I fortsatt väntan på Purifi och snickare så sitter jag och klurar på om man kan fästa galler på Purifielementen... Det jag är lite inne på men inte kommit längre än idé-stadie är att det skulle vara coolt om man kunde fästa galler med små magneter i tex skruvarna som Purifielementet fästes med. Tillräckligt starka för att hålla galler på plats men svaga nog att inte på något vis påverka elementet i sig.
Det jag är inne på rent visuellt är att hitta ett galler som liknar det galler som finns installerat på Bliesmadiskanten som utgörs av ett hexagonmönster:

- T34A.png (489.6 KiB) Visad 121 gånger
Det bästa jag har hittat hittills är dessa:

- Galler_BRL_hexagon.png (63.8 KiB) Visad 121 gånger
https://www.brl.se/sv/artiklar/auto-con ... aller.htmlHurvida dom kommer att passa eller fungera ihop med Purifielementet har jag inte den blekaste om just nu. Jag är osäker på om de skruvar jag kommer använda i slutändan faktiskt är magnetiska och kanske att annan lösning får tas fram, den som lever får se men det är en kul tanke och det hade varit snyggt och smidigt med magnetisk funktion för fästningen. Det blir ju då givetvis också samma galler på OA51 och basstödsstativet... Egentligen är det väl det tämligen golvnära elementet i stativet jag främst vill åt att skydda en smula och för att det förmodligen hade sett fräckt och enhetligt ut med!
Eftersom gallrena går att plocka loss från sin infästningsring så tänker jag att man även skulle kunna 3D-printa en annan fattning till dom för att ev. göra det hela mer anpassat och möjligen snyggare.
Vad tror och tycker ni? Tankar? Ideer?