Har forskat lite mer i detta och kommer nog köra på bluesound, tänkte först koppla in en bluesound HUB på en av de digitala coax utgångarna ifrån min minidsp SHD sen streama ifrån den till bluesound multiroom högtalare
Bluesound HUB:
https://www.hifiklubben.se/bluesound-hu ... opEALw_wcBmen precis när jag bestämt mig för denna konfigurationen så får jag reda på att alla utgångar på minidsp SHD är processade/filtrerade dvs att jag inte får fullrange signal till min bluesound HUB.. (använder alla utångar på SHDn i en 2.2 setup) så där sket det sig lite..
Jag behöver alltså koppla på mig innan minidspn för att lyckas.
Det jag kan tänka mig nu är då att koppla en bluesound node 130 före minidspn och sen optisk ut ifrån node 130 till SHDn.
ett billigare alternativ är att sätta en aktiv toslink splitter i Tvn och skicka optisk signal både till en bluesound hub och min minidsp SHD
känns lite "onödigt" att betala för alla funktioner såsom streaming osv som finns på en node 130 sen inte använda funktionerna alls.. HUBen är mer lämpad för mitt ändamål men jag vill som sagt få en fullrange signal fram till den...
Någon som kört en sån aktiv eller passiv optisk splitter och vet om man förlorar något på det? Eller kanske har en annan idé på multiroom lösning som har optisk kabel IN och passtrough till en optisk UT.