Här pratar vi om Carlsson-fynd

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Kermit116
 
Inlägg: 1295
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Kermit116 » 2023-07-26 17:57

OA-52.2 (uppgraderade från 52) i Göteborg för 8 500 kronor:

https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... /110487105

Även fltren har enligt säljaren uppgraderats. Se till att få bilder på insidan så att inget annat än helig filt används bakom baselementen.

OA-52.2 är den enda högtalare som vissa forummedlemmar kräver för att sitta nöjd (och levitera :-) ) och den enda högtalare som jag med säkerhet vet att jag kommer att vilja ha i resten av livet.

Begärda priset är inget att säga något om, tycker jag.

(Jag känner, såvitt jag vet, inte säljaren).)
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10256
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2023-07-26 19:55

Kermit116 skrev:OA-52.2 (uppgraderade från 52) i Göteborg för 8 500 kronor:

https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... /110487105

Även fltren har enligt säljaren uppgraderats. Se till att få bilder på insidan så att inget annat än helig filt används bakom baselementen.

OA-52.2 är den enda högtalare som vissa forummedlemmar kräver för att sitta nöjd (och levitera :-) ) och den enda högtalare som jag med säkerhet vet att jag kommer att vilja ha i resten av livet.

Begärda priset är inget att säga något om, tycker jag.

(Jag känner, såvitt jag vet, inte säljaren).)

Det är ju det "nya normen" för vad ett par OA52.2 "borde kosta" :mrgreen: :wink: :wink: Bodde jag i Göteborg och hade pengar så skulle jag kasta mig över dem. och byta ut diskanten till N. :wink:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt kan man säga.
Trodde på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud med Lo-Fi, men vi får se om det blir något.

Användarvisningsbild
Stranne
 
Inlägg: 3052
Blev medlem: 2005-01-17
Ort: Smögen

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Stranne » 2023-07-27 10:35

Är det någon här som har koll på hur mycket ett par OA-14 i ok skick kan vara värda? Låt oss förutsätta att alla element är hela och att de är fullt spelbara. Skicket som sagt ok men inte nyskick.
Jag hittade ett par hemma hos min kusin som är en hoarder och har samlat på sig ofantliga mängder bråte genom åren. Vi håller på och hjälper honom rensa ur sitt hus eftersom man i princip inte kunnat ta sig fram för alla prylar som står uppställt överallt.

Användarvisningsbild
Stranne
 
Inlägg: 3052
Blev medlem: 2005-01-17
Ort: Smögen

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Stranne » 2023-07-27 10:35

Är det någon här som har koll på hur mycket ett par OA-14 i ok skick kan vara värda? Låt oss förutsätta att alla element är hela och att de är fullt spelbara. Skicket som sagt ok men inte nyskick.
Jag hittade ett par hemma hos min kusin som är en hoarder och har samlat på sig ofantliga mängder bråte genom åren. Vi håller på och hjälper honom rensa ur sitt hus eftersom man i princip inte kunnat ta sig fram för alla prylar som står uppställt överallt.

Kermit116
 
Inlägg: 1295
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Kermit116 » 2023-07-27 11:14

Stranne skrev:Är det någon här som har koll på hur mycket ett par OA-14 i ok skick kan vara värda? Låt oss förutsätta att alla element är hela och att de är fullt spelbara. Skicket som sagt ok men inte nyskick.
Jag hittade ett par hemma hos min kusin som är en hoarder och har samlat på sig ofantliga mängder bråte genom åren. Vi håller på och hjälper honom rensa ur sitt hus eftersom man i princip inte kunnat ta sig fram för alla prylar som står uppställt överallt.

