Moderator: Redaktörer
Neuhausen skrev:Över fem meter så brukar man säga att man behöver en aktiv förlängning för USB 2.0. En sådan jag har går absolut inte att koppla något relaterat till ljud med då den ger en kraftig störning. Det är nog just bara den, men det är värt att veta.
Neuhausen skrev:Jag tänker att man lyssnar på musik med digital källa in i flex och den som förförstärkare och spelar film med den som signalbehandlare för den analoga signalen ut ur din Denon. Då blir det bara extra DA omvandling för film.
RogerGustavsson skrev:Tror inte någon gjort test av transparens av något slag.
Den har aldrig förstärkning av inkommande signal, är max samma ut som in. Någon Connect-tjänst har jag inte använt, det inget jag kan uttala mig om. Jag har en dator ansluten till Flex och kör all audio den vägen.
Neuhausen skrev:Det ser ut att finnas lite information här: https://www.minidsp.com/community/threa ... set.23338/
Från början fanns det inte men nu kan man ställa en offset på volymen för olika källor. Den ursprungliga frågan var om den kom ihåg volymen man använt sist på en källa, det gör den inte.
Det kanske inte löser problemet helt, men det blir inte lika dramatiskt om man gör fel.
RogerGustavsson skrev:Nej, det kostar väl 10 $ eller så vill jag minnas. Först måste man registrera sig, tror det görs under "user downloads".
RogerGustavsson skrev:Ny eller beg?
Efter inloggning ser det ut så här:
genstruktur skrev:RogerGustavsson skrev:Ny eller beg?
Begagnad. Säljaren verkade mena att jag nog kunda ladda ner programvaran med hjälp av dokument - någon form av kod som följer med. Annars verkar det vara att kontakta Minidsp med serienummer och få/köpa.
När jag loggar in ser jag inget att ladda ner när jag väljer Flex. Antar att jag måste kontakta Minidsp och registrera produkten först.
Blir spännande att se om den går att detektera
doppler skrev:genstruktur skrev:RogerGustavsson skrev:Ny eller beg?
Begagnad. Säljaren verkade mena att jag nog kunda ladda ner programvaran med hjälp av dokument - någon form av kod som följer med. Annars verkar det vara att kontakta Minidsp med serienummer och få/köpa.
När jag loggar in ser jag inget att ladda ner när jag väljer Flex. Antar att jag måste kontakta Minidsp och registrera produkten först.
Blir spännande att se om den går att detektera
Jag har köpt ett par begagnade MiniDSP-produkter, ena gången fick jag maila dem och be att få produkten registrerad på mig, andra gången gick det att registrera produkten med hjälp av serienumret som fanns på en etikett i lådan. Någon avgift har det aldrig varit tal om.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster