Såhär nånting tänkte jag mig.

- IMG_0034.jpg (136.2 KiB) Visad 281 gånger

- IMG_0035.jpg (109.07 KiB) Visad 281 gånger
Jag tänker att jag börjar koppla ihop allt på en MDF-platta, för att kolla att allt funkar och så. Som att förstärkarna faktiskt förstärker. När man vant sig vid att ha en laserskärare nära till hands blir man lätt såpass lat att man inte ens orkar ställa in anhållen på sågen när man bara kan skriva in måtten i lasern och få ut sin skiv-bit. Jag gör den så stor som Modushop hävdar att deras låda är invändigt, orkar inte ens mäta den faktiskt.se lådan.

- IMG_0040.jpg (142.74 KiB) Visad 281 gånger
Monteringshålen för modulerna borrade jag dock på för hand genom att lägga ut modulerna lite lagom på skivan och rita av hålen i kretskorten. Prickar små styrhål för borren med en automatkörnare där jag ritat och sen rotar vi fram lite såna här distanser...

- IMG_0177.jpg (99.51 KiB) Visad 281 gånger
...och en lagom liten hylsa...

- IMG_0179.jpg (180.04 KiB) Visad 281 gånger
...och inom kort är Robert en nära släkting på din pappas sida.

- IMG_0182.jpg (149.97 KiB) Visad 281 gånger

- IMG_0181.jpg (125.38 KiB) Visad 281 gånger
Det kanske förefaller som höjden av missriktad lättja att leta rätt på både en skruvdragare och en lagom liten hylsa för det här, men det är faktiskt klart värt det! Det blir rakt och fint och går väldigt smidigt. Det är faktiskt förvånansvärt drygt att skruva såna här på nåt annat vis, även om man lyckas hitta en sån här som faktiskt passar:

- IMG_0183.jpg (156.75 KiB) Visad 281 gånger
Den är dock väldigt fiffig om man inte kör med bara skruvdragaren, antingen alls eller inte hela vägen fram. Jag borrar bara lite lagom trånga hål i MDF:en, och då blir det lite noga med att man ställer in momentbegränsaren lagom så man inte drar sönder "gängorna" med skruvdragaren. Eller så ställer man momentbegränsaren för löst och drar den sista biten för hand.