Jag skulle vilja ha tips om bra tweeks, trådar och/eller sajter om denna klassiker.
Ska montera någon lämlig pupp typ ADC/Shure/Pickering de närmaste dagarna för att höra vad som kommer ut, har aldrig haft en Unamco tidigare. Lite retro julafton

Moderator: Redaktörer
paa skrev:
Skojar du med oss?
radelius skrev:Jag fick tag i en Unamco T1 v1 med delad tallrik i bra skick. Den har stått oanvänd sedan gud vet när men funkar och snurrar som den ska men något låg hastighet. Rembyte kan vara på sin plats och rengöring samt smörjning av lagret.
Jag skulle vilja ha tips om bra tweeks, trådar och/eller sajter om denna klassiker.
Ska montera någon lämlig pupp typ ADC/Shure/Pickering de närmaste dagarna för att höra vad som kommer ut, har aldrig haft en Unamco tidigare. Lite retro julafton
juanth skrev:https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=14935
Roger har moddat
RogerGustavsson skrev:Är väl så att innerchassit bör ha en hög massa för att inte röra sig i förhållande till motorn?
RogerGustavsson skrev:En hög massa behöver inte betyda bronsgjutning! Blir i regel mindre klang om man blandar material med var för sig olika egenskaper t.ex. akryl och bly.
radelius skrev:Tvivlar på att ett nytt styvare innerchassi gör någon nytta efterson allt annat är klent dimensionerat på spelaren.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 52 gäster