Sweetspot 2022 Jönköping, OA hela natten :)

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
Maccis
 
Inlägg: 5229
Blev medlem: 2009-11-12
Ort: Småländska höglandets pärla - Nässjö

Re: Sweetspot 2022 Jönköping, OA hela natten :)

Inläggav Maccis » 2022-06-29 22:46

FBK skrev:
galder skrev:
hur det sen låter i ett rum kalt som en karolinsk kyrka är en annan sak
haha, den var bra.

Hemma har det genom åren passerat OD11, OA4/5/14/50/51 (L8), av dessa så tycker jag OA51 är mest tilltalande enligt mig. Tycker att formatet på t.ex. OA14 är bättre än klossarna OA50/52. Har i huvudet skissat på lite andra former, så hade jag ha haft tillgång till möjligheten att bygga något så hade jag gjort det. Och förhoppningsvis så hade det blivit mer estetiskt tilltalande.
AVR7000 har för längesedan nämnt att det var p.g. en ny design på Carlssons efterföljare (vad de nu hette igen), men av dessa så har inget ännu presenterats. Detta projekt kanske är nerlagt. Han verkar ha fullt upp med annat.

jag har tålamod och hopp, så det får ta den tid det tar. Tror inte att det är nerlagt utan annat måste göras först helt enkelt och det får man respektera. Om vi nu tar alla Carlsson högtalare så finns det olika "sk. förbättringkitt" till alla som är klart värda att förbättra förutom en högtalare som är kvar. Och vilken det är är ju uppenbart... vi har ju den listan här.OD11, OA12, OA14, OA116,OA2122,OA50,OA51,OA52


OA2212 skall det väl ändå vara......
Jag tycker det är kul med vinyl.......

Problem med en Mac?
Lösningen finns hos mig, http://www.appleverkstan.se www.facebook.com/appleverkstan.se

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Sweetspot 2022 Jönköping, OA hela natten :)

Inläggav distad » 2022-06-29 22:59

Maccis skrev:
FBK skrev:
galder skrev: haha, den var bra.

Hemma har det genom åren passerat OD11, OA4/5/14/50/51 (L8), av dessa så tycker jag OA51 är mest tilltalande enligt mig. Tycker att formatet på t.ex. OA14 är bättre än klossarna OA50/52. Har i huvudet skissat på lite andra former, så hade jag ha haft tillgång till möjligheten att bygga något så hade jag gjort det. Och förhoppningsvis så hade det blivit mer estetiskt tilltalande.
AVR7000 har för längesedan nämnt att det var p.g. en ny design på Carlssons efterföljare (vad de nu hette igen), men av dessa så har inget ännu presenterats. Detta projekt kanske är nerlagt. Han verkar ha fullt upp med annat.

jag har tålamod och hopp, så det får ta den tid det tar. Tror inte att det är nerlagt utan annat måste göras först helt enkelt och det får man respektera. Om vi nu tar alla Carlsson högtalare så finns det olika "sk. förbättringkitt" till alla som är klart värda att förbättra förutom en högtalare som är kvar. Och vilken det är är ju uppenbart... vi har ju den listan här.OD11, OA12, OA14, OA116,OA2122,OA50,OA51,OA52


OA2212 skall det väl ändå vara......

Exakt. Hörde talas om ett par som var tillfixade så de spelare brallorna av ett par 100.000kr högtalare 8O
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Sweetspot 2022 Jönköping, OA hela natten :)

Inläggav distad » 2022-06-29 23:01

Och vilka som jag tänker på är ju OA50. Vi får se vad som händer. viewtopic.php?f=17&t=73205
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Föregående

Återgå till Carlsson Illuminati


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster