RogerGustavsson skrev:En annan sak som blivit rätt vanligt är uppräknandet av alla kablar, isolatorer, strömrenare etc. Jag kunde inte hålla mig och frågade vilken elleverantör det var... […]
Bra! Fick du någon reaktion?
Mvh E*
Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:En annan sak som blivit rätt vanligt är uppräknandet av alla kablar, isolatorer, strömrenare etc. Jag kunde inte hålla mig och frågade vilken elleverantör det var... […]
RogerGustavsson skrev:Jag tror att det finns stora marginaler på dessa tilbehör. Folk är lättlurade, kostar det tror de att det är bra.
mindcruncher skrev:RogerGustavsson skrev:Jag tror att det finns stora marginaler på dessa tilbehör. Folk är lättlurade, kostar det tror de att det är bra.
Som någon sa i lokala ljudbutiken: "Betalar man mer så kanske det låter lite bättre"
Almen skrev:Det klingar i alla fall till snyggt i HiFi-butikens kassaapparat.
Bill50x skrev:Almen skrev:Det klingar i alla fall till snyggt i HiFi-butikens kassaapparat.
![]()
Fast Hifi-butiker ska ju också tjäna pengar - på att bära tunga högtalare fram och tillbaka och dessutom servera espresso till snyltarna som lyssnar men köper på nätet för att det är billigare![]()
Som konsument har man själv ett visst ansvar, gillar man att spendera multum på designade kabellyftare i exotiska material så får man väl göra det. I alla fall snyggare än halverade tennisbollar med spår i men om det är värt 5 tusen extra per boll vete katten. Man kan ju alternativt hänga högtalarkablarna i fiskelinor från taket (som man hänger tavlor), de syns knappas och kostar nästan ingenting. Ja, om man nu tror på att kablarna inte får ligga på golvet då'rå.
/ B
RogerGustavsson skrev:Jag tror att det finns stora marginaler på dessa tilbehör. Folk är lättlurade, kostar det tror de att det är bra.
Bill50x skrev:Almen skrev:Det klingar i alla fall till snyggt i HiFi-butikens kassaapparat.
![]()
Fast Hifi-butiker ska ju också tjäna pengar - på att bära tunga högtalare fram och tillbaka och dessutom servera espresso till snyltarna som lyssnar men köper på nätet för att det är billigare![]()
Som konsument har man själv ett visst ansvar, gillar man att spendera multum på designade kabellyftare i exotiska material så får man väl göra det. I alla fall snyggare än halverade tennisbollar med spår i men om det är värt 5 tusen extra per boll vete katten. Man kan ju alternativt hänga högtalarkablarna i fiskelinor från taket (som man hänger tavlor), de syns knappas och kostar nästan ingenting. Ja, om man nu tror på att kablarna inte får ligga på golvet då'rå.
/ B
imac skrev:Missade Regaldacen, någon som var inne i det rummet o lyssnade på den?
Bill50x skrev:Att lyssna på en DAC i en helt okänd miljö måste vara stört omöjligt. Ja, inte att lyssna men att avgöra hur den låter
/ B
![]()
/ B
nuffe skrev:När behöver man kabellyftare?? Är väl inte många som har 400V ledningar i golvet....
distad skrev:https://www.youtube.com/watch?v=cza4BLRhuCU Mässan på Tuben.
nuffe skrev:När behöver man kabellyftare?? Är väl inte många som har 400V ledningar i golvet....
pLudio skrev:Skinneffekten i ljudkablar har i alla fall med plånbokslädret att göra.
Prozac skrev:Bäst:
1) Audioconcepts AudioNec EVO 2 med sina fantastiska mellanregisterelement (400hz-10khz) med plastfilm som drivs av en magnetostat och verkar som dipoler var nog dagens upplevelse. Sällan har röster varit så tydliga och sammanhållna. Men de får kanske inte skönhetspriset direkt
[ Bild ]
2) Perfect Sense med sina Kroma Atelier Jovita. Inte alls så tydliga och detaljerade som AudioNec EVO 2 men ett mycket fint och balanserat ljud.
[ Bild ]
3) QLN Signature, sömlöst och långlyssningsbart
[ Bild ]
4) Audiovector Trapeze med sina vinklade fronter och stora basar lät bra.
[ Bild ]
Spellista i spottan för de som vågar:
https://open.spotify.com/playlist/5Xj3H ... dv-LumRO-K
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 27 gäster