Ingen har kommenterat något om lämplig höjd för TV. Detta har diskuterats flitigt i äldre forumtrådar och jag vill bara i all välmening "varna" för att placera TV:n för högt. Optimal placering är ofta lägre än man tror. Om jag tolkar det rätt planerar du för en bänk som blir 70 cm inkl ben. Sedan antar jag att TV:n inte står dikt an bänken utan också har något stativ eller kanske väggmonterad med lite luft mellan TV och bänk - alltså runt 80 cm till underkant TV. Innan du går för långt med denna placering vill jag rekommendera att du testar och flyttar upp TV:n till denna höjd innan du ändrar något.
Själv har jag TV-bänk med 45 cm höjd plus lågt stativ och jag skulle inte vilja ha TV:n högre. Det blir helt enkelt obekvämt med den betraktningsvinkeln.
Någon har hävdat att med fötterna på soffbordet ska tårna precis skymma nedre ramen på TV:n.

Edit: L4.3 är ju i praktiken en vägg-högtalare på golv. Jag skulle därför föreslå att du helt enkelt hänger dom på väggen (t.ex. på ett par konsoler) om du behöver höja upp dem. Då blir det också enkelt att komma åt med dammsugaren under. Smutt lösning!