jogge skrev:Connie Francis: Sing Along With Connie Francis
Kul! Den där plattan hade jag och skänkte till välgörande ändamål liksom annan vinyl med Connie Francis. De elva cd-samlingarna får stanna även om bara sex-sju låtar ("Where the boys are", "Stupid cupid", "Everybody's somebody's fool", "Love me with all you heart" och några ytterligare) tål upprepad lyssning. Connie Francis var en viktig inspirationskälla för Agnetha Fältskog och just nu hör jag hennes retro-återkomst "My colouring book" från 2004 och just "Love me with all your heart" - en fantastisk sång som fungerar i de flesta ursprungsspanska och engelska versioner som jag har hört. I kväll lyssnar jag för övrigt genom ett par Sinus Minimax från mitten av 1960-talet - högtalare som är mer vackra än välljudande och som kan komma att få bli nya hem för Mupps-element vad det lider.
Edit: I rättvisans namn har Connie Francis gjort fina insjungningar av countrylåtar som "Heartaches by the number" och "Oh lonesome me".
Edit 2: Bytte musikstil till reggae och en konsertinspelning med artisterna Eek a Mouse & Sagittarius Band samt Michigan and Smiley & We the People Band från 1983 och återutgiven på kompaktskiva 1992 - riktigt bra och dessutom välljudande som ofta är fallet med genren. Perfekt bakgrundsmusik när det ska rapporteras skivinköp!
Med vänlig hälsning
Pekka