Moderator: Redaktörer
AndersP skrev:Tack till Olle99 för moraliskt stöd.
However några fina DVD-audio menyer får jag inte fram. Den visar allt av OSD i övrigt. Till o med att den tagit emot o känt igen en DVD-audio, men sen blir det svart. Inte ens pioneerloggan visas.
Om jag byter DVD-playback mode från DVD-audio till DVD-video kommer menyerna fram med animationer och härliga 90-tals Mario bros effekter. I listan över ljudspår att välja mellan visas dock inga HD-ljud...
Blir jag tvungen att använda kompositvideoutgången, hitta en adapter och lura min receiver att detta är apparatens riktiga HDMI?
AndersP skrev:Johan, jag vet att vare sig SACD eller DVD-audio skickas genom HDMI. Problemet är att inte heller DVD-audios skivmenyer skickas genom HDMI.
På SCART-tiden var inte detta nåt problem. Ingen visste vad HDMI var och man fick se alla menyer på tv,n och kunde välja mellan alla olika spår. Det var bland annat 24/96, MLP, stereo och multikanal i olika kombinationer.
Fånigt av mig att formulera det hela som en fråga egentligen, men jag tänkte väl att nån hade nåt knep så att jag kunde slippa denna konverter som ändå går loss på 400 spänn.
Jag tänker helt sonika ta ut analog video från 668's kompositvideo-utgång, konvertera detta till HDMI, sända det till surround-förstårkaren för vidarebefodran till min skärm.
Ett alternativ kan vara en äldre mini-skärm på 7" med kompositingång enkom för DVD-audio menyer.
Jag har en DVD-audio version av King Crimson "Red" som jag inte sett, men som sägs vara från med animationer och sådant.
Olle99 skrev:Är Sony UBP-X800M2 ett alternativ månne
AndersP skrev:Johan: Läste din kommentar lite slarvigt ser jag nu. Ber om ursäkt för det. Du frågar om förstärkaren har kompositvideo in. Svaret är ingen aning, men min skärm har det definitivt inte, bara HDMI och DVI, så det måste bli HDMI någon gång före skärmen hur som helst.
Michael skrev:AndersP skrev:Johan: Läste din kommentar lite slarvigt ser jag nu. Ber om ursäkt för det. Du frågar om förstärkaren har kompositvideo in. Svaret är ingen aning, men min skärm har det definitivt inte, bara HDMI och DVI, så det måste bli HDMI någon gång före skärmen hur som helst.
Jo men det är ju det som förstärkaren (AVR) fixar, om den nu har nån analog video ingång (och hdmi ut).
//Michael
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster