Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Vad avses med "klipper"? Är det fråga om överstyrning i den digitala domänen eller försvinner ett par hundra ms, dvs övergår till tystnad?
PerStromgren skrev:Morello skrev:Vad avses med "klipper"? Är det fråga om överstyrning i den digitala domänen eller försvinner ett par hundra ms, dvs övergår till tystnad?
Det senare. Vad bör man använda för term?
PerStromgren skrev:Morello skrev:Vad avses med "klipper"? Är det fråga om överstyrning i den digitala domänen eller försvinner ett par hundra ms, dvs övergår till tystnad?
Morello skrev:PerStromgren skrev:Morello skrev:Vad avses med "klipper"? Är det fråga om överstyrning i den digitala domänen eller försvinner ett par hundra ms, dvs övergår till tystnad?
Låter ju lite som en SPDIF-mottagare som har svårt att låsa på signalen då PLL-kretsens komplians inte riktigt räcker..
petersteindl skrev:Jag sökte på google med denna text. Det kanske går att hitta något?
quad vena not playing the beginning of digital tracks
gflar skrev:Har du möjlighet att testa Coax?
Eller USB?
idea skrev:Men det kan väl lika gärna bero på att sändaren kopplar ner mellan varje låt och mottagaren tar lite tid på sig att synka igen. Sökte på "spdif missing start" eller nåt sånt och fick följande länk som ett alternativ https://ubuntu-mate.community/t/how-to-enable-the-s-pdif-output-to-be-permanently-active/26220/4 - hur få spdif ut permanent aktiv i Linux.
Vad är din källa?
Morello skrev:Har DA-omvandlaren någon indikatorlampa som heter tex "lock"?
mn12 skrev:Den hördes för mig när jag sitter vid datorn. Jag kan ge ett litet generellt tips här av egen erfarenhet av det här testet. Sänk volymen innan ni testar med hörlurar
PerStromgren skrev:gflar skrev:Har du möjlighet att testa Coax?
Eller USB?
Jag har testat coax, samma resultat. USB var ett tips, jag testar imorgon!
PerStromgren skrev:PerStromgren skrev:gflar skrev:Har du möjlighet att testa Coax?
Eller USB?
Jag har testat coax, samma resultat. USB var ett tips, jag testar imorgon!
Samma fel, tyvärr! 100ms signal äts helt upp, jag gissar att det rör sig om drygt 200ms innan DAC:en låser på signalen. Olika källor och olika digitala ingångar på förstärkaren ger samma resultat.
Men analgoga ingången fungerar som avsett, vilket ju är naturligt.
Almen skrev:PerStromgren skrev:[...]
"analgoga" Det låter som... nånting annat... Någon slags leksak, kanske?
PerStromgren skrev:Almen skrev:PerStromgren skrev:[...]
"analgoga" Det låter som... nånting annat... Någon slags leksak, kanske?
Nu ska du inte vara sådan mot en forumkompis som lider!
Morello skrev:Kvarstår problemet med en annan digital-till-analogomvandlare (i folkmum DAC)?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 27 gäster