum kapabla att demonstrera dem... Med lite tur kan man åka till tillverkaren och att de har demomöjligheter där. En högtalare / ett högtalarsystem i denna nivån vore ju ren idioti att försöka få ut något av en provlyssning om lyssningsrummet inte tillåter dem spela ut och där deras företräde över de mindre modellerna inte kommer fram utan till och med blir till nackdelar.

Företag som Marten kan man förvänta sig erbjuder ett gott lyssningsrum för alla modeller.... att kräva detsamma av en egenföretagare är att ta i en hel del... Men att ha så nöjda kunder att de kan tänka sig en och annan hemdemo är väl trevligt på gränsen till fantastiskt. Och det hade säkert varit lysande även för andra märken om de kunnat erbjuda något liknande....
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav juanth » 2021-04-15 19:04

Nattlorden skrev:
MacBruce skrev:
hifikg skrev:
Ser framför mig hur han får sina ögon förbundna och packas in i den vita skåpbilen för färd till hemlig plats :)


Ja-a, jag undrar hur många högtalare som skulle "kvala in", om köparen vore beredd att bygga om kåken för att passa dem. Dessutom påhejade av (netopp) ett helt forum av devota tillskyndare...

Märkligare "marknadsföring" har jag inte sett, trots att jag har varit "egenföretagare" sedan 60-talet.


Det är väl många högkapabla högtalare som man i princip inte kan få provlyssnade på ett vettigt sätt för att inte ens hifibutiker har rum kapabla att demonstrera dem... Med lite tur kan man åka till tillverkaren och att de har demomöjligheter där. En högtalare / ett högtalarsystem i denna nivån vore ju ren idioti att försöka få ut något av en provlyssning om lyssningsrummet inte tillåter dem spela ut och där deras företräde över de mindre modellerna inte kommer fram utan till och med blir till nackdelar.

Företag som Marten kan man förvänta sig erbjuder ett gott lyssningsrum för alla modeller.... att kräva detsamma av en egenföretagare är att ta i en hel del... Men att ha så nöjda kunder att de kan tänka sig en och annan hemdemo är väl trevligt på gränsen till fantastiskt. Och det hade säkert varit lysande även för andra märken om de kunnat erbjuda något liknande....


Ja jag håller med. Det är service utöver det vanliga. Om än okonventionellt.

När du skriver ”märkligare ”marknadsföring har jag inte sett....” så framstår det som något rätt negativt kan jag tycka MacBruce..
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26590
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav hifikg » 2021-04-15 20:54

IÖ ber oss gång på gång att inte marknadsföra hans högtalare, han hinner inte möta efterfrågan. Ett problem som de flesta tillverkare skulle lösa med outsourcing, kinatillverkning eller höjda priser. Så icke IÖ, han verkar göra vad han kan för att slippa för stor efterfrågan, även om det verkar inte gå så bra :) Någon som vet vad leveranstiden på ett par pi60 är nuförtiden?

Har besökt "källaren" och det är inget man glömmer. Har även haft nöjet att avlyssna ett gäng fina Ino-anläggningar och visst är det rejäla doningar. Ibland ger de lika mycket njutning som ett par OA52 ;)
Sitter nöjd :)

MacBruce
 
Inlägg: 3603
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav MacBruce » 2021-04-16 06:30

Nattlorden skrev:
MacBruce skrev:
hifikg skrev:
Ser framför mig hur han får sina ögon förbundna och packas in i den vita skåpbilen för färd till hemlig plats :)


Ja-a, jag undrar hur många högtalare som skulle "kvala in", om köparen vore beredd att bygga om kåken för att passa dem. Dessutom påhejade av (netopp) ett helt forum av devota tillskyndare...

Märkligare "marknadsföring" har jag inte sett, trots att jag har varit "egenföretagare" sedan 60-talet.


Det är väl många högkapabla högtalare som man i princip inte kan få provlyssnade på ett vettigt sätt för att inte ens hifibutiker har rum kapabla att demonstrera dem... Med lite tur kan man åka till tillverkaren och att de har demomöjligheter där. En högtalare / ett högtalarsystem i denna nivån vore ju ren idioti att försöka få ut något av en provlyssning om lyssningsrummet inte tillåter dem spela ut och där deras företräde över de mindre modellerna inte kommer fram utan till och med blir till nackdelar.


Om man skulle våga sig på lite "associativ logik" här: hur många skulle frestas att bygga om sin kåk till en exakt kopia av de "lyssningsrum" som Ingenjör Öhman (han föredrar ju att bli tilltalad så, enligt eget inlägg i detta forum) har utvalt, om inte påhejade av devota tillskyndare? Jag bara frågar, utan några pekuniära intressen i sammanhanget.

P.S. (På förekommen anledning - "devota tillskyndare" kan sluta att ringa till mig - jag har stängt av telefonen. Om ni vill meddela något i sammanhanget, kan ni PM:a eller mejla - det senare föredrar jag.) : jag ifrågasätter varken Ingenjör Öhmans redobogenhet eller hans produkters kvaliteter. Det som fascinerar mig i sammanhanget är, att "affärsmodellen" tycks fungera...
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
RMA
 
Inlägg: 1385
Blev medlem: 2006-09-21

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav RMA » 2021-04-16 07:57

MacBruce skrev:
Nattlorden skrev:
MacBruce skrev:
Ja-a, jag undrar hur många högtalare som skulle "kvala in", om köparen vore beredd att bygga om kåken för att passa dem. Dessutom påhejade av (netopp) ett helt forum av devota tillskyndare...

Märkligare "marknadsföring" har jag inte sett, trots att jag har varit "egenföretagare" sedan 60-talet.


Det är väl många högkapabla högtalare som man i princip inte kan få provlyssnade på ett vettigt sätt för att inte ens hifibutiker har rum kapabla att demonstrera dem... Med lite tur kan man åka till tillverkaren och att de har demomöjligheter där. En högtalare / ett högtalarsystem i denna nivån vore ju ren idioti att försöka få ut något av en provlyssning om lyssningsrummet inte tillåter dem spela ut och där deras företräde över de mindre modellerna inte kommer fram utan till och med blir till nackdelar.


Om man skulle våga sig på lite "associativ logik" här: hur många skulle frestas att bygga om sin kåk till en exakt kopia av de "lyssningsrum" som Ingenjör Öhman (han föredrar ju att bli tilltalad så, enligt eget inlägg i detta forum) har utvalt, om inte påhejade av devota tillskyndare? Jag bara frågar, utan några pekuniära intressen i sammanhanget.

P.S. (På förekommen anledning - "devota tillskyndare" kan sluta att ringa till mig - jag har stängt av telefonen. Om ni vill meddela något i sammanhanget, kan ni PM:a eller mejla - det senare föredrar jag.) : jag ifrågasätter varken Ingenjör Öhmans redobogenhet eller hans produkters kvaliteter. Det som fascinerar mig i sammanhanget är, att "affärsmodellen" tycks fungera...

Det är faktiskt precis tvärtom, Ingvar kommer hem till ditt befintliga boende och gör det bästa av situationen med kundens förutsättningar (typ det får inte se ut som en studio eller liknande). Eller att kunden helst vill bygga till huset för ett ljudrum (vilket vissa har gjort). Alltså kunden bestämmer.
Varför tycker du att det är så förfärligt? Kunderna blir ju nöjda varav jag är en.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17879
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Almen » 2021-04-16 08:35

Ja, jag förstår inte riktigt det upprepade, pejorativa uttrycket "devota tillskyndare", citationstecken eller ej. Det känns onödigt nedlåtande, om det nu är en vettig diskussion du vill ha, MacBruce.
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

MacBruce
 
Inlägg: 3603
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav MacBruce » 2021-04-16 09:13

RMA skrev:Det är faktiskt precis tvärtom, Ingvar kommer hem till ditt befintliga boende och gör det bästa av situationen med kundens förutsättningar (typ det får inte se ut som en studio eller liknande). Eller att kunden helst vill bygga till huset för ett ljudrum (vilket vissa har gjort). Alltså kunden bestämmer.
Varför tycker du att det är så förfärligt? Kunderna blir ju nöjda varav jag är en.


