Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
hifikg skrev:Tråden behöver väckas och jag har förstås inga nya bilder, mina 52:or står där de står, men i slutet av förra året hade jag besök av STDI som lät mig lyssna på OA52.N, då såg det lite eljest ut i lyssningsrummet en stund
hifikg skrev:Det är du inte ensam om att ha gjort...
[ Bild ]
Gissa vad som spelades
Av någon anledning ser OA52 större ut när Stella kramar den.
FBK skrev:hifikg skrev:Det är du inte ensam om att ha gjort...
[ Bild ]
Gissa vad som spelades
Högtalarn ser mycket större ut med henne..
FBK skrev:hifikg skrev:Det är du inte ensam om att ha gjort...
[ Bild ]
Gissa vad som spelades
MacBruce skrev:FBK skrev:hifikg skrev:Det är du inte ensam om att ha gjort...
[ Bild ]
Gissa vad som spelades
Hon kunde väl ha kammat sig, åtminstone, när det var fotografering å allting...
FBK skrev:Om det är någon högtalare som är lite mindre känslig för exakt position så måste det vara Carlsson, eller hur hifikg!
FBK skrev:Om det är någon högtalare som är lite mindre känslig för exakt position så måste det vara Carlsson, eller hur hifikg!
Nattlorden skrev:FBK skrev:Om det är någon högtalare som är lite mindre känslig för exakt position så måste det vara Carlsson, eller hur hifikg!
Det håller jag inte med om - om vi talar sista generationen. OA-50/51/52 är "precis" lika mycket i behov av exakt placering relativt lyssnaren som det mesta annat - men fördelen är att det bara är bredden mellan/hur långt ut man sitter som behöver spelas på vid injustering.
Typiskt verkar folk sitta för nära/ha för brett mellan - i alla fall enligt mina öron.
Nattlorden skrev:OA-50/51/52 är "precis" lika mycket i behov av exakt placering relativt lyssnaren som det mesta annat - men fördelen är att det bara är bredden mellan/hur långt ut man sitter som behöver spelas på vid injustering.
hifikg skrev:Nattlorden skrev:FBK skrev:Om det är någon högtalare som är lite mindre känslig för exakt position så måste det vara Carlsson, eller hur hifikg!
Det håller jag inte med om - om vi talar sista generationen. OA-50/51/52 är "precis" lika mycket i behov av exakt placering relativt lyssnaren som det mesta annat - men fördelen är att det bara är bredden mellan/hur långt ut man sitter som behöver spelas på vid injustering.
Typiskt verkar folk sitta för nära/ha för brett mellan - i alla fall enligt mina öron.
Inte f-n hör man skillnad om man placerar dem några mm hit eller dit som somliga påstår sig göra med andra högtalare.
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Nattlorden skrev:
Inte f-n hör man skillnad om man placerar dem några mm hit eller dit som somliga påstår sig göra med andra högtalare.
Jo, just di somliga lär göra det då också.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster