Nu spelas:

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
jogge

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2025-07-12 11:49

Roy Head: Same People (That You Meet Going Up, You Meet Coming Down), LP. Soul får inleda lördagen. Det finns några låtar här som kunde varit rockare i en annan förpackning. Lite "Blues brothers-light"-musik om man säger så. Här får jag träna på att lyssna på blåssektioner igen :) .
Bild

Moby: Play + The B-sides, 2CD-Box.
Bild

Användarvisningsbild
jogge

Inläggav jogge » 2025-07-12 13:11

Crimson Glory: Astronomica, 2CD-Digipack, limited 5000 made. Deras senaste (sista) släpp från 1999. Självklart går det inte jämföra med deras två första album. Denna skiva står på egna ben och det bjuds på komptetent progressive metal varken mer eller mindre. Stort minus; Albumet avslutas med Ufo-rapporter på telefon i 20 minuter utan någon skojig överraskning, vilket ger ett trött intryck - det är bara att stänga av. Ett plus är bonus Live-Ep'n med den hädangångne sångaren Midnight.
Bild

Användarvisningsbild
Daad

Inläggav Daad » 2025-07-12 21:25

Cock Robin - Live Subjektivt bra producerat. I´ll send them your way samt For experience sake som lyssningstips.
Cock Robin - Live.jpg
Cock Robin - Live.jpg (26.46 KiB) Visad 34 gånger

Användarvisningsbild
jogge

Inläggav jogge » 2025-07-13 12:33

Gyllene Tider: Puls, LP-Gatefold. Jag gillade GT's två första skivor en period i barndomen. Sedan försvann de ur min bubbla innan detta album släpptes. Nu, för några år sedan köpte jag dessa, lite av nostalgiskäl. Sedan köpte jag då denna också, och den är nog lite bättre än vad jag tyckte då det begav sig. Det finns några bitterljuva låtar här faktiskt.
Bild

Shona Laing: (Glad I'm) Not A Kennedy, 7".
Bild

Föregående

Återgå till Musikstugan