Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-kanal

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Hur gammal är du ? Hur se återväxten på forumet för riktig Hifi i 2-kanal, år vi utdöende ?

Omröstningen slutade 2023-09-15 22:15

18-30år
2
1%
31-40 år
27
15%
41-50år
43
25%
51-60år
53
30%
61-70år
41
23%
71-80år
8
5%
81-90år
1
1%
 
Antal röster : 175

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-kanal

Inläggav distad » 2022-09-15 22:15

Håller intresset för Hifi på att dö ut ? Idag så vet jag en massa före detta arbetskamrater som övergett Hifi för en ljudlimpa och så har de ofta en sådan där bärbar grej ofta ifrån JBL. Jag tror att den knappt finns några som bryr sig om 2-kanal som vi gör om 20-30år. Har jag fel ? Om vad är de unga då ? Hur många finns det under 30år på forumet ? Jämfört emot de som är runt 50 och däröver. Jag få intrycket att det bara ska låta av de unga idag, hur bra det låter är en bisak. Och mycket hörlurar är det....
Så rösta då det är en seriös undersökning hur gamla vi är på forumet

Hittills är det skrämmande siffror..... 61% är över 51år på forumet och räknar vi med 41-50år så är siffran 87%, alltså så är folk på forumet mellan 41-80år uppe 87% och 31-40 är då 13% och ingen under 31år.
Det som ändrats sedan jag tittade sist är att få har fått in 2 personer mellan 18-30år Och att mellan 41-80år sjunkit till 85% så dessa siffror verkar vara ganska stadiga. Slutsatsen är att det är hög medelålder på forumet
Senast redigerad av distad 2022-11-28 22:33, redigerad totalt 2 gånger.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
VintageHiFi
 
Inlägg: 2271
Blev medlem: 2013-09-08

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav VintageHiFi » 2022-09-15 23:10

Har inte vikt ner mig & skaffat ljudlimpa, däremot har jag köpt på mig 7 par högtalare hittills i år, så nu har jag passerat 22 par. :mrgreen:
Samt har 7 st riktiga anläggningar i drift. :D

Användarvisningsbild
Ogjort
 
Inlägg: 784
Blev medlem: 2014-12-22

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav Ogjort » 2022-09-16 01:27

FBK skrev:Håller intresset för Hifi på att dö ut ? Idag så vet jag en massa före detta arbetskamrater som övergett Hifi för en ljudlimpa och så har de ofta en sådan där bärbar grej ofta ifrån JBL. Jag tror att den knappt finns några som bryr sig om 2-kanal som vi gör om 20-30år. Har jag fel ? Om vad är de unga då ? Hur många finns det under 30år på forumet ? Jämfört emot de som är runt 50 och däröver. Jag få intrycket att det bara ska låta av de unga idag, hur bra det låter är en bisak. Och mycket hörlurar är det....
Så rösta då det är en seriös undersökning hur gamla vi är på forumet


Forumdeltagande är en sak - musiklyssning en annan.
2-kanalslyssning är fortfarande massiv i yngre generationer --- via lurar. Eftersom mobiltelefonen blivit den "nya" musikmaskinen.

När det gäller hifi i hemmen gissar jag att det handlar mycket om frånvaron av referenser.

I min dotters krets (23-nånting-åringar) vallfärdas det hem till folk som har vettiga anläggningar - och lyssnas i förundran.
Jag har redan kö av spolingar som vill komma hit och digga sin favvomusik när kontrollrummet blir färdigt.
Men här måste man nog skilja på musikintresserade och "vanligt" folk. (som egentligen aldrig lyssnar överhuvudtaget)

Det är ju heller inte någon hjälp på vägen att den mesta populärmusiken idag låter apa, även i den mest grandiost ambitiösa anläggning.
(eller kanske snarare - extra mycket apa i en sådan...)

/Anders O.
--- Ogjort producerar ljud av allehanda slag - oftast radioprogram --- ogjort.com ---

Användarvisningsbild
RJohan
 
Inlägg: 1574
Blev medlem: 2007-02-11

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav RJohan » 2022-09-16 07:03

Bara för att få vara lite motvalls använder jag en 7-kanals receiver till strikt 2-kanal (2.1) :wink:

Jag har provat med flerkanal några gånger, men det har aldrig gett någon mersmak.