Då har jag blivit missledd av ett tidigare inlägg i den här tråden, där det stod (ur minnet och kortfattat) att Ingvar anvisade tid och plats, där hans produkt kunde belyssnas. Och — för att anknyta till ditt eget inlägg ovan: hur vet kunden hur anläggningen kommer att låta efter ombyggnad av kåken, om hen bara har Ingvars beskrivning av det?

Dessutom — vilket jag har betonat i ett tidigare P.S. : jag betvivlar varken Ingvars kompetens eller hans produkters kvalitet. Det jag är fascinerad av är att hans "affärsmodell" fungerar. Hur kunderna förvaltar sina pengar lägger jag mig inte i, så länge de kan skicka sin barn hela, rena och välnärda till skolan. :-)
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57178
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Nattlorden » 2021-04-16 09:33

MacBruce skrev: hur vet kunden hur anläggningen kommer att låta efter ombyggnad av kåken, om hen bara har Ingvars beskrivning av det?


Exakt går självklart aldrig att veta på förhand - det hoppas jag innerligt att du inte tror - men jag det gäller IÖ och hans högtalare så är det faktiskt ovanligt enkelt.... IÖ gör alla högtalarna baserat på sin egen (p)referens och allt modeller och allt han gör är för att komma så nära den som budget/användningsfall kan komma. Så det enda du behöver bestämma dig för är om ditt ideal överensstämmer med IÖs eller inte. Dvs.... låter du IÖ föreslå ändringar av ditt rum, så kan du vara lugn med att de ändringarna kommer att bättra rummet i riktning mot hans preferens. Men du sätter själv begränsningarna för hur invasivt, hur tidsödande, hur kostsamt det får bli.

Fördelen med IÖs ombyggnadsförslag är att de i stor utsträckning INTE innefattar en massa dyra specialprodukter (undantaget hans eget skum.... som inte är så speciellt dyrt jämfört med andra liknande produkter på marknaden heller) utan mer saker du hittar på byggmarknaden. Och naturligtvis då fördelen av att ha både högtalare och rumsanpassning gjorda med exakt samma filosofi.

Sen tror jag dock att det finns MASSVIS med högtalare av andra märken, där en akustikkonsultation av IÖ hade kunnat lyfta dem en hel del också...

Och vågar man chansa själv... så finns det ju massvis visat från byggen av olika IÖ-rum.... så det går ju att försöka själv.... men du får ju inte med IÖs bakomliggande tankar om varför just denna konstruktionen rekommenderades för just det rummet...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

MacBruce
 
Inlägg: 3603
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav MacBruce » 2021-04-16 09:47

Almen skrev:Ja, jag förstår inte riktigt det upprepade, pejorativa uttrycket "devota tillskyndare", citationstecken eller ej. Det känns onödigt nedlåtande, om det nu är en vettig diskussion du vill ha, MacBruce.


Beklagar — men jag kan inte komma på något bättre ordval. Uppriktigt sagt känns det ofta som lite "Knutby", när man läser inläggen.
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17879
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Almen » 2021-04-16 09:50

MacBruce skrev:
Almen skrev:Ja, jag förstår inte riktigt det upprepade, pejorativa uttrycket "devota tillskyndare", citationstecken eller ej. Det känns onödigt nedlåtande, om det nu är en vettig diskussion du vill ha, MacBruce.


Beklagar — men jag kan inte komma på något bättre ordval.

"nöjda kunder"?
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

MacBruce
 
Inlägg: 3603
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav MacBruce » 2021-04-16 10:33

Almen skrev:
MacBruce skrev:
Almen skrev:Ja, jag förstår inte riktigt det upprepade, pejorativa uttrycket "devota tillskyndare", citationstecken eller ej. Det känns onödigt nedlåtande, om det nu är en vettig diskussion du vill ha, MacBruce.


Beklagar — men jag kan inte komma på något bättre ordval.

"nöjda kunder"?


Du får översätta uttrycket hur du vill, jag är inte "religiös" i något avseende.
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Nästa

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster