Dom där lådorna kommer å bli riktigt bra.
Ringen t basen e riktigt fin.
Diskant plattan va inte lika fin men funkar bra

De e många vinklar å hålla reda på å dessutom gerade.
Hatten av.
Då ere bara Purifi som saknas

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Imperial-Blomman skrev:Välkommen t faktiskt Welpapp!
Dom där lådorna kommer å bli riktigt bra.
Ringen t basen e riktigt fin.
Diskant plattan va inte lika fin men funkar bra
De e många vinklar å hålla reda på å dessutom gerade.
Hatten av.
Då ere bara Purifi som saknas
Welpapp skrev:Ja jag har ju lite myror i skallen om Purifi och då har jag ännu inte lyssnat på .N
Imperial-Blomman skrev:Kör hårt nattis![]()
Purifi is da shit
Nattlorden skrev:Purifi kan säkert vara bättre, men för min del är det kopplingen till Anders som är det väsentliga... Skulle få bara 51.3 eller mina 52.½ som skulle ta en purifiering i så fall...
Imperial-Blomman skrev:Har du vägarna förbi södra Stockholm så kan få höra OA-52ps å OS-52 basstöd här.
Welpapp skrev:Imperial-Blomman skrev:Har du vägarna förbi södra Stockholm så kan få höra OA-52ps å OS-52 basstöd här.
Hade varit jätteroligt, men jag håller till i Skåne och är inte allt för ofta i Huvudstaden
Johan_Lindroos skrev:Du kan tänka att Nagref redan tänkt ut användningen av Purifi och Bliesma i sin himmel.
Hjalmar_Branting skrev:Welpapp skrev:Imperial-Blomman skrev:Har du vägarna förbi södra Stockholm så kan få höra OA-52ps å OS-52 basstöd här.
I blekinge finns 2 par OA52 med Purifi och 2 olika diskantval.
Welpapp skrev:Hjalmar_Branting skrev:I blekinge finns 2 par OA52 med Purifi och 2 olika diskantval.
Blekinge är ju inte så långt bort
steglund skrev:Welpapp skrev:Hjalmar_Branting skrev:I blekinge finns 2 par OA52 med Purifi och 2 olika diskantval.
Blekinge är ju inte så långt bort
Jag antar att det är mina OA-52.P som herr Branting syftar på (och som herr Branting själv har renoverat). De finns i Karlshamn. Herr Branting bor lite längre österut. Skicka ett PM om du vill provlyssna.
Broeli skrev:Jag har kommit över ett par OA-51 i originalutförande som jag ämnar bygga om till .N. Är det enklast att förlänga eller byta ut basreflexröret? I mina lådor mäter de 25 cm.
Broeli skrev:Jag har kommit över ett par OA-51 i originalutförande som jag ämnar bygga om till .N. Är det enklast att förlänga eller byta ut basreflexröret? I mina lådor mäter de 25 cm.
Chris71 skrev:Fritt ut minnet så är röret 68mm i diameter och i .N bör längden bli 29cm-ish efter ombyggnad.
avr7000 skrev:Ja motorsåg skall det vara....
Nattlorden skrev:Vilket fusk med fräs!![]()
radelius skrev:Det är inte många kronor även utan BW. Och som du säger inte f-n kan man leva utan en fräs
paa skrev:Nattlorden skrev:Vilket fusk med fräs!![]()
Det är bara att köpa en, en fräs är en självklarhet för varje högtalarbyggare!
Hört talas om black week?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster