Någon vänlig själ som har koll på vad detta är? Ser ut som ett hembygge väl? Baserat på vad?
Ser ut som det saknas terminaler, men det är ju lätt ordnat. Får erkänna att vreden på framsidan tilltalade mig så mycket så jag köpte den bara för det
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005 Numera pensionär. Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.
Det påminner lite en Circlophone men svårt att se när man inte ser allt. Men oavsett så var det fantastiskt prisvärt för alla dessa komponenter och den fina lådan med Copland vred.
Finns en duktig hembyggare i södra delarna av sverige som heter Tommy Karlsson som mycket väl skulle kunnat bygga något i den stilen, har gillar att bygga allt möjligt och har en god del kunnande, så du skulle ju kunna slänga iväg en fråga till honom för att se om han känner sig vid skapelsen.
Annars är min enda egna gissning att det är en integrerad förstärkare med måttligt många watt i klass A.
Grattis till ett riktigt kap! Hade jag sett den hade vi fått slåss om den. Jag har själv köpt dessa Copland- vred begagnade för några år sedan, betalade då 150kr för två......
OA51,OA51kloner, 3st OA116, OA14, 2st OA12, OD11, Bremen 3D8, Martin Logan ESL, Snell EIII, Ino pi60, EPS-1,8st LTS B1h, 10 st SLS 10´(42l slutna) samt 6st Bremenbasar i 27l slutna lådor.
Återigen, tack för alla svar. Väntar fortfarande på leveransen.
Planen är att montera terminaler, provköra den med några skräphögtalare inkopplade och se hur det går. Får kontrollera om man ser något som ser bränt ut eller om något läckt innan.