Moderator: Redaktörer
Maarten skrev:Kul att du 'vågade'*, att det blev bra och intressant att byggsatsen var bra. De verkar på många sätt vara ett litet fynd!
...Conan skrev:Planen nu är att undersöka i vilken grad jag behöver basmoduler och mina bs60 kommer att testas som pX-2(-ish) i ett delat system.
Ja, det är väl här ev förbättring skulle kunna göras, samt kraftigare förstärkare. Den låga känsligheten kräver mer effekt.
Med lite inspelning kanske basen kommer att märkas en aning mer.
När du nu vågat dig ut i DIY-spåret, så är egenbyggda mindre basmoduler lågt hängande frukt. De är ofta enkla att designa och bygga. I princip handlar det om att välja rätt element för behoven.
sprudel skrev:Det tar ett tag innan du får kläm på hur dina nya högtalare egentligen spelar. Ska bli intressant att följa detta. Kul att du köpte dem.
Conan skrev:"Is i magen" var det ja...Fick av forumkompisen JanneWG låna två stycken NHT SA-2 effektförstärkare/HP-LP-filter för att driva mina Ino pX-2 och samtidigt dela signalen till mina Fidelia. Väldigt fiffig apparat det där.
"Subwoofer Fc" sattes till 125 Hz
"Satelite Fc" sattes till 110 Hz
Oj jäklar!pX-2 är riktigt potenta subbasar. Fidelia mår bra av att få basen bortskuren och presterar ännu bättre! Det låter nu bara magiskt! Nån slags satellit/subbas-lösning får det bli framöver.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster