Moderator: Redaktörer
Gorjin skrev:Högtalarna står inte prefekt balanserat. Men skiftar jag amp out utan att flytta högtalarna så flyttar jag problemet.
Tanken har slagit mig att det är den låga volymkontrollen på förstärkaren. Jag ska testa ikväll. Det tråkiga om det är volymkontrollen är att DACen ska låta sämre i pre-amp läge. Det är ett ganska litet rum så jag kan inte ha så högt om jag ska sitta och jobba samtidigt.
Skillnaden upplevs som lägre vid högre volym men jag ska mäta. Jag blir inte klok på om låtar r i mono eller stereo. Någon som kan tipsa om en låt i mono så jag slipper jämföra höger och vänster spår.
Gorjin skrev:Jag ska göra fler tester ikväll så får vi se hur det påverkar. Det jag funderar på är hur mycket man ska acceptera, sakerna är helt nya.
Tack för all hjälp!
Gorjin skrev:Jag ska göra fler tester ikväll så får vi se hur det påverkar. Det jag funderar på är hur mycket man ska acceptera, sakerna är helt nya.
Tack för all hjälp!
Morello skrev:Potentiometrar är ett elände; helkonstigt att nya produkter nyttjar sådana då digitalt styrda potentiometrar kostar fikapengar.
Morello skrev:Nej, kretsarna per se har inte några knappar.
Hur användaren kommunicerar med apparaten är en annan; det kan ske på många olika sätt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster