pgv skrev:Hej hopp
Finns det någon som har erfarenhet av dessa 2 lurar Grado sr 60 och sr 80? Nu använder jag Sennheizer hd 497.

När jag bytte upp mig från ett par Philips (testvinnande) öronvärmare HP880 och steg in i Grados värld, så gick jag bokstavligen från mörker till ljus. Den något dova bastunga Philips gick till lätthet, öppenhet, driv och entusiasm med ett myller av detaljer. Öronvärmarna är rejält byggda, men funkar dåligt på vintern utomhus då kuddarna är alltför tunna. De är mer behagliga att ha på än agera värmare i minusgrader, dock är den ljudliga nyttan fantastisk. Mellanregistret underbart smeksamt och basen lekfull och taktfast. Jag upplever Grado som mer neutral och öppen i ljudet än den varma Philips luren (Philips har dock visat fina kvaliteter i minusgrader utomhus). Sen finns det ju de som säger att Grado är färgade, ja allting är ju relativt säger jag då. Visst har de inte samma torrhet och betraktande vinkel på ljudåtergivning som mina högtalare, utan här är det mer liv och fägring stor.
Jag upplever förnöjsamhet, jag upplever lycka, jag har sett Gud.
Tack för mig.
Det är stort för 990 spänn.
Hälsar
R