Bullrigt filmljud intresserar mej inte alls. Jo, förresten när jag kikar på Formel 1 använder jag en centerkanal och endast centerkanalen, för att i möjligaste mån slippa det fula dieselliknande ljudet från dagens motorer.

Ogjort skrev:Forumdeltagande är en sak - musiklyssning en annan.
2-kanalslyssning är fortfarande massiv i yngre generationer --- via lurar. Eftersom mobiltelefonen blivit den "nya" musikmaskinen.

När det gäller hifi i hemmen gissar jag att det handlar mycket om frånvaron av referenser.

I min dotters krets (23-nånting-åringar) vallfärdas det hem till folk som har vettiga anläggningar - och lyssnas i förundran.
Jag har redan kö av spolingar som vill komma hit och digga sin favvomusik när kontrollrummet blir färdigt.
Men här måste man nog skilja på musikintresserade och "vanligt" folk. (som egentligen aldrig lyssnar överhuvudtaget)

Det är ju heller inte någon hjälp på vägen att den mesta populärmusiken idag låter apa, även i den mest grandiost ambitiösa anläggning.
(eller kanske snarare - extra mycket apa i en sådan...)

/Anders O.


Tillbaka till när man var ung på sextiotalet då. HiFi var något som innehavdes av någons Pappa, inga unga had råd, vi hade på sin höjd en skorrande transistorradio.

Användarvisningsbild
steveo1234
 
Inlägg: 7795
Blev medlem: 2005-06-26
Ort: Helsingborg

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav steveo1234 » 2022-09-16 08:08

Jag deltar på forumet men lyssnar på musik via anläggningen kanske max en gång var tredje vecka... I snitt ser jag däremot film och sport en timme om dagen..
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav Morello » 2022-09-16 08:15

Min anläggning går ett par timmar varje dag och under helgerna blir det förstås mer. Televisionsapparaten begagnas sällan eller aldrig.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
nuffe
 
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2010-09-28
Ort: Lerum

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav nuffe » 2022-09-16 08:38

Jag tillhör gruppen "plus 60". Anläggning används några timmar varje dag, musik på dagen och frun tittar ofta på en serie på TVn på kvällen.
2-kanals ljud är alldeles utmärkt för TV-lyssning.
Har försökt göra mitt för återväxten. Har byggt högtalare med båda mina söner, där i vart fall den äldre verkligen lyssnar på musik
varje dag. Att hänga på forum är nog inte hans grej, kanske kommer med åldern?

Henrik

Användarvisningsbild
Lasse-pin
 
Inlägg: 240
Blev medlem: 2011-11-19
Ort: HÄGERSTEN

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav Lasse-pin » 2022-09-16 09:04

Är även jag i sextio plus åldern. Har fyra anläggningar som lyssnas på varje dag. Alltså en i taget samt en i källaren (verkstad)

Användarvisningsbild
Zappa
 
Inlägg: 1442
Blev medlem: 2018-03-06

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav Zappa » 2022-09-16 09:10

Jag är alltjämt en flitig tvåkanalslyssnare, många timmar i veckan blir det.
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav Nattlorden » 2022-09-16 09:18

Passerat 50. Mest nyttjande blir det för film/tvserier då det är något vi kan göra tillsammans här hemma. Görs det i vardagsrummet blir det stereo, på de andra ställena flerkanal. Kommer nog att bli övervikt på musiklyssnande i bilen nu när den installationen börjar närma sig vettig nivå.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
sammel
 
Inlägg: 2018
Blev medlem: 2013-11-17
Ort: Oskarshamn

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav sammel » 2022-09-16 09:43

Är mellan 51 o 60 drygt år till, lyssnar på Stereo.
Relativt ofta.1-2 tim dag.
Min anläggning Nätverksspelare - Azur 851N. DSP - OpenDRC-DA8. Slutsteg CVA 535. A800.
XLI 2500. Hembyggda högtalare med SB acustic, Satori o BMS element
https://freesound.org/home/

Kraniet
 
Inlägg: 12534
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav Kraniet » 2022-09-16 09:59

Jag är 41 och använder anläggningen mest för film/serier men lyssnar på musik regelbundet också.

Kan ju glädja herrskapet med att jag fick sonen intresserad av bra ljud också så det är iaf en under 30 som adderats :)
Ja jag har ju även gjort dottern medveten om vikten av bättre ljud men hon är inte lika intresserad (chockartat jag vet) av prylarna..
Mvh
Magnus

Hjalmar_Branting
 
Inlägg: 591
Blev medlem: 2021-04-15

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav Hjalmar_Branting » 2022-09-16 10:42

47år gammal/ung.
Har en 2-kanals anläggning enbart för musik och ljudlimpa till TV.Samt hörlurar och Tidal/Spotify via mobilen.
Lyssnar varierat mkt på stereo-anläggningen beroende på årstid,sommartid så används den sparsamt men de tråkiga och mörka årstiderna får den jobba desto mer.
Min fru och 2 tonårsdöttrar är måttligt intresserade men det händer att äldsta dottern och frugan gör mig sällskap i stereosoffan och när de väl är där så tycker de det är trevligt och uppskattar det de hör.

Användarvisningsbild
ottovonkopp
 
Inlägg: 926
Blev medlem: 2013-10-09
Ort: Kalmar

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav ottovonkopp » 2022-09-16 13:50

Snart 60 men har fått yngsta dottern (23) intresserad. Hon lyssnar varje dag.

AlbertHall
 
Inlägg: 1490
Blev medlem: 2019-11-13

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav AlbertHall » 2022-09-16 16:15

2-kanal gäller här. 60+. Lyssnar på CD, SACD, internetradio och i viss mån vinyl.
Ca 90% klassiskt och 10% jazz.
Betalar inte för några strömningstjänster. Köper fonogram.

JBjorkman
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 2016-01-30

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav JBjorkman » 2022-09-16 18:29

Nu kunde jag bidra med en 35-åring i alla fall.

Inte särskilt aktiv här på forumet men tittar in ibland.

Stereon används dagligen till tv (det är en fantastisk känsla varje gång man stänger av ljudet på TVn och ett lugn sprider sig i rummet när det plötsligt finns ett basregister och det vassa ättriga ljudet försvinner).

Just nu spelas det mest spotify-listor av typen "disco kids 2022" med storheter som Sean banan, men jag tänker att det tar sig med tiden.
Vi prioriterade en seriös stereo som en sista "oansvarig" investering innan vi skaffade barn. Både för oss men även för att det känns viktigt att barnen kan få växa upp i ett hem och uppleva musik på riktigt (en aning pretentiöst kanske, men det var faktiskt ett argument,).


Edit: en bidragande faktor kan säkert även vara att jag är bland de sista årgångarna som använde denna typ forum, och då tillhörde jag de datorintresserade i gymnasiet. Bara några år senare så var det Facebook som gällde i tonåren
Guru Audio Junior Plus + Hegel H80

Användarvisningsbild
NADifierad
inaktiv
 
Inlägg: 15267
Blev medlem: 2009-01-04
Ort: Karlskrona

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav NADifierad » 2022-09-16 19:06

53 :) .
Numera nedbantad stereo-anläggning.
Används numera bara ett par gånger i månaden.
Är lite låst i att konsumera musik, väldigt högt…
Det låter sig inte göras så ofta, pga nytt boende.
Stereo = Dator, TV, Optiskt, Najda, InterM R300plus, Fukdist och 2 x 18” infra.

Användarvisningsbild
BellsnWhistles
 
Inlägg: 1060
Blev medlem: 2007-01-14
Ort: Stockholm

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav BellsnWhistles » 2022-09-16 21:33

53.
Lyssnar bara på 2-kanal, även de (ganska få faktiskt) tillfällen som TV-ljudet kablas ut till anläggningen/anläggningarna.
Har tre system (vardagsrum, gillestuga samt gäst-/arbetsrum, alla tre system har hyfsade 2-kanalssystem och 45"-52"-TV tillgänglig).

Har två utflugna söner på 23 resp. 29 år och båda lyssnar på "riktiga" 2-kanalssystem, den ena på ett fett (mitt gamla) Supremesystem, den andra på ett par moddade OA-5. Den senare lyssnar dessutom mycket på vinyl.