Jag TROR att någonstans mellan 2 500 och 4 000 så bör dom hitta en köpare inom några veckor. Jag TROR att vita och svarta ska ligga på den låga sidan och fanér på den höga. Själv sålt ett par OA-14 i teak/valnöt(?) för ett o ett halvt år sedan som jag oljade upp och som var fullt fungerande helt i orginal för 3 400 kronor. Juanth och STDI är dock experterna på detta.
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
STDI
Carlssonsk apostel
 
Inlägg: 2523
Blev medlem: 2009-10-06
Ort: ho-acoustic

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav STDI » 2023-07-27 17:06

Kermit116 skrev:...
Juanth och STDI är dock experterna på detta.

Ha, detta påstående gjorde att jag genast konfererade med juanth, face to face, eftersom jag råkar befinna mig hos honom just nu.
Min uppfattning är att rätt pris för ett par OA14 med omkantade originalelement var 4 000 kr. Naturligtvis beroende på skick och även ytskikt. Ett par i valnöt kan vissa betala mer för eftersom de även vill ha en "klassisk möbel". De senaste åren har dock priserna sjunkit så Kermit116 kan nog ha rätt i sitt antagande. Särmre skick på låda, ruttna kanter etc kan/skall innebära ännu lägre priser.
OD-11(T22+B65OAII), 3xOA12(T22+B65OAII), OA52.N, 3xL8, SC6, SC6.2

Användarvisningsbild
Stranne
 
Inlägg: 3052
Blev medlem: 2005-01-17
Ort: Smögen

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Stranne » 2023-07-28 10:01

STDI skrev:
Kermit116 skrev:...
Juanth och STDI är dock experterna på detta.

Ha, detta påstående gjorde att jag genast konfererade med juanth, face to face, eftersom jag råkar befinna mig hos honom just nu.
Min uppfattning är att rätt pris för ett par OA14 med omkantade originalelement var 4 000 kr. Naturligtvis beroende på skick och även ytskikt. Ett par i valnöt kan vissa betala mer för eftersom de även vill ha en "klassisk möbel". De senaste åren har dock priserna sjunkit så Kermit116 kan nog ha rätt i sitt antagande. Särmre skick på låda, ruttna kanter etc kan/skall innebära ännu lägre priser.


Kermit116 skrev:
Stranne skrev:Är det någon här som har koll på hur mycket ett par OA-14 i ok skick kan vara värda? Låt oss förutsätta att alla element är hela och att de är fullt spelbara. Skicket som sagt ok men inte nyskick.
Jag hittade ett par hemma hos min kusin som är en hoarder och har samlat på sig ofantliga mängder bråte genom åren. Vi håller på och hjälper honom rensa ur sitt hus eftersom man i princip inte kunnat ta sig fram för alla prylar som står uppställt överallt.

Jag TROR att någonstans mellan 2 500 och 4 000 så bör dom hitta en köpare inom några veckor. Jag TROR att vita och svarta ska ligga på den låga sidan och fanér på den höga. Själv sålt ett par OA-14 i teak/valnöt(?) för ett o ett halvt år sedan som jag oljade upp och som var fullt fungerande helt i orginal för 3 400 kronor. Juanth och STDI är dock experterna på detta.


Tack båda två!
Då är det iaf inte en förmögenhet som ligger där och väntar på att bli omhändertaget.
Vi får se om jag lyckas få honom att göra sig av med dem.

Kermit116
 
Inlägg: 1295
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Kermit116 » 2023-07-28 10:51

Min uppfattning efter att ha haft ett par i orginalskick o spelat parallellt m modifierade o dyrare Carlsson är att dom ger en mycket "luftig" o god "musikbild" men att baselementen inte är vad vi vant oss vid i termer av dist. Diskantelementen är inte top of the tops längre heller, men dom är fyra som delar på jobbet så det blir uthärdligt. Det finns, enligt min uppfattning, god anledning till att OA-12 i regel betalas med några hundralappar till.

Se till att han säljer dom, finns många därute som inte tycker som jag.
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26735
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav hifikg » 2023-07-28 12:43

FBK skrev:Vem vill vara unik :?: Ja, vem vill det.. :?: https://www.blocket.se/annons/halland/c ... /110126367 Carlsson B2-250 i Halmstad = för långt bort så vem nappar ? 2500kr kostar den.


Bara oseriösa företag och okunniga privatpersoner som säljer sådant som "Carlsson"
Finns andra bra saker, som Karlssons Klister och varför inte Carlsson CK63
Bilagor
carlsson63.jpg
carlsson63.jpg (208.99 KiB) Visad 1526 gånger
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10256
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2023-07-28 12:51

Fan... när jag blir miljonär så skulle jag ju ha den skylten på bilen. :mrgreen:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt kan man säga.
Trodde på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud med Lo-Fi, men vi får se om det blir något.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26735
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav hifikg » 2023-07-28 12:57

FBK skrev:Fan... när jag blir miljonär så skulle jag ju ha den skylten på bilen. :mrgreen:


Jag nöjer mig med OA52.2
Fast nej, då skulle jag få problem med inbrottare.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10256
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2023-07-28 13:10

STDI skrev:
Kermit116 skrev:...
Juanth och STDI är dock experterna på detta.

Ha, detta påstående gjorde att jag genast konfererade med juanth, face to face, eftersom jag råkar befinna mig hos honom just nu.
Min uppfattning är att rätt pris för ett par OA14 med omkantade originalelement var 4 000 kr. Naturligtvis beroende på skick och även ytskikt. Ett par i valnöt kan vissa betala mer för eftersom de även vill ha en "klassisk möbel". De senaste åren har dock priserna sjunkit så Kermit116 kan nog ha rätt i sitt antagande. Särmre skick på låda, ruttna kanter etc kan/skall innebära ännu lägre priser.

Finns inga rätt pris. Alla Carlsson säljs ju för både underpriser enligt experterna och överpriser enligt mig. (självutnämnd expert 8) ) Ett par OA52.2 kostar inte mer än runt 9000kr numera... smaka på den experterna.... :mrgreen: Ni som håller på att samla kanske ska sälja av så länge ni kan få något för burkarna.... :mrgreen: :wink:
Och ni som förvarar era Carlsson i förråd och på vindar, kanske en dag upptäcker ett par Carlsson med en massa hål, eller bara några elementen på golvet, resten är borta. 8O
Då har denna herre varit i farten......han älskar gamla Carlsson 8O
Bild
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt kan man säga.
Trodde på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud med Lo-Fi, men vi får se om det blir något.

Kermit116
 
Inlägg: 1295
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Kermit116 » 2023-07-30 14:49

FBK skrev:
Kermit116 skrev:OA-52.2 (uppgraderade från 52) i Göteborg för 8 500 kronor:

https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... /110487105

Även fltren har enligt säljaren uppgraderats. Se till att få bilder på insidan så att inget annat än helig filt används bakom baselementen.

OA-52.2 är den enda högtalare som vissa forummedlemmar kräver för att sitta nöjd (och levitera :-) ) och den enda högtalare som jag med säkerhet vet att jag kommer att vilja ha i resten av livet.

Begärda priset är inget att säga något om, tycker jag.

(Jag känner, såvitt jag vet, inte säljaren).)

Det är ju det "nya normen" för vad ett par OA52.2 "borde kosta" :mrgreen: :wink: :wink: Bodde jag i Göteborg och hade pengar så skulle jag kasta mig över dem. och byta ut diskanten till N. :wink:


Borta på 3-4 dagar. Hade nog kunnat annonserats ut för ytterligare några kronor och ändå hittat köpare. Ett par Carlsson i allmänhet och ett par 52.2 i synnerhet är per definition alltid fynd! :-)
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26735
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav hifikg » 2023-07-30 15:01

Hade de inte placerat Göteborg så avigt till hade det kunnat gå fortare. Fast jag ska inte samla, jag ska inte samla, jag ska inte...

Apropå Göteborg, har någon hört av Lennart på sistone!?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10256
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2023-07-30 16:25

hifikg skrev:Hade de inte placerat Göteborg så avigt till hade det kunnat gå fortare. Fast jag ska inte samla, jag ska inte samla, jag ska inte...

Apropå Göteborg, har någon hört av Lennart på sistone!?

Du är sund, du lyssnar på dina Carlsson. Andra samlar och samlar, varför vet jag inte... :?
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt kan man säga.
Trodde på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud med Lo-Fi, men vi får se om det blir något.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7291
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav avr7000 » 2023-07-30 21:52

Dagens Carlsson fynd var ett par oa 12 som jag nu har plockat isär och slängt lådorna....


De var i väldigt dåligt skick.

Bufflar och galler skänktes till ola68 som har ett par fina pa12 lådor utan just bufflar o galler.
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29940
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav MagnusÖstberg » 2023-07-30 22:34

avr7000 skrev:Dagens Carlsson fynd var ett par oa 12 som jag nu har plockat isär och slängt lådorna....


De var i väldigt dåligt skick.

Bufflar och galler skänktes till ola68 som har ett par fina pa12 lådor utan just bufflar o galler.


:) :) :)
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10256
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2023-07-30 22:34

avr7000 skrev:Dagens Carlsson fynd var ett par oa 12 som jag nu har plockat isär och slängt lådorna....


De var i väldigt dåligt skick.

Bufflar och galler skänktes till ola68 som har ett par fina pa12 lådor utan just bufflar o galler.

+1 Skänka får plus av mig. Men du har väl en ganska full samling misstänker jag :mrgreen:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt kan man säga.
Trodde på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud med Lo-Fi, men vi får se om det blir något.

Kermit116
 
Inlägg: 1295
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Kermit116 » 2023-07-30 23:01

avr7000 skrev:...
Bufflar och galler skänktes till ola68 som har ett par fina pa12 lådor utan just bufflar o galler.

Kul han fortfarande är 'live'n'kicking'. Jag är ju ny här på forat o bara hört talas om honom (o sett honom p y-tub). Skulle gärna ha en sån där grön tröja.
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10256
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2023-07-30 23:04

Kermit116 skrev:
avr7000 skrev:...
Bufflar och galler skänktes till ola68 som har ett par fina pa12 lådor utan just bufflar o galler.

Kul han fortfarande är 'live'n'kicking'. Jag är ju ny här på forat o bara hört talas om honom (o sett honom p y-tub). Skulle gärna ha en sån där grön tröja.

Vi pratade om det förut, men jag har inga pengar och inga Carlsson längre...
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt kan man säga.
Trodde på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud med Lo-Fi, men vi får se om det blir något.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7291
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav avr7000 » 2023-07-31 00:23

Jag har inga 70 tals sonab....
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 852
Blev medlem: 2012-07-15

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Chris71 » 2023-07-31 21:33

avr7000 skrev:Jag har inga 70 tals sonab....


Har ett par OA5 som jag tror skulle passa herrn smak, och vi har en ny kompis i skogarna runt Örebro som vill donera till Anders minne och ta del av lite filter uppgifter för sitt .N bygge.

Så bara höra av dig när du är redo för ett par potenta OA5.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39826
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav petersteindl » 2023-07-31 22:48

Chris71 skrev:
avr7000 skrev:Jag har inga 70 tals sonab....


Har ett par OA5 som jag tror skulle passa herrn smak, och vi har en ny kompis i skogarna runt Örebro som vill donera till Anders minne och ta del av lite filter uppgifter för sitt .N bygge.

Så bara höra av dig när du är redo för ett par potenta OA5.

Räknas dock som 60-talare.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 852
Blev medlem: 2012-07-15

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Chris71 » 2023-07-31 23:24

petersteindl skrev:
Chris71 skrev:
avr7000 skrev:Jag har inga 70 tals sonab....


Har ett par OA5 som jag tror skulle passa herrn smak, och vi har en ny kompis i skogarna runt Örebro som vill donera till Anders minne och ta del av lite filter uppgifter för sitt .N bygge.

Så bara höra av dig när du är redo för ett par potenta OA5.

Räknas dock som 60-talare.


Åldersbestämningen blir nog lite knepig eftersom den snart är tänkt att födas igen för 3:e gången, nu är de ett par 5.3 och snart en 5.4

Kermit116
 
Inlägg: 1295
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Kermit116 » 2023-08-01 08:16

Säljare som fattat vad det handlar om! :-)

OA-50.2 i Gbg f 5 000sek:

https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... /110602390

Fynd o fynd...?, men fabrikstillverkade 50.2 är rätt ovanliga att se. Detta par ser rätt fina ut i vinylfolien.

Priset är väl rätt balanserat, vad jag slogs av var den insiktsfulla inledningen av annonsen.
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
STDI
Carlssonsk apostel
 
Inlägg: 2523
Blev medlem: 2009-10-06
Ort: ho-acoustic

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav STDI » 2023-08-01 10:55

Kermit116 skrev:Säljare som fattat vad det handlar om! :-)

OA-50.2 i Gbg f 5 000sek:

https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... /110602390

Fynd o fynd...?, men fabrikstillverkade 50.2 är rätt ovanliga att se. Detta par ser rätt fina ut i vinylfolien.

Priset är väl rätt balanserat, vad jag slogs av var den insiktsfulla inledningen av annonsen.

Om någon hellre vill ha svarta finns sådana också till salu just nu.
OD-11(T22+B65OAII), 3xOA12(T22+B65OAII), OA52.N, 3xL8, SC6, SC6.2

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57308
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Nattlorden » 2023-08-03 12:19

Någon kanske vill ha gamla diskanter... det är väl rätt sort?
https://auctionet.com/sv/2897451-diskan ... c-oanvanda
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22729
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav RogerGustavsson » 2023-08-03 12:21

Fast det är ju de man med fördel byter ut till de av bättre sort.

Kermit116
 
Inlägg: 1295
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Kermit116 » 2023-08-05 22:02

OA-50 Gen1 (stålhuv, Peerlessdiskant) i Stockholms södra förorter för 3000sek:

https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /110715069

Lådorna har, såvitt jag kan se, i sammanhanget mycket små vinylskador i hörn o längs någon kant. Gissar att flera av de fula fläckarna går bort med användning av ngt aggressivt rengöringsmedel. Dom som blir kvar därefter får man fixa med lämplig svart tuschpenna.

Trevlig ljudbild även om jag tycker att Peerlessbasarna gärna byts mot Sb17nbac och diskanterna mot SB26adc.

Ett par fungerande Gen1 med snygga lådor säljs annars för 4300-4500 i Stockholm.

Såvitt jag vet så känner jag inte säljaren.
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 852
Blev medlem: 2012-07-15

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Chris71 » 2023-08-05 23:29

Kermit116 skrev:OA-50 Gen1 (stålhuv, Peerlessdiskant) i Stockholms södra förorter för 3000sek:

https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /110715069

Lådorna har, såvitt jag kan se, i sammanhanget mycket små vinylskador i hörn o längs någon kant. Gissar att flera av de fula fläckarna går bort med användning av ngt aggressivt rengöringsmedel. Dom som blir kvar därefter får man fixa med lämplig svart tuschpenna.

Trevlig ljudbild även om jag tycker att Peerlessbasarna gärna byts mot Sb17nbac och diskanterna mot SB26adc.

Ett par fungerande Gen1 med snygga lådor säljs annars för 4300-4500 i Stockholm.

Såvitt jag vet så känner jag inte säljaren.


Men det kan vara så att du känner till köparen och delvis har du spått en liten del av deras framtida öde, men i detta fallet så kommer det bli något som närmast kan liknas med en OA50.4 resten får dyka upp i någon tråd vad tiden lider.
Högtalarna kommer inte stanna hos mig men ganska säkert på ett ställe där det kommer uppskattat till fullo.

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster