Hej hopp
Hinner inte skriva så mycket, har ruggit många mail jag måste kika igenom först innan jag får någon egentlig tid över, har inte haft någon internetuppkoppling sedan i fredags.
Det USB-ljudkort jag har är ett M-audio DUO, detta tillfaller inte kategorin billiga USBljudkort, så om någon önskar veta något specifikt så får ni fråga.
USB 1.1 har nödvändigtvis inga större problem att hantera 96khz @ 24bit full-duplex, fungerar med M-audio´s drivrutiner (ingen hemsk Audigy 44.1=>48khz omvandling heller). Däremot så skriver de i manualen att man inte bör använda andra USB anslutna prylar samtidigt "helst" för optimal prestanda, misstänker att det rör sig om potentiella bandbredd och svarstidsproblem.
MEN, måste nog säga att jag faktiskt har endel problem med USBanslutningen, detta kan bero på flera saker och jag har inte orkat felsöka fullt ut, så antingen är det drivrutin, mitt moderkorts sätt att hantera USB, eller ljudkortet i sig. Bäst att jag tillägger att jag har problem med min DVDbrännare som också ansluts via USB (eller Firewire), så problemen skulle kunna tänkas ligga i min dator och inte nödvändigtvis ljudkort + drivrutin via USB.
Här har du/ni dock en länk till ännu ett nytt M-audio ljudkort för USB, som är lite billigare. 99.95dollar är riktpriset på det kortet, som kanske har de attribut ni önskar.
http://www.m-audio.com/products/m-audio/transit/