Moderator: Redaktörer
dawelito skrev:Tjenare. Jag vill köpa en minidsp SHD men tanken har slagit mig ifall man bara vill använda den som dac/processor.. Finns det något "ordentligt" försteg som kan ta emot fyra analoga kanaler och skicka dessa vidare till slutsteg? Så att man styr kontroll etc på förförstärkaren.. och isåfall kan man sätta SHDn i typ dac mode eller får man vrida upp volymen fullt på den bara?
jonasp skrev:Intressant enhet. Är det vanligt med DB25-kontakt i multikanalapplikationer?
Johan_Lindroos skrev:jonasp skrev:Intressant enhet. Är det vanligt med DB25-kontakt i multikanalapplikationer?
Rotel har i alla fall kört med sådada don i tidigare produkter.
Angående SPLen: Priset kan synas oerhört högt med tanke på vad som sitter i lådan. I mitt tycke alltså...
jonasp skrev:Medhåll angående pris. Dessutom maximal förstärkning -4dB!
BellsnWhistles skrev:jonasp skrev:Medhåll angående pris. Dessutom maximal förstärkning -4dB!
Ja varför gör man så?
Hur svårt kan det vara att ge den t.ex. +6dB när den ändå innehåller aktiv elektronik?
jonasp skrev:Intressant enhet. Är det vanligt med DB25-kontakt i multikanalapplikationer?
Morello skrev:Uppfriskande att läsa "Made in Germany"!!
Apparater tillverkade i väst kostar mer än dito från diktaturen Kina med tillhörande barnarbete.
Styva 6 000 kr tycker jag framstår som mycket prisbilligt.
Morello skrev:jonasp skrev:Intressant enhet. Är det vanligt med DB25-kontakt i multikanalapplikationer?
Svar Johan Adam.
dawelito skrev:Fick hem min minidsp SHD igår och satt hela eftermiddagen och lärde mig hur denna apparat + dirac fungerar och måste säga att det är nog det bästa "hifi" köpet jag gjort hittills, väldigt stort lyft i min anläggning och väldigt mycket möjligheter.. tumme upp!
Glad midsommar
BellsnWhistles skrev:dawelito skrev:Fick hem min minidsp SHD igår och satt hela eftermiddagen och lärde mig hur denna apparat + dirac fungerar och måste säga att det är nog det bästa "hifi" köpet jag gjort hittills, väldigt stort lyft i min anläggning och väldigt mycket möjligheter.. tumme upp!
Glad midsommar
Kul, jag har samma erfarenhet, oerhört allsidig.
Enda negativa är att gain är onödigt låg, men i praktiken inget direkt problem hos mig men visst har jag haft volymen på max (0 dB) när jag är ensam hemma....
Jag tänkte också köpa en sådan https://www.ebay.com/itm/275114196408?hash=item400e157db8:g:5kYAAOSwawxh4nAa&amdata=enc%3AAQAHAAAA4CQdkIAghFVWAbeUinjTb0QNPQzuvKF7nxLCUDNMICG1msOrbnp60u5nx9NjH899akjB0fX6Fw22dNxryXOdXKA%2Fh10REmGw%2FCY5kbHMZqRfw1DIMm5dUzzhAzE7nZ93rmuhdFRYsRQhcreZ6rdlXPqFSeAIqT13smwRMj1oJ4dnoiElPvOJzXuXkCI7SSIVAvqHfnQPdvN9iGM4WdrYawsZ6KQfcubR98BOcGsGmg%2BqeRbnfsNYmehyXL7lheS1yc22%2BzsTJX%2BNBocGhy3SNdPBwZdsqweCWmEMPQVPzDdf%7Ctkp%3ABFBM-OnmzrFg&var=575394675884: och koppla in i usb-uttaget på baksidan för att använda som remotestart till slutsteget, borde funka.
dawelito skrev:
Har funderat på ett nytt steg med remote, eller bygga dit remote-on på mitt gamla poa 2400 Har du provat om det går att koppla trigger så som du tänkte?
dawelito skrev:Glömde..kör du dirac fullrange eller bara upp till 500hz som vissa föredrar? Ska prova att begränsa till 500hz och se vad skillnaden blir
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 1 gäst