Visst finns intresset hos de yngre, i alla fall om generna och miljön är fördelaktig :D .
Loud is beautiful… if it's clean (Cerwin-Vega in the seventies)

Användarvisningsbild
BellsnWhistles
 
Inlägg: 1060
Blev medlem: 2007-01-14
Ort: Stockholm

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav BellsnWhistles » 2022-09-16 21:47

Kan tillägga att båda sönerna oftast har TV-n som en naturlig del av lyssnandet, den ena har en smart-TV med inbyggd Spotify (men kopplad digitalt till de feta Supremehögtalarna via extern burk med DAC, delningsfilter och dubbla slutsteg enligt pappas beskrivning).

Den andra använder sitt TV-spel (med inbyggd Spotify och Youtube om jag fattat rätt), kopplad analogt till en klassisk 90-tals Pioneerförstärkare och sedan OA-5. Enligt pappas rekommendation :D . Även Vinylsvarven i det fallet.
Loud is beautiful… if it's clean (Cerwin-Vega in the seventies)

Användarvisningsbild
Kronkan
 
Inlägg: 13599
Blev medlem: 2010-11-05

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav Kronkan » 2022-09-17 10:05

Min anläggning är nedpackad och skall återuppstå i höst in nybyggd lägenhet.

Den kommer bestå av två förstärkare en bioförstärkare från Denon samt en ny rörförstärkare från Ear. På måndag sätter snickare upp den nya akustikväggen typ ribbvägg. Två skivspelare en för mono. Cd-spelare. Blir både 3 kanal och tvåkanalsljud. Kanske blir fem kanaler senare. Ny tv på 55 tum.

Huvudvärken är ett antal backar med vinyler som just nu står i källarförrådet. Källarförrådet blev så fullt att flyttfirman fotograferade 100 procent fyllt förråd.

Viär i genomsnitt 70 år i detta hem med hunden ej medräknad. Hon är fyra år.

Användarvisningsbild
Magnuz
 
Inlägg: 12335
Blev medlem: 2003-08-08

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav Magnuz » 2022-09-17 10:28

Jag har tv:n kopplad till min anläggning och så sker också merparten av all lyssning - via Apple-tv:ns spotifyapp. Dagens unga kanske lyssnar på tvåkanal men de hänger nog inte så mycket på forum. Det är väl i ganska stor utsträckning samma människor här nu som när forumet startade men medelåldern har ökat i takt med forumets ålder. Jag var inte 30 fyllda när jag blev medlem. 8O :D

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav hifikg » 2022-09-17 11:50

Magnuz skrev:Jag har tv:n kopplad till min anläggning och så sker också merparten av all lyssning - via Apple-tv:ns spotifyapp. Dagens unga kanske lyssnar på tvåkanal men de hänger nog inte så mycket på forum. Det är väl i ganska stor utsträckning samma människor här nu som när forumet startade men medelåldern har ökat i takt med forumets ålder. Jag var inte 30 fyllda när jag blev medlem. 8O :D


Veteran! Min egen ålder beror alldeles på sinnesstämningen. Vet att jag passerade en galleria för några år sedan (15 kanske) o någon ville göra en undersökning av något slag och inledde med att fråga om ålder. 27 svarade jag av bara farten o det var vad hon kryssade i... ungdomarna brukar gissa på en avsevärt lägre ålder än den siffra som någon plitat in i mitt pass.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
matssvensson
 
Inlägg: 1374
Blev medlem: 2010-11-30
Ort: Stockholm

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav matssvensson » 2022-09-17 15:10

Snart 60. Lyssnar dagligen ett antal timmar på musik via två kanaler, antingen i hörlurar på jobbet/resor eller via stationära anläggningar. Dock större del av tiden mindre aktivt och utanför sweetspot. Nästan all musik finns på egna filer eller vinyl och använder bara Qobuz för att upptäcka ny musik. Hemanläggningen används också för TV-tittande, men musiken dominerar.

Intresset är inte överfört till ungarna, mer än att de själva och deras kompisar kommenterar hur bra det låter när de har fest hemma eller på landet. Så det kommer kanske med åren, men jag tror ingen kommer hänga på hififorum. De har nördat in på annat.
Skivaffär, IC kretsar, mobiltelefoner, hifi-skribent, näringslivsanalyser i CV:t. Har snöat in på dipolära högtalare, Stig Carlsson och psykoakustik

Användarvisningsbild
HenrikTornquist
 
Inlägg: 3622
Blev medlem: 2011-02-17
Ort: Helsingborg

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav HenrikTornquist » 2022-09-17 17:00

Nyss fyllda 60. Stereolyssning när det gäller musik. Cd-spelare, dator med Squeezebox eller Foobar2000. Emellanåt går förstärkaren med flac via blåtand från telefonen. En del konsertfilmer blir det också, somligt i stereo, somligt i surround, beroende på vilket spår som är bäst just då.
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home

Användarvisningsbild
Lassej
 
Inlägg: 955
Blev medlem: 2013-12-22
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav Lassej » 2022-09-17 19:28

Är 60 år. Lyssnar bara på 2-kanaler. Blir minst en timme varje vardag och i helgerna betydligt mer. Mina ban, 26 och 30, har absolut inget intresse av att finlyssna på musik via en bättre anläggning. I båda fallen används en Marshall BT högtalare när de lyssnas på musik, om det nu kan kallas lyssna då de bara har musik på som bakrundsmusik. Enda gången de verkligen lyssnar är på bussen med hörlurar.
Sonen (26-åringen) skulle nog kunna tänka sig en lite bättre anläggning men hans sambo är mycket tydlig med att de aldrig kommer att hända. Det skulle förstöra den smakfullt (i mina ögon kala och sterila) inredda lägenheten fullständigt.

Frugan lyssnar aldrig på finanläggningen i musikrummet. Hon tycker att jag mer eller mindre är lite tokig som kan sitta still och njuta till musiklyssning. Har en tv på 60" i musikrummet så de få ggr jag tittat på tv så lyssnar jag även då med 2-kanaler.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav RogerGustavsson » 2022-09-17 21:31

Är pensionär och lyssningssugen efter en tids resande i USAs svenskbygder. Väntar på flyget hem till Europa på Chicagos flygplats. Har bara fått några minuters lyssning när jag var på Magnepan-fabriken. Lyssnar endast på 2-kanal och en hel del när jag är ensam hemma, kan bli flera timmar ibland.

PekkaJohansson
Popkulturist
 
Inlägg: 11445
Blev medlem: 2004-02-09

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav PekkaJohansson » 2022-09-17 23:19

Tvåkanalsintresset har alltid varit stort och det är fortfarande på uppåtgående för mig som är drygt ett halvt sekel gammal. Däremot blir jag alltmer tveksam till flerkanalslyssning på grund av behovet av extra apparater, kablar och högtalare. Behåller dock flerkanalsmöjligheterna tills vidare för att, om andan faller på, kunna höra filmljud samt dvd-audio- och sacd-skivor i flera kanaler än två.

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
Ogjort
 
Inlägg: 784
Blev medlem: 2014-12-22

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav Ogjort » 2022-09-18 00:29

PekkaJohansson skrev:Tvåkanalsintresset har alltid varit stort och det är fortfarande på uppåtgående för mig som är drygt ett halvt sekel gammal. Däremot blir jag alltmer tveksam till flerkanalslyssning på grund av behovet av extra apparater, kablar och högtalare. Behåller dock flerkanalsmöjligheterna tills vidare för att, om andan faller på, kunna höra filmljud samt dvd-audio- och sacd-skivor i flera kanaler än två.

Med vänlig hälsning

Pekka


Jag är helt torsk på flerkanal. Utan liksom fattas det något.
Antingen "äkta" surround eller någon form av ambiofoni.
(med eller utan bild)

Anders O.
--- Ogjort producerar ljud av allehanda slag - oftast radioprogram --- ogjort.com ---

Användarvisningsbild
gflar
 
Inlägg: 1628
Blev medlem: 2012-05-13

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav gflar » 2022-09-18 08:16

Dryga 60 och lyssnar endast 2-kanal. Tyvärr har min hörsel blivit riktig dålig nu på senare år, så det blir inte mer än några få timmars lyssning per vecka.
Funderar därför på att sälja min fina anläggning och nedgradera ganska rejält.

Den sedan länge utflugna sonen har inget stort intresse av hifi, och har bara ett enkelt ljudsystem.

Kalle G
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 2016-03-22

Re: Ålder på medlemmrna på forumet. Hur är intresset för 2-k

Inläggav Kalle G » 2022-09-18 08:27

66 år och lyssnar enbart på två-kanal. Vinyl och CD samt en hel del på radion (via stereon). Som tidigare biografmaskinist tycker jag att "surround" gör sig bäst i stora lokaler.

Nästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Magnuz och 11 gäster