Morello skrev:Det låter som att din DAC låser långsamt på inkommande signal. Kan vara någe knas med en faslåst slinga (PLL) i SPDIF-mottagaren.
Det låter troligt. Har du någon idé om hur en sådan kan gå sönder av ålder utan att det blir helt tyst?
Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Det låter som att din DAC låser långsamt på inkommande signal. Kan vara någe knas med en faslåst slinga (PLL) i SPDIF-mottagaren.
PerStromgren skrev:Morello skrev:Det låter som att din DAC låser långsamt på inkommande signal. Kan vara någe knas med en faslåst slinga (PLL) i SPDIF-mottagaren.
Det låter troligt. Har du någon idé om hur en sådan kan gå sönder av ålder utan att det blir helt tyst?
Morello skrev:Svårt att sia om - har det fungerat tillfredställande förut?
PerStromgren skrev:Morello skrev:Svårt att sia om - har det fungerat tillfredställande förut?
Ja. Åtmiunstone borde jag hört det förut. De flesta musikstycken är ju inte publicerade med signal de första hundra ms, eller så, så det är ju inte många gånger det blivit ett problem. En kompis som har en senare version (Quad Vena II) har testat min provisgnal och rapporterar att den låser genast.
Märkligt problem. Nu kommer jag alltid att höra det i fortsättningen!
Morello skrev:Återstår att lyfta på locket, identifiera SPDIF-mottagaren och mäta. Messen ist wissen!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster