Sedan har jag varit ägare av pi60, och dem fick mig att sluta att lyssna då mycket skivor lät skräp helt plötsligt.... Har även lyssnat på Guru golvare som fick en nyare Mike Oldfield skiva att låta skit något som den skivan inte har gjort på andra högtalare som tex Carlsson,Snell,Wharfdale och Adam Audio bla.
Och det med att höja sig själv genom att kasta skit på andra har varit en tradition genom åren. Det var mycket sådant förr. Sedan om det nu inte ska vara så längre, så är det ju bra.
Och till sist så har jag hört Ekvalisering ihop med Carlsson och där lät det utmärkt,men samtidigt så gillar jag inte högtalare som tex Genelec som mäter så fint. Och till sist, var jag tvungen att leva med ett par pi60 eller piP, så hade jag valt piP. och det säger väl att det är något fel på mig eftersom jag inte "hör rätt" enligt dem som förstår sig på detta med siffror och grafer till höger och vänster. Som tur är det fritt att välja högtalare än så länge och eftersom det finns så många märken där ute i världen och de allra flesta inte Ekvaliserar och ändå hittar något som de njuter av sin musik på så måste det ju vara något fel på alla dessa människor, eller ? Är det bara i mitt huvud som det finns något som heter ljudsmak...? Är det bara på hörselområdet som alla ska tycka likadant ? När det gäller de andra sinnen vi har så är det okej att tycka olika, men inte när det gäller ljud ? Om, så är det det är "mycket märkligt" i min värld.