Moderator: Redaktörer
rqu skrev:Är det en brandvägg på din server? Den måste i så fall säkert ha port 9000 öppen.
PerStromgren skrev:Jag använder som heter Ipeng, och är helt nöjd.
11. Annonser är inte något vi vill ha här. Vill man annonsera så rekommenderar vi Hifitorget. Rena annonstrådar kommer att tas bort men om man har inlägg i sin egna presentationstråd så kan de få stå kvar. Företagspresentationer under "medlemspresentationer" är dock tillåtet.
HenrikTornquist skrev:Jag kan behöva lite hjälp här, ty nu får jag inte igång min Classic.
Jag har gjort en factory reset, men kommer inte åt ftp-server. Jag har ingen brandvägg i routern, och den i windows (7) ska släppa igenom LMS (8.2.0). Jag kan inte påminna mig att jag gjort någon förändring sedan det senast fungerade, så jag är ganska rådvill. Då mina kunskaper om just nätverk är snudd på usla känns det extra hopplöst.
Någon här som har en gissning på vad som behöver göras?
HenrikTornquist skrev:Jag har alltid kört trådat, nu fungerar varken eller. Jag är medveten om att brandvägg borde vara igång, men det har inte blivit så än.
Localhost 9000 ger inget svar, det är helt dött.
HenrikTornquist skrev:Ännu en idiotfråga, hur byter jag portnummer i LMS? Jag har gjort det en gång, men kommer inte ihåg var jag sparade hur.
HenrikTornquist skrev:Det här börjar störa mig lite (mer än lite) grand nu. LMS 8.3.0 installerad, factory reset på spelaren (Slimdevices Squeezebox v3), och noggrann genomgång av nätverket. Jag kan komma åt Localhost 9001 från webläsaren, och jag får ok när jag pingar spelarens ip. Spelaren dyker upp snällt i routerns (Asus RT-AX58U) nätverkskarta, men det går lik förbannat inte att från spelaren ansluta till servern.
Mina kunskaper sträcker sig inte så här långt, jag kan inte ens gissa på vad som mer kan vara fel, förutom sbs. Ni som uppenbarligen vet vad ni sysslar med när det gäller nätverk, har ni funderingar ni kan dela med er av?
HenrikTornquist skrev:Nej, där syns den inte.
Bill50x skrev:avr7000 skrev:Ursäkta en kanske korkad fråga då..... hur får man Squeezebox (radio, touch och classic) att funka med tidal och spottan?
Jag kör servern i min NAS just nu (netgear duo)
Det finns tredjepartstillägg (Spotty och Tidal) att installera i LMS som skapar den funktionaliteten. Det krävs dock (ISpotifies fall) att man prenumererar på tjänsten och har en login att presentera. Samma sak med Tidal om jag minns rätt.
Med Spotify kan man använda sig av Spotify Connect, dvs man kan strömma direkt från mobilen till LMS.
/ B
HenrikTornquist skrev:Bill50x skrev:avr7000 skrev:Ursäkta en kanske korkad fråga då..... hur får man Squeezebox (radio, touch och classic) att funka med tidal och spottan?
Jag kör servern i min NAS just nu (netgear duo)
Det finns tredjepartstillägg (Spotty och Tidal) att installera i LMS som skapar den funktionaliteten. Det krävs dock (ISpotifies fall) att man prenumererar på tjänsten och har en login att presentera. Samma sak med Tidal om jag minns rätt.
Med Spotify kan man använda sig av Spotify Connect, dvs man kan strömma direkt från mobilen till LMS.
/ B
Menar du med "prenumererar på tjänsten" att man måste ha ett betalkonto? Jag har bara ett gratiskonto, och jag får det inte att fungera.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 36 gäster