Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Namnen matchar bara delvis. BCK och BCLK är det samma? Är det så här man ska koppla?
RogerGustavsson skrev:Tycker det blir en elegantare installation i min setup med tvp S/PDIF-utgångar och en stereo-DAC vid resp. slusteg nära högtalarna. Dock är jag ute på hal is där.
När det gäller DAC:korten så ska inte Masterklock/MCLK/MCK anslutas i detta fall enligt dess manual. Däremot ska det dras separata jord från LRCK och SDI till pin 7 resp. 8. DAC-korten är framtagna speciellt för miniDSP miniSHARC och den tidigare ägaren till DAC-korten som använt dem så har jag kontakt med och även dess konstruktör.
Tröttnar jag på pillandet med detta blir det kanske en miniDSP FLEX!
eljulio skrev:RogerGustavsson skrev:Tycker det blir en elegantare installation i min setup med tvp S/PDIF-utgångar och en stereo-DAC vid resp. slusteg nära högtalarna. Dock är jag ute på hal is där.
När det gäller DAC:korten så ska inte Masterklock/MCLK/MCK anslutas i detta fall enligt dess manual. Däremot ska det dras separata jord från LRCK och SDI till pin 7 resp. 8. DAC-korten är framtagna speciellt för miniDSP miniSHARC och den tidigare ägaren till DAC-korten som använt dem så har jag kontakt med och även dess konstruktör.
Kan inte nog tjata om hur nöjd jag är med min Flex. I stort sett plug&play.
p7 SDIN HWMODE : L HW-mode
p8 SDOUT AIF_CONF[0] : H I2S 24bit
p9 CSB TXSRC : H AIF Rx
p5 GPO0 AIF_CONF[1] : L I2S 24bit
p4 SCLK AIF_MS : L Slave Mode
juanth skrev:eljulio skrev:RogerGustavsson skrev:Tycker det blir en elegantare installation i min setup med tvp S/PDIF-utgångar och en stereo-DAC vid resp. slusteg nära högtalarna. Dock är jag ute på hal is där.
Kan inte nog tjata om hur nöjd jag är med min Flex. I stort sett plug&play.
Samma här. Dacen i min helt digitala Flex eight är enligt mig fulländad. Den var ett stort lyft i sig, och sedan mycket bra funktionalitet i övrigt. Mycket trevligt att öht inte ha så många lådor.
RogerGustavsson skrev:När det FLEX. Ni har om jag förstått rätt olika versioner. FLEX ht med 8 utgångar har (två) ESS ES9080Q i DAC:arna. Har även FLEX med 4 utgångar samma DAC-lösning (förutom färre kanaler)?
Hur kör ni ljudet till dem? Juanth verkar köra via PC men eljulio? USB eller vad?
RogerGustavsson skrev:När det FLEX. Ni har om jag förstått rätt olika versioner. FLEX ht med 8 utgångar har (två) ESS ES9080Q i DAC:arna. Har även FLEX med 4 utgångar samma DAC-lösning (förutom färre kanaler)?
Hur kör ni ljudet till dem? Juanth verkar köra via PC men eljulio? USB eller vad?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster