Moderator: Redaktörer
Johan_Lindroos skrev:Akkurat, det är där man dricker öl.
sprudel skrev:Vill redaktörn rensa bort bluddret från en bra och intressant tråd? Eller är det numera legio att det ska se ut så här när det rensats från politik i Övrigt?
Morello skrev:Om jag skulle börja med strömning som huvudkälla, skulle jag utan tvekan köpa en liten fläktlös persondator (samt en NAS) och installera strömningsmjukvara (roon?) samt förstås en avancerad ekvalisator. Denna burk kopplas sedan till en DAC med USB-anslutning. De "strömmare" jag sett kan väldigt lite och kostar väldigt mycket mer än vad de borde göra. Är man riktigt petig ser man förstås till att windows-mixern ej nyttjas. Istället låter man applikationsmjukvaran prata direkt med drivaren.
Morello skrev:Om jag skulle börja med strömning som huvudkälla, skulle jag utan tvekan köpa en liten fläktlös persondator (samt en NAS) och installera strömningsmjukvara (roon?) samt förstås en avancerad ekvalisator. Denna burk kopplas sedan till en DAC med USB-anslutning.
avr7000 skrev:CODY skrev:Jag har köpt mig en DMP A-8 och är mycket nöjd. Det digitala ljudet är mycket mycket bra och jag kan använda en gammal robust Marantz som CD-tranpsort til dacen, med suveränt resultat. Använder den mest till streaming, men även analogt ljud från skivspelaren/RIAA är mycket neutralt och tyst.
Jag har ingens annan seriös streamer att jämföra med annat än airport express. Men är som sagt mycket tillfreds.
En perfekt central för alla möjliga olika källor, helt enkelt.
Byt nätdel i den till denna:
https://www.aliexpress.com/item/1005007 ... in_prod%3A
Stefan
pLudio skrev:Morello skrev:Om jag skulle börja med strömning som huvudkälla, skulle jag utan tvekan köpa en liten fläktlös persondator (samt en NAS) och installera strömningsmjukvara (roon?) samt förstås en avancerad ekvalisator. Denna burk kopplas sedan till en DAC med USB-anslutning.
https://github.com/mdsimon2/RPi-CamillaDSP
Man skulle kunna köra USB till DAC:en över fiber och ha en PC ståendes i ett annat rum.
I-or skrev:Jag undrar bara hur det gick till när ämnen som geografi, ekonomi samt historia blev politik.
avr7000 skrev:För sakens skull vill jag bara påpeka att jag köper en streamer. . .
Daad skrev:avr7000 skrev:För sakens skull vill jag bara påpeka att jag köper en streamer. . .
Om mitt inlägg ovan fick dig att känna att du behövde motivera ditt inköp så var det inte min mening.
avr7000 skrev:För sakens skull vill jag bara påpeka att jag köper en streamer för 43000 (med DAC och försteg) och tar bort mitt Michi P5 försteg med DAC (44000 kr) som inte längre behövs då streamer-DAC-försteg låter bättre.
avr7000 skrev:Nu har det kommit en ren streamer som jag tror är typ lika bra som min A10 (körd som bara streamer).
Eversolo T8
https://www.hembiobutiken.se/produkter/ ... EMQAvD_BwE
Väldigt lika m a p features och anslutningar etc. ( t ex optisk nätverksingång)
Tror jag vet en som köper en så att jag kan testa den.
Stefan
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 32 gäster